15.7 C
Paris
Friday, April 26, 2024

شکایت عربستان سعودی از ایران به شورای امنیت سازمان ملل

عربستان سعودی در نامه ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل از این شورا خواست تا مانع آنچه اقدام ایران در قاچاق سلاح برای شبه نظامیان یمنی خوانده است شود.
عبدالله المعلمی سفیر دائم عربستان سعودی در نامه‌ای که به نماینده نیوزیلند، به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت تسلیم کرده نوشته است؛ سعودی قربانی تعدیات نیروهای انصارالله و رئیس‌جمهوری مخلوع یمن صالح است و موشک‌های بالستیک و خمپاره‌های این نیروها منجر به خسارت‌های جانی و مالی از جمله به بیمارستان‌ها و مدارس شده است.
المعملی افزوده است؛ این تجاوزها به شهرهای مرزی سعودی با موشک‌های ساخت ایران انجام می‌‌شود و تجهیز نیروهای وابسته به انصارالله با اسلحه و مهمات ایرانی نقض آشکار قطعنامه ٢٢١٦ است.
وی در این نامه کشف و مصادره چندین محموله سلاح قاچاق ایرانی به شبه‌نظامیان در کشورهای عربی منطقه از جمله یمن را یادآوری کرده و نوشته است: «سعودی حق دارد، تمامی تدابیر لازم برای مقابله با نیروهای مورد حمایت ایران را به کار گیرد، ریاض از هیچ تلاشی برای تامین امنیت خود، یمن و منطقه بر اساس قوانین سازمان ملل، دریغ نمی‌‌کند.
سفیر دائم پادشاهی عربستان سعودی در پایان این نامه آورده است: قاچاق اسلحه ایرانی تنها نقض قوانین بین‌المللی نیست بلکه سلامت و امنیت سعودی، یمن و منطقه را تهدید می‌‌کند.
جمهوری اسلامی ایران هنوز به شکایت عربستان سعودی از این کشور واکنش نشان نداده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط