10.2 C
Paris
Friday, April 19, 2024

طرح یک پرسشنامه (مجاهدین در برابر پرسش‌های مردم) بخشی از «گزارش ۹۳»

۱۵۱-آیا مجاهدین کمک مالی و نفتی از دولت عراق دریافت کرده‌اند؟‌ میزان این کمک چقدر بوده است؟ آیا فیلم گفتگوی مسعود رجوی با رئیس دستگاه اطلاعاتی و امنیتی عراق (استخبارات) را دیده‌اید که می‌گوید مجاهدین در حکم یک لشکر ارتش عراق هستند و جیره و آذوقه می‌خواهد؟

۱۵۲-آیا مجاهدین از دولت اتحاد شوروی تقاضای ۳۰۰ میلیون دلار وام کرده بودند؟

۱۵۳-آیا مجاهدین از کشورهای دیگر به خصوص کشورهای عربی کمک مالی دریافت کرده‌اند؟

۱۵۴-آیا باور دارید که مجاهدین از طریق کمک مالی مردم ایران از داخل کشور و کمک‌های مالی هواداران این سازمان در خارج از کشور، هزینه‌‌ی هنگفت استخدام سیاستمداران آمریکایی و اروپایی، زبده‌ترین وکلا و هیئت‌های حقوقی، برگزاری سمینارها و گردهمایی‌های متعدد، حقوق اعضای شورای ملی مقاومت، تبلیغات گسترده‌، اداره‌ی سیمای آزادی، مخارج دفاتر این سازمان در کشورهای مختلف و هزینه‌های جاری آن‌ها، مخارج اعضا در خارج از کشور و لیبرتی و … را تأمین می‌کنند؟

۱۵۵-چرا بالاترین مسئولان تشکیلاتی مجاهدین در خارج از کشور مانند مهوش سپهری، شهرزاد صدر حاج‌سیدجوادی، بهشته شادرو که همگی مسئولان اول مجاهدین بودند در جریان دستگیری مریم رجوی «خودسوزی» نکردند؟ آیا آن‌ها عشق به مریم نداشتند؟ چرا عشق و علاقه‌ی مفرط آن‌ها به مریم، خود را در دستگیری وی نشان نداد؟

۱۵۶-چرا «خواهران ارشد شورای رهبری مجاهدین» که در پاریس حضور داشتند در اعتراض به دستگیری مریم رجوی خودسوزی نکردند؟ اگر خودسوزی‌ها خودجوش بود چرا نیرو‌های تحت‌امر مبادرت به این کار ‌کردند و نه مسئولان؟ آیا عشق و علاقه‌ی نیروهای تحت‌امر بیشتر از مسئولان و فرماندهان بود؟

۱۵۷-چرا بالاترین «برادران مسئول» مجاهدین مانند مهدی‌ ابریشم‌چی، محمد سید‌المحدثین، محمدعلی توحیدی، محمدعلی جابرزاده و … که در پاریس حضور داشتند خودسوزی نکردند؟ چرا غیرت آن‌ها به جوش نیامد؟

۱۵۸-آیا باور دارید که «خودسوزی»‌های پس از دستگیری مریم رجوی، دستور تشکیلاتی نبوده و به صورت خودجوش انجام گرفته است؟ چرا این خودسوزی‌ها پس از آزادی مسئولان مجاهدین صورت گرفت؟ آیا رهبری که برای چند روز کمتر زندان بودن، دستور خودسوزی می‌دهد شایسته‌ی اعتماد است؟ آیا فرمان این خودسوزی‌ها به منظور تحت‌الشعاع قراردادن فرار مریم رجوی از عراق و مخفی نگاه داشتن آن از هواداران مجاهدین در خارج از کشور و اعضای این سازمان در عراق صادر نشد؟

۱۵۹-آیا افرادی در مجاهدین هستند که به خاطر تعلل در «خودسوزی» و یا درست و حسابی «خودسوزی» نکردن مورد آزار و اذیت و تحقیر تشکیلاتی قرار گرفته باشند؟

۱۶۰-آیا رشد و تنزل موقعیت تشکیلاتی افراد در مجاهدین و ارتش آزادیبخش را منطقی می‌دانید؟ آیا منطقی است فردی به بهانه‌ی انقلاب ایدئولوژیک و گرفتن پیام «انقلاب مریم»، از مسئولیت دستگاه زیراکس به مسئول اولی سازمان مجاهدین برسد و برعکس نفر دوم مجاهدین به رده‌ی هوادار تنزل پیدا کند؟

