10.9 C
Paris
Saturday, April 27, 2024

محکومیت ده سال زندان برای سیامک نمازی‌، باقر نمازی و نزار زکا

بنا به گزارش خبرگزاری های ایران، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران محکومیت باقر نمازی، سیامک نمازی و نزار زکا را به ۱۰ سال زندان تأیید کرده و گفته است که جرم آنها “جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا” بوده است.
آقای دولت آبادی امروز سه شنبه ۲۷ مهر (۱۸ اکتبر) همچنین گفت که سه متهم دیگر به نام های فرهاد عبدصالح، کامران قادری و علیرضا امیدوار هم به جرم مشابه به مجازات مشابه محکوم شده اند.
سیامک نمازی، مدیر ایرانی- آمریکایی بخش برنامه‌ریزی‌های استراتژیک کمپانی نفتی کرسنت، آذرماه سال گذشته در ایران بازداشت شد.
پدر ۸۰ ساله او، باقر نمازی هم که برای پیگری وضعیت و ملاقات با پسرش به ایران سفر کرده بود در اوایل اسفند سال گذشته بازداشت شد. آقای نمازی در دوران حکومت محمدرضا شاه پهلوی در ایران، مدتی استاندار خوزستان و معاون وزیر کشور بود و بعدها به عنوان نماینده یونیسف در کشورهایی چون سومالی، کنیا و مصر خدمت کرد و در سال ۱۹۹۶ از این سازمان بازنشسته شد.
نزار زکا، شهروند لبنانی ساکن آمریکا که در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت داشت و برای گسترش آزادی اینترنت تلاش می کرد هم در سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی و هنگامی که به دعوت دولت ایران برای شرکت در یک کنفرانس به تهران سفر کرده بود بازداشت شد.
رسانه های نزدیک به محافظه کاران او را به داشتن روابط نزدیک نظامی و امنیتی با نهادهای دولتی آمریکا متهم کردند، اما خانواده آقای زکا این اتهامات را بی اساس خواندند.
وکیل آقای زکا حدود یک ماه پیش گفته بود که حکم ۱۰ سال زندان و ۴ میلیون دلار جریمه آقای زکا به صورت شفاهی به نزدیکان او اطلاع داده شده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط