13.8 C
Paris
Friday, April 26, 2024

واکنش وزیر خارجه ایران به تحریم های ۱۰ ساله ایران توسط آمریکا

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران می‌گوید تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های ایران در‌آمریکا اثر اجرائی ندارد. پیش از این شماری از مقامات ارشد جمهوری اسلامی از جمله رهبر ایران به صراحت اعلام کرده بودند که تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های ایران توسط ایالات متحده آمریکا نقض برجام است.

نمایندگان مجلس سنای ایالات متحده آمریکا روز پنجشنه ۱۱ آذر ماه طرح تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های ایران را تصویب کردند. این طرح هم‌اکنون باید برای تبدیل شدن به قانون به امضای باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برسد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که به هند سفر کرده است، روز شنبه ۱۳ آذر ماه در فرودگاه ایندرا گاندی دهلی نو در واکنش به تمدید این طرح گفته است؛ همانطور که در گذشته مقامات آمریکایی موظف بودند اجرای تحریم‌ها را متوقف کنند اکنون هم اجرا متوقف است و شرایط برای کشورهای ثالث تفاوتی ندارد.

آقای ظریف افزوده است؛ کاری که کنگره امریکا کرده است در صورتی که به امضای رئیس جمهور امریکا هم برسد اثر اجرایی ندارد. وی با بیان اینکه آمریکا برخلاف تعهدات خودش عمل می‌کند گفت تمدید تحریم‌ها ضد ایران از نظر جامعه بین‌المللی بی اعتباری دولت آمریکا را نشان می‌دهد.

وزیر امور خارجه ایران در پایان گفته است؛ ما نیازی نداریم که با مقامات هند، چین و ژاپن درباره این اقدام آمریکا وارد گفتگو شویم… کار آفرینان این سه کشور تمایل دارند در ایران سرمایه گذاری کنند و این تصمیم آمریکا اثری بر سرمایه گذاری این کشورها در ایران ندارد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط