9.5 C
Paris
Friday, April 26, 2024

رییس یهودی یک نهاد آمریکایی در اعتراض به ترامپ به عنوان یک مسلمان نام نویسی می کند

بنابه گزارش جویش تیمس-jewishtimes ،جاناتان گرینبلت رییس یهودی یکی از سازمان‌های مخالف تعصب مذهبی در آمریکا گفته است که اگر دونالد ترامپ بخواهد اطلاعات مسلمانان آمریکا را ثبت کند، او خود را به عنوان یک مسلمان نام‌نویسی خواهد کرد.
اشاره آقای گرینبلت، رییس سازمان اتحادیه ضد افترا، به طرحی است که بر اساس آن گفته می شود دونالد ترامپ، رییس جمهور منتخب و جدید آمریکا قصد دارد بانک اطلاعاتی از مسلمانان آمریکا ایجاد کند.
مبنای این موضوع مصاحبه آقای ترامپ در ماه نوامبر سال گذشته است که بر اساس آن برداشت شد او این طرح را اجرا خواهد کرد. جمهوری‌خواهان این موضوع را تکذیب کردند و گفتند خبرنگار به درستی متوجه سخنان آقای ترامپ نشده است.
مشخص نیست موضع تازه آقای ترامپ بعد از رسیدن به ریاست جمهوری چه باشد.
جاناتان گرنبلت می‌گوید در صورت اجرا شدن این طرح، او به عنوان یک یهودی سربلند، نامش را در بانک اطلاعاتی مسلمانان و به عنوان یک مسلمان ثبت خواهد کرد.
آقای ترامپ پیش از انتخابات گفته بود مسجد‌های آمریکا باید زیر نظر باشند، و نیروهای امنیتی باید در راستای برنامه‌های ضدتروریستی رد مسلمانان را بگیرند. او تاکید کرده بود که اهمیتی نمی‌دهد اگر حرفش با ادب سیاسی رایج نخواند.
منتقدان آقای ترامپ او را متهم می‌کنند که به اسلام‌هراسی و کلیشه‌های منفی در مورد مسلمانان دامن زده تا رای آمریکایی‌هایی را که نگران حملات تروریستی به خاک این کشور هستند، جذب کند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط