6 C
Paris
Friday, April 26, 2024

غرب به تعهداتش در قبال برجام عمل نمی‌کند

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران، غرب را به خاطر عدم انجام تعهداتش در قبال ایران نکوهش کرد.
علی‌اکبر صالحی در گفت‌وگو با روزنامه گاردین چاپ لندن با بیان اینکه غرب به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل نکرده است گفت: اگر قرار باشد این توافق برقرار بماند، دو طرف باید به تعهداتشان پایبند باشند.
همان طور که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تأیید قرار داده، ایران کماکان به تعهدات خود عمل ‌می‌کند، درحالی که دیگر بر کسی پوشیده نیست که غرب به معنای واقعی به تعهداتش عمل نکرده است؛ این که تحریم‌ها رفع شود و تعاملات بانکی به حالت عادی بازگردد، تجارت به سرعت رشد کند و روابط اقتصادی افزایش یابد؛ این‌ها در حدی که انتظارش را داشتیم محقق نشده‌اند.
صالحی در بخش دیگری ازسخنان خود گفته است: رهبرجمهوری اسلامی پیش از این اعلام کرده است که جمهوری اسلامی یک جانبه توافق را نقض نخواهد کرد، اما درعین حال رد نمی کنم که تهدیداتی وجود دارد که توافق را در معرض خطر قرار می دهد.
صالحی در روزهای اخیر در نشستی با خبرنگاران و دانشگاهیان انگلیسی در شورای اروپایی روابط خارجی لندن گفت که ممکن است تغییر دولت آمریکا اوضاع را برای اجرای برجام دشوارتر کند، اما اگر آنها (آمریکایی‌ها) دست به اقداماتی بزنند که توافق را نابود کند، اعتبارسیاسی آمریکا زیر سؤال خواهد رفت.
علی اکبرصالحی که غیرمستقیم به انتخاب احتمالی دونالد ترامپ، نامزد جزب جمهوریخواه و ازمخالفان سرسخت توافق‌های موسوم به “برجام” اشاره می‌کرد در ادامه گفت: تا جایی که می‌دانم، اتحادیه اروپا کاملاً از این توافق حمایت می کند، همین طور چینی‌ها، هندی‌ها وباقی اعضای جامعه بین‌المللی از آن بسیار خرسند هستند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط