13.8 C
Paris
Friday, April 26, 2024

همکاری نروژ و ایران برای ساخت نیروگاه خورشیدی

یک موسسه نروژی، قرارداد سرمایه‌گذاری با ایران برای تولید و نصب صفحات خورشیدی را به امضا رساند. این صفحات خورشیدی قابلیت تولید ۲ گیگاوات برق را خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این قرارداد سرمایه‌گذاری، شامگاه سه‌شنبه ۱۷ اکتبر، به ارزش دو ونیم میلیارد دلار میان شرکت “ساگا انرژی” از نروژ و شرکت ایرانی “توسعه‌دهندگان امین انرژی”، برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی، به امضا رسید.

قرارداد میان نروژ و ایران، تنها چند روز پس از تحریم‌های جدید ایالات متحده آمریکا علیه ایران، با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در محل اطراف کویر مرکزی ایران منعقد شد. این قرارداد، در مراسمی، در محل سفارت نروژ در تهران به امضا رسید.

لارس نوردروم*، سفیر نروژ در ایران، در حاشیه این مراسم، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، تاکید کرد: “نروژ به تعهدات خود در قبال توافق جامع اتمی با ایران که راه را برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران هموار کرد، پایبند خواهد بود”. وی افزود: “به زودی سرمایه‌گذاری‌های دیگری” در همین کشور انجام خواهد شد.

بر اساس این قرارداد، نیازهای مالی این طرح را یک کنسرسیوم متشکل از سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی در اروپا تامین می‌کند و دولت ایران آن را ضمانت کرده است. اجرایی شدن این قرارداد منوط به نهایی شدن تضمین‌های اقتصادی ارائه شده از سوی ایران است که در طی بازه زمانی ۵ ساله ظرفیت تولید ۲ گیگاوات برق را ایجاد خواهد کرد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط