مجاهدین خلق از دیروز تا امروز در تلویزیون من و تو

گفتگوی پوریا زراعتی با علی سجادی به مناسبت عملیات فروغ جاویدان-مرصاد

sddefault
sddefault

تلویزیون من و تو روز جمعه، ۳ مرداد ۱۳۹۹ – ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۰ در گفتگویی با علی سجادی سردبیر سابق بخش فارسی شبکه دولتی «صدای آمریکا» به موضوع سازمان مجاهدین خلق در ایران وعملیات فروغ جاویدان – مرصاد پرداخت.

این گفتگو در مورد شکست استراتژی جنگ مسلحانه سازمان وعدم جایگاه آنان در میان مردم ایران می باشد که مورد بحث و بررسی قرار گرفته است:

چهارم تا هشتم مرداد سال ۱۳۶۷، سازمان مجاهدین خلق ۳۲ سال پیش در اقدامی که بسیاری آن را ضربه آخر به خود توصیف می کنند طی عملیاتی از درون خاک دشمن به کشور خودش حمله کرد. اتفاقی که خیلی از ایرانیان می گویند هیچ گاه از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد!

عملیاتی که خود مجاهدین به آن فروغ جاویدان می گویند و بسیاری از مردم غیر نظامی که در مسیر حرکت نیروهای این سازمان به سمت کرمانشاه کشته شدند. از جمله تراژدی که در بیمارستان اسلام آباد غرب رخ داد.

تعداد زیادی از نیروهای خود این گروه هم از بین رفتند. در سخنرانی های منتشر شده از رهبران این فرقه سیاسی آمده است که آنها به حمایت مردم در داخل وارتش صدام حسین امید داشتند وتصورشان این بود که طی ۴۸ ساعت پایتخت را فتح خواهند کرد.

مسعود رجوی همان زمان در صحبت هایش با اعضای سازمان مجاهدین خلق گفته بود نگران نوژه و تبریز نباشند چون او به عراقی ها دستور داده است هر ۳ ساعت پایگاه های ارتش ایران را بمباران کنند. این عملیات با پیروزی ارتش جمهوری اسلامی به پایان رسید.

جنگ تمام شد، صدام حسین هم رفت و حالا با گذشت بیش از ۳ دهه، این گروه این روزها در قلب اروپا است و می گوید هیچ گاه مشی تروریستی نداشته وتنها هدف اش برقراری دموکراسی در ایران می باشد.
گفتگویی داریم با علی سجادی، روزنامه نگاری که مطالعات زیادی درباره مجاهدین خلق داشته است:…