6.9 C
Paris
Friday, April 26, 2024

حمایت رجوی از تروریست های جیش العدل

rajavis and jesh-aladl-terrorism-iran

به گزارش خبرگزاری های بین المللی، موسی نوری، دادستان شهرستان زابل و راننده وی صبح روز چهارشنبه 6 نوامبر 2013 در مسیر منزل تا محل کار، توسط مهاجمان گروه تروریستی جیش العدل ترور شدند.

گروه تروریست جیش العدل که پس از مرگ عبدالمالک ریگی اعلام وجود کرده است،دو هفته  پیش نیز 17 تن از سربازان و مرزداران ناحیه بلوچستان ایران را کشته و تعدادی دیگر را زخمی نمودند.

noori-zabol-iran-terrorism

این گروه طی اطلاعیه رسمی ضمن پذیرش عمل تروریستی، دادستان زاهدان را نیز تهدید به ترور نموده است.

Ghislaine Dupont et Claude Verlon

در گوشه دیگری از جهان،هفته گذشته دو تن از خبرنگاران رادیو دولتی «آر.اف.ای» پس از ربوده شدن در مالی به قتل رسیدند. آقای فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه اعلام کرد که تحقیق برای بازیافتن قاتلان ژیسلن دوپون و کلود ورلون در مالی ادامه دارد. رییس جمهوری فرانسه تصریح کرده است که قاتلان با کشتن دو فرانسوی در واقع آزادی بیان را آماج گرفته اند. مقامات مالی نیز در همین رابطه گفته اند که تاکنون 35 نفر را در چارچوب تحقیق برای یافتن قاتلان ژیسلن دوپون و کلود ورلون دستگیر کرده اند. یک گروه از پلیس های فرانسوی نیز برای یاری رساندن به این تحقیق وارد مالی شده است.

در کنار این دو واقعه تروریستی، یک گروه ایرانی که بیش از 15 سال در لیست تروریستی آمریکا و اروپا قرار گرفته بود،طی دو موضع گیری متفاوت،ترور های داخل ایران را کیفر از جانب فرزندان غیور مردم سیستان و بلوچستان و ترور دو فرانسوی در مالی را عمل وحشیانه قلمداد نموده است.

rajavi-terrorisme-iran2rajavi-terrorisme-iran

این رویکرد دوگانه، در واقعه ترور بیش از 20 تن از سربازان ایرانی در بلوچستان نیز وجود داشت.سازمان مجاهدین به رهبری مریم و مسعود رجوی که مقر فرماندهی آنان در اورسوراواز فرانسه قرار دارد، ضمن حمایت علنی از آن عملیات تروریستی، گروه جیش العدل را تشویق به ترورهای بیشتری در داخل ایران نمود.خبرهای موثقی در این باره وجود دارد که رهبران سازمان مجاهدین با تروریست های جیش العدل و بازماندگان گروه ریگی در ارتباط تنگاتنگ بوده و آنان را از نظر مادی و تجهیزات نظامی پشتیبانی می نمایند.

 علاوه بر این، گروه مجاهدین خلق طی سال های گذشته چند عمل تروریستی موفق داشته و در همکاری نزدیک با سازمان اطلاعات وامنیت اسرائیل تعدادی از دانشمندان اتمی ایران را در تهران ترور نمود.

حال سئوال اینجاست که چرا ترور های داخل ایران، حلال و ترورهایی که به غرب مربوط می شود از نظر گروه رجوی حرام می باشد؟ آیا تفاوتی در کیفیت اعمال تروریستی وجود دارد؟

سربازان ایرانی ترور شده ودادستان زابل همگی از عناصری بودند که در ارتباط با دولت ایران خدمت می نمودند.همانگونه که دو خبرنگار فرانسوی، مامور دولت بوده و برای رادیو دولتی فرانسه کار می کردند.

پایه های مادی و معنوی مبارزه با تروریسم بین المللی که توسط قدرت های بزرگ اعمال می گردد، تفاوتی بین تروریست و حامیان تروریسم قائل نیستند.قدرت هایی مانند؛ آمریکا،انگلستان،فرانسه و بسیاری دیگر، در هر گوشه از جهان که لازم باشد بسرعت از ابزارهای در دسترس از جمله پهباد استفاده نموده و تروریست ها و حامیانشان را به هلاکت رسانده یا دستگیر می نمایند.

اما وقتیکه اینگونه مسائل به مردم ایران مربوط می گردد، فراموش می کنند که مجاهدین جاخوش کرده در اورسوراواز با 40 سال سابقه تروریستی، از ساحل امن فرانسه، آدمکشی در ایران را ترویج نموده و علنا از آنان حمایت می نمایند.آیا قانونی برای مقابله با تروریست های ایرانی خارج نشین که از مزایای پناهندگی در غرب بهره مند می باشند، وجود ندارد؟

دولت فرانسه که خود از تروریسم رنج می برد، آیا می تواند در قبال حضور فعال رهبران و اعضای تروریست مجاهدین سکوت نموده و نسبت به حمایت علنی این گروه از ترورهای داخل ایران واکنش مناسبی نشان ندهد؟

ترور و تروریسم در هر لباس و ایدئولوژی و در هر نقطه از جهان که باشد مشروع نیست.باید آن را به شدت محکوم نموده و مسیر مبارزه با آن را فعال کرد تا امنیت و آرامش به کسانیکه می خواهند زندگی کنند باز گردد!

گروه های سیاسی و شخصیت های آزاده ایرانی نسبت به این رویدادها چه موضعی دارند؟ آیا نباید حمایت علنی رجوی از تروریست های جیش العدل و جندالله را محکوم نمود؟!

7 نوامبر 2013

محمد علوی

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط