6.9 C
Paris
Friday, April 26, 2024

ظریف: اگر آمریکایی‌ها برجام را نمی‌خواهند باید هزینه آن را بپردازند

بنابه گزارش رسانه ها، وزیر خارجه ایران می‌گوید آمریکا نمی‌تواند «هزینه توقف» توافق اتمی وین را به جمهوری اسلامی ایران «تحمیل کند» و اگر مقامات این کشور می‌خواهند این توافق را «متوقف کنند» باید «هزینه آن را بپردازند»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمد جواد ظریف روز سه شنبه ۱۷ مرداد در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس «تنش‌زدایی و مدیریت تنش با آمریکا» را از جمله مهم‌ترین وظایف وزارت خارجه در دولت آینده ذکر کرد.

وی تاکید کرد: «نمی‌گذاریم آمریکایی‌ها مانع انتفاع ملت ایران شوند. آن‌ها نمی‌توانند هزینه توقف برجام را بر ایران تحمیل کنند اگر آمریکایی‌ها بخواهند برجام را متوقف کنند باید هزینه آن ر ا هم بپردازند».

آقای ظریف روز ۱۴ مرداد نیز در دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، آمریکا را متهم کرده بود که قصد دارد، «به هزینه ایران برجام را از بین ببرد».

در‌‌ همان روز حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران، تاکید کرده بود که ایران «آغازگر نقض برجام» نخواهد بود، اما در مقابل «تداوم بدعهدی‌های آمریکا» نیز ساکت نخواهد نشست.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، روز ۱۱ مرداد گفته بود که آمریکا به دنبال لغو توافق هسته‌ای با هزینه تهران است، اما جمهوری اسلامی چنین فرصتی را در اختیار واشینگتن قرار نخواهد داد.

سخنان مقامات جمهوری اسلامی در حالی بیان شده است که به گزارش خبرگزاری رویترز، ایران علی‌رغم اعتراض‌های علنی خود به تحریم‌های جدید آمریکا، در نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام نسبت به روند اجرای توافق هسته‌ای اعتراض رسمی نداشت.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط