6.9 C
Paris
Friday, April 26, 2024

درگیری اعضای گروه ترویستی داعش و سپاه پاسداران در ایران

بنابه گزارش خبرگزاری ها از ایران، سپاه پاسداران روز شنبه از درگیری با یک واحد تروریستی از اعضای گروه داعش در مرزهای غربی ایران خبر داد و اعلام کرد که ۱۶ عضو این گروه دستگیر شده‌اند و سه تن از نیروهای سپاه هم در این درگیری کشته شده‌اند.

در اطلاعیه‌ای که بعد از ظهر شنبه هفتم بهمن رسانه‌های داخلی ایران به نقل از قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه پاسداران منتشر کردند، این گروه با عنوان یک تیم تروریستی ۲۱ نفره از گروهک تکفیری داعش معرفی شده‌اند، که پس از آنکه در منطقه غرب کشور وارد خاک ایران شده بودند، تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفتند و سرانجام صبح روز شنبه درگیری با آنها آغاز شد.

قرارگاه نجف اشرف، یکی از قرارگاه‌های عملیاتی نیروی زمینی سپاه پاسداران است که در استان کرمانشاه هم‌مرز با عراق مستقر است و پیشتر هم گزارش‌هایی از درگیری نیروهای این قرارگاه با گروه‌های مسلحی که از جمله اعضای داعش معرفی شده‌اند، مخابره شده است.

این گزارش بدون اشاره به تعداد دستگیرشدگان و نیز تلفات یا مجروحان احتمالی این عملیات، به همکاری نیروهای امنیتی ایران در شناسایی و رصد تحرکات این گروه اشاره کرده بود.

ساعتی بعد خبرگزاری‌ها به نقل از محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران نوشتند که این درگیری در منطقه بمو از توابع ثلاث باباجانی، هم‌مرز با عراق روی داده و سه تن از نیروهای سپاه هم در این درگیری کشته شده‌اند.

آقای پاکپورافزوده است که ۱۶ تن در این عملیات دستگیر شده‌اند و دو تن دیگر نیز گریخته‌اند که اکنون در محاصره نیروهای سپاه هستند.

گروه حکومت اسلامی، یا داعش، یک گروه تندروی سنی است که در دیدگاه‌های خود پیروان دیگر مذاهب و گروه‌های اسلامی از جمله شیعیان را خائن و خارج از دین توصیف می‌کند.

این گروه پیشتر مسئولیت حملات تهران در خردادماه امسال را به عهده گرفت که از معدود «حملات تروریستی» در ایران در سال‌های اخیر است.

در جریان دو حمله که در ۱۷ خرداد امسال در مجلس شورای اسلامی و آرامگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی آیت‌الله خمینی صورت گرفت، ۲۲ تن از جمله پنج عامل این حملات کشته شدند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط