9.7 C
Paris
Saturday, April 27, 2024

مردی که همسر و فرزندانش را شکنجه می کرد به ۳۰ سال حبس محکوم شد

مردی در مشهد که همسر و دو فرزندش را ۲۱ روز در خانه حبس کرده و مورد شکنجه و اذیت قرار داده بود، در دادگاه بدوی به ۳۰ سال و شش ماه زندان محکوم شده که ۱۵ سال و شش ماه از این حکم اجرا خواهد شد.

شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان خراسان، مرد مشهدی که همسرش اعظم و دو فرزندش را ۲۱ روز در خانه حبس و شکنجه و اذیت کرده بود، به ۳۰ سال و شش ماه حبس محکوم کرده است.

در این زمینه مرضیه محبی، وکیل مدافع اعظم، زن آسیب‌دیده مشهدی، گفته است که این مرد به اتهام آدم‌ربایی از طریق حبس و مخفی کردن به ۱۵ سال حبس، به اتهام شروع به قتل به ۱۰ سال حبس، به‌اتهام ایراد ضرب و جرح با چاقو به پنج سال حبس و به اتهام کودک‌آزاری به شش ماه حبس محکوم شده است.

به گفته خانم محبی، همچنین دادگاه به‌ دلیل ۲۷ مورد سوختگی، شکستگی بینی، پارگی رگ چشم و سایر جراحات وارده به این زن و فرزندانش، متهم را به پرداخت دیه محکوم کرده است.

بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، از مجموع حبس صادر شده درباره این اتهام‌ها، بیشترین آنها یعنی ۱۵ سال و شش ماه اجرا می‌شود.

طبق ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی، اگرچه قاضی برای هر یک از جرایم مجازات مستقلی را صادر می‌کند، اما در مرحله اجرای حکم، مجازاتی که از بقیه شدیدتر است باید اجرا شود.

دادگاه رسیدگی به اتهامات این متهم، ۱۹ آبان ماه در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی برگزار شده بود و متهم پرونده همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

خبرگزاری ایسنا سوم اردیبهشت در گزارشی تصویری از آثار شکنجه و ضرب و جرح زنی جوان به نام اعظم خبر داده بود که شوهرش او را به همراه دو دختر ۵ و ۷ ساله‌اش به مدت ۲۱ روز در مشهد تحت حبس و شکنجه قرار داده است.

بر اساس گزارش‌ها، علاوه بر آثار سوختگی و ضرب و جرح بر بدن اعظم و شکستگی بینی‌، گزارش شده که همسرش مقعد او را با چاقو پاره کرده، فک و سه دندان هانیه دختر کلاس اولی‌اش را با ضربات سنگین شکسته و قصد خفه کردن کودکان خردسال خود را داشته است.

وکیل زن آسیب‌دیده مشهدی، روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا قراردادن در صندوق فلزی و آتش روشن کردن زیر آن، جراحات چاقو، سوزاندن بدن، ایراد ضرب و جرح با مشت و لگد و آزار را از جمله شکنجه‌هایی ذکر کرده که متهم پرونده درباره اعظم مرتکب شده است.

او گفته است که فرزندان اعظم نیز در این مدت از آب و غذا محروم بوده و مورد اذیت قرار گرفته‌اند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط