12.2 C
Paris
Tuesday, March 19, 2024

رسوایی جنسی هاروی واینستین، تهیه‌ کننده بزرگ سینمای هالیوود

سرانجام رسوایی جنسی هاروی واینستین، تهیه‌کننده قدرتمند سینمای هالیوود، به دلیل سوء استفاده جنسی از برخی از هنرپیشگان زن به اخراج او از آکادمی فیلم آمریکا انجامید.

این خبر را آکادمی فیلم که وظیفه اهدای جوایز اسکار را بر عهده دارد پس از برگزاری نشستی اضطراری با حضور ۵۴ عضوش در لس‌آنجلس اعلام کرد.

در همین رابطه ​​​​​​​آکادمی اسکار هاروی واینستین، تهیه‌کننده و غول سینمای هالیوود را پس از اتهام‌های سنگینی که علیه او مطرح شده بود اخراج کرد. واینستین متهم به سوء استفاده جنسی از گروهی از هنرپیشگان زن در هالیوود است.

در اطلاعیه آکادمی به این مناسبت آمده است که تصمیم آکادمی دربرگیرنده این پیام است که “دوره نادیده گرفتن آگاهانه و همدستی ننگ‌آور در رابطه با رفتار جنسی پرخاشگر و نیز ایجاد مزاحمت در محیط کار، در عرصه کار ما سپری شده است”.

افزون بر این، آکادمی اعلام کرد که تصمیم دارد “موازینی اخلاقی برای رفتار” تعیین کند که همه اعضای آکادمی در شکلی نمونه ملزم به رعایت آن باشند.

چهار زن هاروی واینستین را متهم کرده‌اند به اینکه به آنان تجاوز کرده است.
چندین زن دیگر، از جمله آنجلینا جولی، گوئینت پالترو و روسانا آرکت این تهیه‌کننده ۶۵ ساله را متهم به آزارهای جنسی از نوع دیگر کرده‌اند. واینستین به دلیل این اتهام‌ها چند هفته پیش از شرکت تولیدکننده فیلم خودش اخراج شده بود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط