کشته و زخمی شدن یک تیم از گروه تروریستی انصارالفرقان دراستان سیستان

بنابه گزارش رسانه های ایران، طی یک درگیری مسلحانه با نیروهای گروه تروریستی انصارالفرقان در شهرستان چابهار استان سیستان و بلوچستان ۲ نفر کشته و ۵ نفر دیگر از اعضای این گروه زخمی و دستگیر شدند.
رسانه ها گزارش کرده اند که این افراد در نتیجه عملیات امروز نیروهای وزارت اطلاعات کشته شده اند که با همکاری نیروی انتظامی صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا محمود علوی وزیر اطلاعات ایران تایید کرده که در جریان “انهدام یک تیم تروریستی” در چابهار، ۲ عضو آن کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شده اند.
به نوشته این خبرگزاری آقای علوی همچنین از کشته شدن یک نفر از پرسنل وزارت اطلاعات در جریان عملیات امروز خبر داده و او را “اولین شهید وزارت” در دوران مسئولیت خود دانسته است.
انصارالفرقان، یک گروه مسلح سنی است که در سال های گذشته، هر از گاه در جنوب شرقی ایران به نیروهای حکومتی حمله کرده است.
وزارت اطلاعات ایران در اردیبهشت ۱۳۹۴ اعلام کرده بود هشام عزیزی معروف به “ابوحفص البلوشی” فرمانده سیاسی- نظامی گروه انصار الفرقان را کشته است.
خبرگزاری ایسنا نوشته که دستگیرشدگان امروز “قصد انجام اقداماتی علیه امنیت مردم در ایام شب‌های قدر را داشته اند” و از آنها “مقادیر زیادی سلاح و جلیقه انتحاری کشف شده است”.
شیعیان، شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان را “شب‌های قدر” می نامند که در آنها مراسم ویژه دعا و شب زنده داری برگزاری می شود.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمود علوی در بخش دیگری از صحبت های امروز خود گفته علاوه بر عملیات چابهار،”امروز همچنین یک تیم تروریستی در کردستان شناسایی و منهدم شده است.”
آقای علوی عربستان سعودی را “اسپانسر تیم‌های تروریستی” دانسته و افزوده: “اخبار داریم نفرات زیادی از کشورهای همسایه به مزدوری رفته اند تا در ایران دست به عملیات انتحاری بزنند.”
ایرنا از قول وزیر اطلاعات نوشته است: “از ۵ نفر بازداشت شده در چابهار ۲ نفر تبعه کشور همسایه بوده اند.”
رسانه های ایران تاکنون اطلاعات بیشتری در مورد ماهیت تیمی که در استان کردستان هدف برخورد نیروهای وزارت اطلاعات قرار گرفته منتشر نکرده اند.