15.7 C
Paris
Friday, April 26, 2024

گزارش تحقیقی درباره افزایش قربانیان ترور در اروپا

مؤسسه صلح و اقتصاد بر اساس یک گزارش تحقیقی اعلام کرده است، همزمان با کاهش چشمگیر قربانیان تروریسم در بخش‌هایی از جهان در سال گذشته، شمار تلفات ترور در اروپا افزایش داشته است. سال ۲۰۱۶ یک “نقطه عطف” معرفی شده است.

مؤسسه صلح و اقتصاد، موسسه‌ای غیرانتفاعی در استرالیا که شاخصی از رشد تروریسم در سطح جهان ارائه می‌کند، اعلام کرده است که شمار قربانیان حملات تروریستی در سطح جهان در دو سال متوالی کاهش یافته است.

طبق آمار این مؤسسه، در سال گذشته حدود ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر در نتیجه ترور در سطح جهان جان خود را از دست دادند. بر این اساس، تعداد قربانیان در مقایسه با سال ۲۰۱۵ حدود ۱۳ درصد و در مقایسه با سال ۲۰۱۴ – سالی که حملات تروریستی زیادی رخ داد – حتی ۲۰ درصد کاهش داشته است.

در گزارش سالانه این مؤسسه کشورها به لحاظ خسارت ناشی از اقدامات تروریستی رتبه‌بندی شده‌اند.

کاهش و افزایش قربانیان ترور در کجا بیشتر است؟
در گزارش سالانه مؤسسه صلح و اقتصاد، تلفات ترور در کشور نیجریه کاهش چمشگیری نشان می‌دهد. دلیل آن پیروزی‌های ائتلاف بین‌المللی علیه گروه تروریستی “بوکو حرام” اعلام شده است. دانیل هیسلوپ، مدیر تحقیقات در این موسسه، در مصاحبه با دویچه وله برآورد کرده که شمار قربانیان اقدامات “بوکو حرام” در سال گذشته حدود ۳ هزار نفر کاهش یافته باشد.

گزارش مؤسسه یادشده سال ۲۰۱۶ را “نقطه عطفی” در مبارزه علیه گروه‌های افراطی اسلام‌گرا می‌داند.

در گزارش امسال پیرامون شاخص تروریسم در سطح جهان، اروپا استثناست. شمار قربانیان تروریسم در کشورهای اروپایی در سال گذشته از سال ۲۰۰۲ بی‌سابقه بوده است: ۸۲۶ نفر. بیشترین تعداد این قربانیان در ترکیه بوده‌‌اند.

گرایش روزافزون تروریست‌ها به روش‌های ارزان‌تر و ساده‌تر، از جمله دلایل اصلی رشد شمار قربانیان ترور در اروپا اعلام شده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط