15.7 C
Paris
Friday, April 26, 2024

محل بحث درباره اف.ای.تی.اف شورای عالی امنیت ملی است

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت ایران در نشست خبری هفتگی خود گفت که دولت توقع دارد مباحثی که جای بحث در باره آنها شورای عالی امنیت ملی است، از تریبون نماز جمعه مطرح نشود.
اشاره آقای نوبخت به صحبتهای ائمه جمعه، بویژه احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و اظهارات برخی مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاهی در سخنرانی پیش خطبه‌های نماز جمعه در شهرهای مختلف بود که از توافق دولت ایران برای پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی علیه پولشویی (اف.ای.تی.اف) انتقاد کرده بودند.
آقای نوبخت گفت: “این نوع مباحث را نمی‌توان در گفت‌ و شنود مطبوعاتی جمع‌بندی کرد. این نظام در هم ریخته نیست. همانطور که توقع داریم تریبون‌های نماز جمعه به وظیفه خود عمل کنند، ما شورای امنیت ملی داریم و این مباحث باید در این شورا بحث شود. جای این مباحث آنجاست.”
“ما برخی مسایل را از تریبون‌های عمومی دیگر کشورها نمی‌شنویم، چرا کاری می‌کنیم که مسئول یا سوال‌ شونده یا نتواند پاسخ بگوید یا پاسخی بدهد که مورد سوء استفاده دشمنان قرار گیرد. در مورد اف.ای.تی.اف شورای عالی امنیت ملی جمع‌بندی و اطلاع‌رسانی می‌کند.”
اف.ای.تی.اف یک سازمان بین‌المللی است که معیارهایی را برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تعیین می‌کند و اقدامات و سیاست‌هایی را برای شفافیت نظام بانکی و مالی پیشنهاد می‌دهد.
ایران یکی از دو کشوری است که فهرست کشورهای مسئله دار این گروه قرار گرفته است. کشور دیگر، کره شمالی است. گروه ویژه اقدام مالی به ایران توصیه کرده برای این که بانک‌های بین‌المللی با بانک‌های ایرانی کار کنند اقداماتی را انجام دهد. این توصیه‌ها به خودی خود الزام آور نیستند، اما رعایت یا عدم رعایت آنها مستقیما روی نظام بانکی کشورها تاثیر می‌گذارند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط