13.8 C
Paris
Friday, April 26, 2024

خنثی سازی ۱۶ حمله تروریستی در آلمان

بنابه گزارش خبرگزاری آلمان، توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان، روز یکشنبه (۲۶ آذر / ۱۷ دسامبر) در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه آلمانی “بیلد آم زونتاگ” گفت ماموران امنیتی آلمان موفق شده‌اند از سال ۲۰۰۰ تاکنون جلوی ۱۶ حمله تروریستی در این کشور را بگیرند.

وزیر کشور آلمان که عضو حزب دمکرات مسیحی آلمان است، در ادامه گفت در سال جاری میلادی (۲۰۱۷) ماموران امنیتی موفق شده‌اند جلوی سه حمله تروریستی را در این کشور بگیرند. او در این باره گفت: «بی تردید این اقدام نتیجه فعالیت بسیار خوب ماموران ما و همکاری آنها با نهادهای خارجی بوده است.»

دمزیر که در ارتباط با سالروز حمله تروریستی به بازار کریسمس در برلین سخن می‌گفت، تاکید کرد که ماموران امنیتی اکنون سریع‌تر از سابق مبارزه با خطرات تروریستی را آغاز می‌کنند. او به اشتباهاتی اشاره کرد که ماموران امنیتی آلمان در ارتباط با حمله تروریستی یک سال پیش به بازار کریسمس در برلین مرتکب شده بودند.

بازگشت ۵۰ زن اسلام‌گرا از مناطق جنگ‌زده عراق و سوریه به آلمان

گروه رسانه‌ای “فونکه مدین گروپه” که مرکزش در شهر اسن آلمان است به نقل از دولت آلمان اطلاع داده است که حدود ۵۰ اسلام گرای آلمانی از مناطق جنگ‌زده در عراق و سوریه به کشورشان بازگشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری آلمان این تعداد بخشی از ۹۶۰ اسلام‌گرای افراطی بوده‌اند که در سال‌های اخیر برای پیوستن به جریان تروریستی “دولت اسلامی” به عراق و سوریه رفته بودند.

گروه رسانه‌ای “فونکه مدین گروپه” به نقل از وزارت امور خارجه آلمان نوشته است: «یک سوم این افراد تاکنون به آلمان بازگشته‌اند و بیش از ۱۵ درصدشان زن هستند.»

خطر اسلام‌گرایان بازگشته در آلمان

دادستانی فدرال آلمان در شهر کارلسروهه این کشور تا کنون در موردهای بسیار محدود تقاضای بررسی پرونده این اسلام گرایان را در دادگاه به خاطر شرکت در سازمان‌های تروریستی و حمایت از این سازمان‌ها کرده است.

دولت آلمان در جواب به پرسش حزب چپ‌های آلمان در این باره اعلام کرده است که علیه دو زن که از عراق و سوریه به آلمان بازگشته‌اند، پرونده‌ای با ظن عضویت و حمایت از یک سازمان تروریستی گشوده شده است.

خانم اولا یلپکه، عضو حزب چپ‌های آلمان خواستار تعقیب قانونی همه زنان آلمانی شده که در جریان تروریستی “دولت اسلامی” فعال بودند. او در این باره می‌گوید: «زنان هم در جنایت‌های وحشتناک داعش همکاری کرده‌اند، چه آنهایی که عضو “نیروهای پلیس شرعی” بودند، یا آنهایی که در اسیر کردن زنان و مردان ایزدی شرکت داشتند.»

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط