14.3 C
Paris
Friday, April 26, 2024

کوشش میلیاردرهای طرفدار اسرائیل در امریکا برای راه انداختن جنگ علیه ایران

Philip-Giraldi

میلیاردرها با ایران می‌جنگند؟!

نویسنده مقاله Philip Giraldi است که در گذشته عضو سیا و کارشناس مبارزه با تروریسم بوده‌است و اینک بکار تحقیق درباره مسائل روز مشغول است. مقاله او در ۲۶ اوت ۲۰۱۴ منتشر شده‌است:

● گروهی از میلیادرهای یهودی امریکائی هستند که آشکارا تمام کوشش خویش را بکار می‌برند که گفتگوهای کشورهای ۵+۱ با ایران به شکست بیانجامند. آنها این‌کار را می‌کنند چون می‌پندارند این بهترین کار در خدمت به اسرائیل است. اینطور می‌نمایانند که کاخ سفید نیز پشتیبان کوشش آنها است. حکومت امریکا ریکارانه اطلاعات را بسود هدفهای خویش بکار می‌برد. توضیح این‌که در همان حال که انتشاردهندگان اطلاعات طبقه بندی شده را تحت تعقیب قرار می‌دهد، خود از آنها در پیشبرد سیاست خویش استفاده می‌کند. این میلیادرها به این گونه اطلاعات دسترسی دارند و از آنها در جنگ با ایران سود می‌جویند.

● قدرت و ثروت گروه‌های ضد ایران و دسترسی بدون رقیب آنها به حکومت امریکا و اطلاعات سری مانع از آن می‌شود که سیاست تفاهم با ایران، برپایه منافع امریکا و ایران، نتیجه بدهد. کنگره و وسائل ارتباط جمعی امریکا نیز دستیار این گروه‌ها هستند. ایپک (AIPAC ) و بنیاد آموزشی وابسته به آن، در طول ۳ سال گذشته، بر «خطر ایران» متمرکز شده‌اند. این لابی اسرائیل یک بودجه ۹۰ میلیون دلاری دارد که مؤسسه سیاست خاورمیانه‌ای، ۸٫۷ میلیون دلار کمک می‌کند.

● The American Enterprise Institute’s (AEI) یک بودجه ۴۵ میلیون دلاری دارد که میلیاردرهای حامی ایپک می‌پردازند. این مؤسسه که به محافظه کاران جدید متعلق است نیز در این جنگ شرکت دارد.

● دیگر اطاق‌های فکر، از جمله مؤسسه Heritage and Hudson در واشنگتن نیز در جنگ برضد ایران شرکت دارند. و باز مؤسسه Saban که میلیاردر امریکائی- اسرائیلی، Haim Saban ایجاد کرده‌است هم در این جنگ است. سازمان‌های یهودی سنتی، از جمله، Anti Defamation League و کنفرانس رؤسای سازمانهای عمده یهودی و اعضای یهودی کنگره امریکا در این جنگ هستند و دسترسی بدون رقیب، به کاخ سفید و کنگره و وسائل ارتباط جمعی دارند.

● همه گروهای طرفدار اسرائیل و ضد ایران تاکتیکهایی برای وارد آوردن فشار به کنگره بکار می‌برند و موضوع ایران را موضوع اول مباحث سیاسی کرده و نگاه داشته‌اند. از ۲۰۱۲، بدین سو، در کنگره، ۳۶ شهادت علیه ایران و ۷ جلسه پرسش و پاسخ در سنا به ایران اختصاص یافته‌اند. این گروها موفق شده‌اند اکثریت دو مجلس امریکا را بر ضد ایران کنند و مجازاتها برضد ایران را به تصویب برسانند. بدین‌سان، دموکراسی که راهبر آن باید منافع ملی باشد، پول و گروه‌های فشار شده‌اند.

● گروهی که کمتر شناخته شده و برضد ایران عمل می‌کند و بودجه‌ای ۲ میلیون دلاری بیش ندارد، «متحد برضد اتم ایران » (UnitedAgainst Nuclear Iran (UANI است. این گروه در محاکمه نیویورک دخالت داشت. مرکز این گروه در ساختمان راکفلر سنتر در شهر نیویورک است و کارشناسانش در کمیسیون‌های کنگره امریکا در باره ایران «نظر کارشناسانه» ارائه می‌دهند. در سه نوبت اخیر ، کارشناسان این مؤسسه بوده‌اند که در سنا شهادت داده‌اند. کارکنان این مؤسسه در وسائل ارتباط جمعی نیز فعالند. شرکتهای طرف معامله با ایران را، به این عنوان که تحریمها را رعایت نکرده‌اند، لو می‌دهند و ادعایشان این‌است که کار حرفه‌ای خود را انجام می‌دهند.

ویکتوررستیس، میلیاردر یونانی تبار، در سال ۲۰۱۳، UANI را تحت تعقیب قرارداد. بدین‌خاطر که این مؤسسه و کاپلان، میلیاردر امریکائی که مرکز فعالیتهایش نیویورک است و سابق کارش بهره برداری از منابع نفت و گاز بوده و اینک سنگهای قیمتی است، جعل سند می‌کنند و بکار می‌برند و این کارشان به او و کارش زیان رسانده‌است. همسر کاپلان، دافنه Daphne ، اسرائیلی است و با دولت اسرائیل در چندین طرح همکاری دارد.

توجه وزارت دادگستری امریکا به محاکمه UANI جلب شد زیرا مدارک موضوع نزاع، مدارک سری دولتی بوده‌اند درباره شرکتهای امریکائی در رابطه با رعایت نکردن مجازاتهای وضع شده برضد ایران. بنابراین، منبع آنها وزارت خزانه داری امریکا بوده و مؤسسه از آن‌جا این مدارک را بدست آورده‌است.

رستیس از کاپلان نیز شکایت کرده‌است بخاطر این‌که مغز این مؤسسه است و خود او گفته است ما، یعنی او و UANI بیشتر از هر گروه دیگری در امریکا، برضد ایران کار مؤثر انجام داده‌ایم. کاپلان همچنین مارک والاس، مدیر UANI، را در ۶ شرکت از شرکتهای خویش، مدیریت بخشیده و از قرار بنا است او را مدیر عامل هاروارد بلفر سنتر کند که رئیس گاری سمور است.

کاپلان رقیب رستیس است. وکیل رستیس می‌خواهد دو امر را ثابت کند: اول این‌که حکومت امریکا به مؤسسه UANI در خلافکاریهایش کمک می‌رساند و این مؤسسه را کسانی چون کاپلان حمایت می‌کنند که این مؤسسه در خدمت منافع آنها است: این مؤسسه در خدمت اسرائیل، در واقع، دستیار موساد، سازمان جاسوسی و ضد جاسوسی اسرائیل است. طرفه این که میر داگان رئیس پیشین موساد، و ژوزف لیبرمن، سناتور پیشین و دونیس روس، دیپلمات ارشد پیشین، که هردو سخت دلبسته اسرائیل و در خدمت منافع آن هستند و به اطلاعات دولتی دسترسی دارند، مشاوران این مؤسسه هستند.

● و اما سازمان مجاهدین خلق،در خدمت گروه‌های بالا است، سازمان مجاهدین خلق، یک گروه تروریستی ایرانی است که (در آغاز فعالیتهایش)، ۶ امریکائی را کشته است و (پس از استحاله)، دستیار اسرائیل در کشتن دانشمندان ایرانی شده‌است. این گروه، از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲، در فهرست سازمانهای تروریست وزارت خارجه امریکا بود. وقتی هیلاری کلینتون وزیر خارجه امریکا شد، به تقاضای دوستان اسرائیل در کنگره امریکا و نیز بخش وسیعی از مقامات دولتی که بسیاری ازآنها دستمزدهای سخاوتمندانه از مجاهدین خلق گرفتند، تا مدافع آنها بگردند، اسم این سازمان از فهرست خارج شد. کسانی که سخاوتمندانه دستمزد گرفته‌اند، از جمله، عبارتند از جیمس وولسی، رئیس پیشین سیا و رودلف جیولانی، شهردار سابق نیویورک و هوارد دین فرماندار پیشین ورمونت و لوئی فری Louis Freeh مدیر دفتر تحقیقات فدرال و جون بولتن، سفیر پیشین امریکا در سازمان ملل متحد. حامیان سازمان مجاهدین در کنگره و بیرون از آن، مدعیند که انگیزه اول آنها بر حمایت این‌است که این سازمان دشمن رژیم ایران است. و تاریخچه ضد امریکائی و تروریست بودن این سازمان را از یاد می‌برند.

● حامیان سازمان مجاهدین خلق همچنین از یاد می‌برند که این گروه اینک یک فرقه شده‌است و اعضائی را که مخالفش می‌شوند می‌کشد و در ایران از هیچگونه حمایت سیاسی برخوردار نیست. چنین است رفتار سیاستمدار سالاری فاسد واشنگتن که بجای طرد این سازمان از آن حمایت می‌کند. بازوی سیاسی سازمان در پاریس است و مدتهای درازی است که برضد ایران عمل می‌کنند و در این ضدیت، دستیار اسرائیل هستند گفته می‌شد که حکومت اسرائیل و میلیاردرهای امریکائی خرج این سازمان را می دهند.

● گفتگو کنندگان ایرانی با کشورهای ۵+۱ پذیرفته‌اند که غنی سازی اورانیوم را به ۵ درصد محدود کنند و مهار کامل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بر فعالیتهای خود بپذیرد. اما امریکا همچنان در تردید است…

 

 

منبع؛ سایت انقلاب اسلامی به نقل از ایران اینترلینک

 

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط