10.1 C
Paris
Saturday, April 27, 2024

نگرانی فرانسه از تروریستی قلمداد کردن سپاه پاسداران

تصمیم احتمالی آمریکا برای قرار دادن سپاه پاسداران ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی، با ابراز نگرانی فرانسه در مورد احتمال افزایش تنش در منطقه روبه‌رو شده است.

دولت آمریکا که انتظار می‌رود در روزهای آینده راهبرد خود را در قبال «رفتارهای بد ایران» اعلام کند، از جمله در در حال بررسی این موضوع است که به زودی سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

احتمال این اقدام از هم‌اکنون به واکنش شدید ایران روبه‌رو شده و سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه ۱۷ مهرماه گفته است که در صورت چنین اقدامی آمریکا باید تبعات «پاسخ سخت، قاطع و کوبنده» ایران را بپذیرد.

این سخنان یک روز پس از آن بیان شد که سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه، آمریکا را تهدید کرد اگر قانون تحریم‌های جدید اجرا شود «این کشور باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود تا شعاع دو هزار کیلومتری برد موشک‌های ایران را منتقل کند».

اما روز دوشنبه یکی از سخنگویان وزارت خارجه فرانسه در پاسخ به سؤالی درباره احتمال حمایت از چنین تصمیمی تأکید کرد که «از منظر بی‌ثباتی در منطقه، فرانسه در برابر هر اقدامی که به تشدید بحران‌های جاری منجر شود، حساس است».

او افزود که «با در نظر گرفتن این موضوع، حکومت‌های منطقه باید نقش ویژه‌ای ایفا کننده و از خود حس مسئولیت و خویشتن‌داری نشان دهند».

در حال حاضر بسیاری از فرماندهان و زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران به دلیل نقض حقوق بشر و فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران هدف تحریم‌های آمریکا هستند ولی کل این نیرو، در فهرست تحریم‌ها قرار ندارد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط