چگونه مجاهدین به جنگ با خانواده هایشان وادار می شوند؟

فرازهایی از جنگ مجاهدین با خانواده هایشان – قسمت سوم

استناد رجوی به قرآن در جنگ با خانواده های اعضای سازمان مجاهدین، به آیه ای است که ابوبکر بغدادی رهبر داعش با استناد به آن در عراق، سوریه، اروپا و سرتاسر جهان، سربریدن، عملیات انتحاری و جنایات داعش را مشروع نموده و آن را همانند رجوی حکم خدا می داند.
مسعود رجوی:
قبلا هم گفته ایم که اگر عمر خودمان کفاف نداد، وصیت می کنیم و وصیت می کنم، در این مورد با احدی شوخی نداریم، قیمت اش را می دانیم، دادیم و باز هم خواهیم داد.
حتی اگر عمر خودمان کفاف نداد، وصیت می کنم و وصیت می کنیم، به نسل های بعدی و به خلق قهرمان، به مصداق فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاءً حَتَّىٰ تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ۚ ( *آیه ۴ از سوره محمد-قرآن: پس چون با كسانى كه كفر ورزيده‌اند برخورد كنيد، گردنها[يشان‌] را بزنيد. تا چون آنان را [در كشتار] از پاى درآورديد، پس [اسيران را] استوار در بند كشيد؛ سپس يا [بر آنان‌] منّت نهيد [و آزادشان كنيد] و يا فديه [و عوض از ايشان بگيريد]، تا در جنگ، اسلحه بر زمين گذاشته شود. اين است [دستور خدا]؛ و اگر خدا مى‌خواست، از ايشان انتقام مى‌كشيد، ولى [فرمان پيكار داد] تا برخى از شما را به وسيله برخى [ديگر] بيازمايد، و كسانى كه در راه خدا كشته شده‌اند، هرگز كارهايشان را ضايع نمى‌كند.)…

***

بدلیل اهمیت موضوع ممنوع بودن ملاقات خانواده ها با اعضای سازمان مجاهدین در آلبانی، این برنامه را که منتخب و فرازهایی از برنامه «جنگ مجاهدین با خانواده هایشان بر سر چیست؟» می باشد، جداگانه انتشار می یابد.

تراژدی خانواده های اعضای سازمان مجاهدین، زمانی بسیار عمق پیدا کرد که مسعود رجوی مستقیما وارد این موضوع شد و با تهیه نوار ویدیویی و کتابی تحت عنوان «خانواده مجاهدین یا مزدوران ارتجاع ؟» که در بهمن ماه ۱۳۸۸ منتشر شده بود، دیدار مجاهدین با خانواده هایشان را منع کرده و تن دادن به ملاقات را خیانت به سازمان عنوان نمود.
مسعود رجوی در این کتاب و نوار ویدیویی، خانواده های اعضای مجاهدین را مزدوران و سگ های زنجیری خطاب کرده و ارتباط با آنان را منع می نماید.
در این نوار ویدیویی، مسعود رجوی همچنین تلاش می کند موضع گیری خود در برابر خانواده های مجاهدین را با فاکت های ایدئولوژیک و استناد به روایاتی از انجیل و قرآن توجیه نموده و افرادی که پذیرای چنین ایده ای نباشند را به مرگ محکوم می نماید. تا آنجا که با مزدور و جاسوس قلمداد نمودن خانواده ها و اعضای جداشده، قتل آنان توسط دیگر اعضای مجاهدین را واجب می داند.
مسعود رجوی:
مسئولیت تنبیه و محاکمه مزدوران و جنایتکاران (منظور رجوی از مزدوران و جنایتکاران همان خانواده های اعضای سازمان مجاهدین است.) نیز به لحاظ بین المللی و حقوقی روی میز است. و من اضافه می کنم که مزدوران و جنایتکاران می توانند مطمئن باشند که عدالت و قانون از آنها دست برنخواهد داشت. دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. این را به آنها اطمینان می دهم.
قبلا هم گفته ایم که اگر عمر خودمان کفاف نداد، وصیت می کنیم و وصیت می کنم، در این مورد با احدی شوخی نداریم، قیمت اش را می دانیم، دادیم و باز هم خواهیم داد.
حتی اگر عمر خودمان کفاف نداد، وصیت می کنم و وصیت می کنیم، به نسل های بعدی و به خلق قهرمان، به مصداق فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاءً حَتَّىٰ تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ۚ ( *آیه ۴ از سوره محمد-قرآن= فَإِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّىٰ إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاءً حَتَّىٰ تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ۚ ذَٰلِكَ وَلَوْ يَشَاءُ اللَّهُ لَانتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَٰكِن لِّيَبْلُوَ بَعْضَكُم بِبَعْضٍ ۗ وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَن يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ (4)= پس چون با كسانى كه كفر ورزيده‌اند برخورد كنيد، گردنها[يشان‌] را بزنيد. تا چون آنان را [در كشتار] از پاى درآورديد، پس [اسيران را] استوار در بند كشيد؛ سپس يا [بر آنان‌] منّت نهيد [و آزادشان كنيد] و يا فديه [و عوض از ايشان بگيريد]، تا در جنگ، اسلحه بر زمين گذاشته شود. اين است [دستور خدا]؛ و اگر خدا مى‌خواست، از ايشان انتقام مى‌كشيد، ولى [فرمان پيكار داد] تا برخى از شما را به وسيله برخى [ديگر] بيازمايد، و كسانى كه در راه خدا كشته شده‌اند، هرگز كارهايشان را ضايع نمى‌كند.)

( *آیه ای که ابوبکر بغدادی رهبر داعش با استناد به آن در عراق، سوریه، اروپا و سرتاسر جهان، سربریدن، عملیات انتحاری و جنایات داعش را مشروع نموده و آن را همانند رجوی حکم خدا می داند.)

یعنی که بجنگ تا بجنگیم. و تا هر زمان که این کارزار ادامه دارد و جنگ بار خود را بر زمین نگذاشته، بیا، بیا، بیا!
مگر اینکه مجاهدین خودشان با منت و فدیه بر کسی در آینده ببخشایند.
به این می گویند یک مسئولیت بین المللی و سیاسی و اجتماعی و البته تشکیلاتی. به این می گویند درو کردن خیر عظیم از شر کثیر به اتکاء انقلاب مریم و صندوق صدق سرشار اشرف که تنها در خور مقام مجاهدان اشرف است و شایسته و بایسته آنها. این است نسل صد هزاران با رود خروشان شهیدانش… ما مایه ننگ نمی خواییم، فامیل الدنگ نمی خواییم!

«هركس خانواده خود را بيش از من دوست بدارد، لایق من نيست. اگر كسي نزد من آيد و پدر و مادر و زن و اولاد و برادران و خواهران و حتي جان خود را فدا نكند، شاگرد من نتواند بود. هركس كه فقط در فكر زندگي خويشتن باشد، آن را از دست خواهد داد. اما آنكس كه به خاطر من زندگي خويش را از دست دهد زندگاني جاودانه خواهد يافت. هركه صليب خود را بر ندارد و از عقب من نيايد نميتواند شاگرد من گردد. زيرا كيست از شما كه قصد بناي برجي داشته باشد و اول ننشيند تا برآورد خرج آن را بكند كه آيا قوت تمام كردن آن دارد يا نه؟»
«از هفتة پيش اجيرشدگان منفور ارتجاع تحت عنوان «خانواده هاي مجاهدين» به پشت در اشرف آمده و در منتهاي زبوني به جست وخيز و پارس كردن عليه شهر شرف و مجاهدانش پرداخته اند…»
«…خانواده حقيقي هر مجاهد خلق و هر آنكس كه ميخواهد مجاهد بماند و مجاهد بميرد، يا در ارتش آزادي و جبهه مقاومت است يا در خاوران و يا در مرواريد (قبرستان اعضای کشته شده مجاهدین در پادگان اشرف) آرميده است. از مجاهدين دور باد كه پدر يا مادر يا خواهر يا برادر و يا هر قوم و خويش را كه مأمور رژيم باشد، خانواده خود بدانند و سرسوزني اعتنا كنند. حرف مجاهدين چه با شاه و چه با شيخ و چه با مزدوران عراقي رژيم از ۴۵ سال پيش اين بوده است كه خانواده سياسي و ايدئولوژيكي خودت را خانواده ما جا نزن. خانواده اجتماعي و سياسي و تاريخي و آرماني هر مجاهد خلق، خلق است و بس! به خصوص مجاهدي كه در خاك امام حسين و اشرف باشد…»

جالب است که اینها مدعی حقوق بشر نیز هستند.
اما شما، شما ای هموطن، شما ای شاهد، شما ای فعال حقوق بشر، شما که انسانیت را ترویج می دهید، شما که می خواهید انسان، انسان باشد. شما که می خواهید عدالت برقرار باشد، شما چه می گویید؟

يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ – دوم سپتامبر ۲۰۱۸
جواد فیروزمند