۱۶۱-آیا هیچ منطق نظامی و سیاسی می‌پذیرد که کسی به خاطر به کشتن دادن نیروهای تحت‌امرش برای اثبات خط رهبری، ارتقاء مقام یافته و «سردار سرداران» خوانده شود و «ما به ازا» و جانشین رهبر عقیدتی و «رئیس جمهور برگزیده‌ی مقاومت» معرفی گردد؟ چرا با این همه توانمندی پس از مدتی فرد دیگری جایگزین او می‌شود؟

۱۶۲-آیا هیچ آکادمی نظامی در دنیا می‌پذیرد که آبدارچی و یا مسئول آشپزخانه‌‌ی پادگان، یک شبه به فرماندهی لشکر و ستاد برسد؟

۱۶۳-موقعیت مسئولان اول سابق مجاهدین امروز چیست؟ مهوش سپهری که روزی از او به عنوان همردیف مریم رجوی و مسئول انقلاب ایدئولوژیک خواهران شورای رهبری یاد می‌شد امروز دارای چه موقعیت تشکیلاتی‌‌ای است؟ دلیل تنزل مقام و رتبه‌ی او چیست؟ چرا او مورد تحقیر قرار گرفته است؟

۱۶۴-چرا از سال ۱۳۷۰ به بعد نام مسئولان مجاهدین مانند دوره‌های قبلی منتشر نشده است؟‌ مجاهدین چه محظوریتی برای اعلام اسامی آن‌ها دارند؟‌

۱۶۵-آیا نامه‌نگاری مسعود رجوی به خامنه‌ای و رفسنجانی و اعضای مجلس خبرگان رهبری و «حقیر» خواندن خود را تأیید می‌کنید؟ آیا می‌پذیرید رهبر شما خود را در مقابل حاکمان و جنایتکاران «حقیر» بنامد؟ آیا می‌پذیرید او به جانیان «سلام» کند؟ آیا تفسیر مسعود رجوی از «سلام» و «سلام کردن» به یکدیگر در فرهنگ اسلامی را خوانده‌اید؟ آیا می‌دانید معنای آن از در صلح و سازش در آمدن است؟ آیا می‌دانید آمادگی برای کنار گذاشتن جنگ و دعوا و مرافعه است؟ آیا می‌پذیرید او برای نظام «چاره‌جویی» کند؟ آیا نامه‌نگاری مسعود رجوی به خامنه‌ای و رفسنجانی و خبرگان شبیه نامه‌نگاری احمدی‌نژاد به رؤسای جمهور آمریکا نیست؟ آیا بی‌جواب ماندن نامه‌ها حاکی از تحقیر نویسنده‌ی نامه نیست؟‌ آیا اگر شخص دیگری به جای وی نامه‌های فوق را نوشته بود مورد هتاکی مجاهدین قرار نمی‌گرفت؟

۱۶۶-آیا مسعود رجوی «بیانیه ملی ایرانیان» را که خود مبتکر آن بود زیر پا نگذاشته است؟ آیا مسعود رجوی از مرز سرخ عبور نکرده است؟‌

۱۶۷-تمامی برادران و تنها خواهر مریم و مسعود رجوی به عضویت شورای ملی مقاومت درآمده‌اند، آیا عضویت بستگان درجه یک رهبری مجاهدین در شورای ملی‌ مقاومت، نویدبخش بهره‌بردن یکسان افراد از فرصت‌های شغلی در ایران آینده است؟

۱۶۸-آیا شورای ملی مقاومت یک نهاد مستقل است؟ آیا این نهاد «مستقل» منطقی است در مورد مشکلات درون مجاهدین اظهارنظر کند و یا علیه ناراضیان این سازمان اطلاعیه دهد؟ چرا هیچ‌یک از اعضای شورای ملی مقاومت جرأت نمی‌کنند متفاوت از مجاهدین موضع‌گیری کنند؟ آیا در هیچ نهاد مستقلی امکان دارد بیش از ۵۰۰ نفر با یک متن بیش از پنجاه‌ صفحه‌ای در کمترین فاصله‌ی زمانی موافقت کنند؟‌ آیا در هیچ پارلمان مستقلی طرح‌ها، لوایح، پیشنهادات، ماده واحده و … بدون رأی مخالف و ممتنع تصویب می‌شود؟ آیا شما با همسر و یا نزدیک‌ترین شریک‌ زندگی‌تان چنین تفاهمی دارید؟‌

۱۶۹-آیا صحت دارد که حجت زمانی بعد از دستگیری، از ایران گریخته و به ترکیه آمد و تقاضای کمک او از سوی مجاهدین رد شد؟ آیا صحت دارد که حجت‌ زمانی در میدان تقسیم استانبول توسط سرویس امنیتی ترکیه دستگیر و تحویل رژیم جمهوری اسلامی شد و مجاهدین حتی اعتراض هم نکردند؟

۱۷۰-آیا صحت دارد که در جریان ربایش یکی از اعضای مجاهدین در ترکیه در پاییز ۱۳۶۷، شبکه‌ی داخل کشور مجاهدین لو رفت و  مجاهدین با آن که فرصت داشتند به دستور رهبری این سازمان، اطلاعی به افراد لو رفته در ایران ندادند و آن‌ها پس از دستگیری اعدام شدند؟

۱۷۱-آیا از مجاهدین پرسیده‌اید چرا هیچ صحبتی از علی‌اصغر غضنفرنژاد جلودار (سیاوش) که لاجوردی را به قتل‌رساند نمی‌کنند؟

۱۷۲-چرا مسعود و مریم رجوی در پیام‌شان غلامرضا خسروی را «مجاهد صدیق» معرفی نمی‌کنند؟

۱۷۳-آیا حقیقت دارد که خانم مرضیه از سال ۲۰۰۶ به بعد در جلسات شورای ملی مقاومت شرکت نمی‌کرد؟

۱۷۴-آیا حقیقت دارد که محمدعلی شیخی به اشاره‌ی مجاهدین در جلسه‌‌‌ای مرکب از ۲۰ نفر از اعضای شورای ملی مقاومت بدترین توهین‌ها را به خانم مرضیه کرده بود؟

۱۷۵-چرا مجاهدین اصل جلسه و توهین به خانم مرضیه را تکذیب نمی‌کنند و به حواشی می‌پردازند؟ آیا حقیقت دارد که مجاهدین خاطرات خانم مرضیه را از منزل ایشان ربوده بودند؟‌

۱۷۶-چرا مسعود رجوی که از خمینی شناخت داشت و او را «یزید» دوران معرفی می‌کند در ابتدای انقلاب با او بیعت کرد؟ آیا امام حسین با یزید بیعت کرد؟ آیا امام حسین نیروهایش را همچون مسعود رجوی که برای مبارزه با «امپریالیسم»، «صدام حسین»، «کفر» و … در اختیار خمینی گذاشت، تحت فرماندهی یزید قرار داد؟

۱۷۷-آیا امام حسین یزید را کاندیدای «خلافت» کرد که مسعود رجوی خمینی را کاندیدای «ریاست جمهوری» کرد؟ آیا امام حسین یزید را  «پدر» و «امام» و «امیرالمومنین» و «مجاهد» خواند که مسعود رجوی خمینی را پدر و امام و مجاهد کبیر و مجاهد اعظم و … خواند؟‌

۱۷۸-آیا امام حسین و اهل و عیالش در کربلا و «عاشورا» حاضر بودند؟ آیا امام حسین کسانی را که خواهان جدایی در شب تاسوعا و هنگامه‌ی جنگ بودند «خائن» و «بریده» و «مزدور» و … خواند؟ آیا می‌توانید شباهتی بین امام حسین و مسعود رجوی بیابید؟

۱۷۹-میانگین طول عمر مجاهدین چند سال است؟ آیا این طول عمر پایین‌تر از طول عمر مردم ایران تحت حاکمیت رژیم نیست؟‌

۱۸۰-میانگین سن نیروهای مجاهد چند سال است؟ آیا مجاهدین با توجه به این که هیچ‌ نیروی جدیدی امکان پیوستن به آن‌ها را ندارد، هر روز فرسوده‌تر از روز قبل می‌شوند؟ آیا در مورد کم‌شدن آمار مجاهدین ساکن «زندان لیبرتی» فکر کرده‌اید؟ آیا این واقعیت که آن‌ها با مرگ و کشتار روبرو هستند، شما را نگران نمی‌کند؟

۱۸۱-مسعود رجوی در سال ۶۱ استراتژی مجاهدین برای سرنگونی رژیم را «قیام مسلحانه شهری» معرفی می‌کرد بعدها این استراتژی تغییر کرد تا رسید به استراتژی «جنگ آزادیبخش نوین» و «ارتش آزادیبخش ملی ایران»، در حال حاضر که چنین ساختاری وجود ندارد با چه چیزی و به چه طریق مجاهدین می‌خواهند رژیم را سرنگون کند؟‌

۱۸۲-آیا فکر می‌کنید افراد غالباً مسن، بیمار و معلول که به ادعای مجاهدین در «زندان لیبرتی» گرفتارند قادر به مسلح‌شدن دوباره و بیرون آمدن از «زندان» و پشت‌سرگذاشتن موانع مختلف و حرکت به سوی مرز‌های ایران و شکست بسیج و سپاه و ارتش و نیروی انتظامی و … هستند؟

۱۸۳-آیا تشکیل یگان‌های ارتش آزادیبخش در داخل کشور را واقعی می‌دانید؟ چرا این یگان‌ها در ۳۲ سال گذشته در داخل کشور تشکیل نشدند؟ چرا پس از انتقال مجاهدین به «لیبرتی» فرمان تشکیل آن‌ها داده شد؟ چرا یک سال و نیم پس از تشکیل این «یگان‌»‌ها هیچ عملیات و یا اقدامی از سوی آن‌ها صورت نگرفته است؟ آیا کسی در داخل کشور از وجود آن‌ها با خبر است؟ این «یگان‌»‌ها قرار است چه مسئولیتی را در داخل کشور به عهده بگیرند؟

۱۸۴-آیا به نظر شما مسعود رجوی در عراق است؟ آیا به نظر شما هنگام حمله‌ی نیروهای رژیم به «اشرف»، مسعود رجوی در مخفیگاه زیرزمینی اشرف به سر می‌برد و قادر به فرار از مهلکه شد؟ آیا امکان فرار از قرارگاه اشرف که در محاصره‌ی نیروهای عراقی و مزدور رژیم است امکان دارد؟ آیا امکان فرار از عراق در حالی‌که توسط نیروهای دشمن مجاهدین و سپاه قدس و … اداره می‌شود وجود دارد؟ چرا مسعود رجوی می‌کوشد چنین فضایی را به هواداران و اعضای سازمان مجاهدین القا کند که در اشرف حضور داشته است؟

۱۸۵-آیا مسعود رجوی بهتر از هرکس نمی‌داند فرار او از صحنه‌ی نبرد و تنها گذاشتن نیروهایش عملی «خائنانه» و قبیح بوده است؟ آیا او قصد فریب نیروهایش را ندارد؟‌ آیا چنانچه او هنگام حمله‌ی نیروهای آمریکایی و انگلیسی عراق را ترک کرده باشد و نیروهایش را در مقابل نیروهای خونریز عراقی و رژیم تنها گذاشته باشد، این اقدام را درست و مسئولانه می‌دانید؟

۱۸۶-آیا «غیبت» مسعود رجوی را به دلایل امنیتی می‌دانید؟ آیا فکر می‌کنید با توجه به تماس‌های مکرر او با اشرف و لیبرتی و پاریس و …، سرویس‌های امنیتی ناتوان از پیگیری و ردیابی او هستند؟‌ آیا فکر نمی‌کنید «غیبت» او نه به خاطر مسائل امنیتی بلکه می‌خواهد هوادارانش نفهمند در کجاست؟

۱۸۷-«غیبت» مسعود رجوی را تا چه زمان لازم و ضروری می‌دانید؟ آیا امکان رهبری یک انقلاب در زمان «غیبت» هست؟ با توجه به ضربه‌ای که به اعتماد مردم از طرف خمینی وارد شده فکر می‌کنید مردم به رهبری که نه چهره‌اش و نه مکان زندگی‌اش مشخص است اعتماد می‌کنند؟

۱۸۸-امنیت مریم رجوی که به ادعای مجاهدین، این سازمان و شورای ملی مقاومت را رهبری و اداره می‌کند در ۱۲ سال گذشته در پاریس تأمین بوده است و او به راحتی به کشورهای اروپایی مسافرت می‌کند و به سخنرانی می‌پردازد؛ چرا مسعود رجوی پس از «غیبت» ۱۲ ساله در پاریس «ظهور» نمی‌کند؟ آیا مشکل امنیتی برای «ظهور» او وجود دارد؟ چرا مریم رجوی چنین مشکلی ندارد؟ آیا او خطری برای رژیم محسوب نمی‌شود؟ چرا بین سال‌های ۶۰ تا ۶۵ خطری در پاریس متوجه‌ی مسعود رجوی نبود؟

۱۸۹-وقتی جیمز جفری سفیر سابق آمریکا در عراق، معاونت شورای امنیت ملی، مشاورامنیت ملی و از مشاوران برجسته در امور عراق و معاون اول معاون وزیرخارجه آمریکا در امور خاورنزدیک، در مورد محل زندگی مسعود رجوی می‌گوید:‌ »تا آنجا که می‌دانم او در اروپای غربی يا در خاورميانه است، اما در اردوگاه اشرف نيست» آیا درخواست پاسخگویی به این سؤالات، تلاش برای رد‌یابی محل اختفای مسعود رجوی است؟ چگونه چنین چیزی امکان دارد؟ آیا مسعود رجوی از این حربه‌ برای فرار از پاسخگویی استفاده نمی‌کند؟

۱۹۰-در حالی که مسعود و مریم رجوی خود در عراق نیستند آیا موافق سردادن شعار «بیا، بیا» از سوی مسعود رجوی خطاب به نیروهای خونریز عراقی هستید؟ آیا مقابله‌ی مجاهدین با نیروهای عراقی را که هر بار منجر به کشته و زخمی‌شدن تعداد زیادی از مجاهدین شد درست می‌دانید؟ (با توجه به این که هربار مجاهدین مجبور به پذیرش شرایط عراقی‌ها شدند) آیا موافق سیاست مسعود رجوی مبنی بر خلق عاشورایی دیگر هستید؟ بر اساس شناختی که از روایت عاشورا داریم، جایگاه حسین، زینب و عباس در عاشورای مجاهدین کجاست؟

۱۹۱-آیا سیاست قراردادن به عمد دختران و پسران جوان در مقابل نیروهای خونریز عراقی به منظور شبیه سازی «ندا» در «اشرف» را تأیید می‌کنید؟ آیا گرفتن فیلم و عکس و مصاحبه با آن‌ها قبل از حمله را تأیید می‌کنید؟ چرا هیچ‌یک از اعضای شورای رهبری مجاهدین در حمله‌ی نیروهای عراقی به «اشرف»(بهار ۱۳۹۰) کشته نشدند؟

۱۹۲-آیا موافق پافشاری مسعود رجوی بر ماندن در اشرف بودید؟ آیا باقی گذاشتن ۱۰۰ نفر بی‌دفاع در اشرف کار درستی بود؟ آیا شعار مسعود رجوی مبنی بر این که «اگر اشرف بایستد دنیا می‌ایستد» محقق شد؟

۱۹۳-اگر امکان ایجاد هزار «اشرف» هست چرا پیش از کشتار باقیمانده‌ی مجاهدین در این قرارگاه و دستور دولت آمریکا به رهبران این سازمان مبنی بر ترک اشرف به فکر ایجاد آن نیفتادند؟‌ آیا با «اشرف»‌هایی که در اروپا و آمریکا ساخته می‌شوند می‌توان رژیم را در ایران سرنگون کرد؟

۱۹۴-پی‌گیری موضوع اموال مجاهدین در اشرف پس از کشته شدن ۵۲ نفر و به گروگان گرفتن ۷ نفر به کجا رسید؟ آیا به هیاهوی مجاهدین مبنی بر پیگیری قضایی کشتار اشرف در اسپانیا! و پیگرد قضایی عاملان این کشتار در این کشور باور دارید؟ نتیجه‌ی این پیگیری‌ قضایی چه بوده است؟ آیا اعتصاب‌های غذای نمایشی در اروپا و آمریکا مؤثر واقع شدند؟ چرا مریم رجوی و نزدیکان او به صورت نمایشی هم که شده اعتصاب غذا نکردند؟

۱۹۵-آیا چنانچه مجاهدین مدعی بودند باور دارید پس از فروپاشی دولت عراق، انجمن‌های زندانیان سیاسی، زنان، کارگران، دانش‌آموزان، معلمان، ورزشکاران هوادار مجاهدین در شهرهای ایران تأسیس شدند؟ آیا چنانچه مجاهدین مدعی بودند باور دارید که این انجمن‌ها در ایران تظاهرات علیه رژیم راه‌اندازی کردند؟ چرا آن‌ها هیچ حضوری در «جنبش ۸۸ » حضور نداشتند.

۱۹۶-آیا فکر می‌کنید ۳۲۰ انجمنی که مجاهدین مدعی هستند در خارج از کشور تشکیل داده‌اند، واقعی است؟ آیا شما اعضای ادعایی این انجمن‌ها را نمی‌شناسید؟ آیا به توانمندی، کارایی آن‌ها باور دارید؟ آیا این «انجمن»‌ها، جزو «هزار اشرفی» هستند که مسعود رجوی وعده‌ی تشکیل آن‌ها را داده بود؟ مقامات آمریکایی به صراحت عنوان کرده‌اند تخلیه «اشرف» به منظور انحلال کامل ساختار نظامی سازمان مجاهدین صورت گرفته است، «هزار اشرف» جدید که وعده‌ی ساخت‌شان داده شده، چگونه این ساختار را ایجاد می‌کنند؟

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط