14.3 C
Paris
Friday, April 26, 2024

ترامپ به قرعه کشی گرین کارت در آمریکا پایان می دهد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به حمله شب گذشته در نیویورک گفت که می خواهد با همکاری کنگره به قرعه کشی گرین کارت آمریکا پایان دهد.
آقای ترامپ امروز چهارشنبه اول نوامبر (۱۰ ابان) تاکید کرد که دولتش “هرچه زودتر” خود را “از شر این برنامه خلاص می کند”.

وی خواهان سختگیری بیشتر در صدور اجازه ورود به خارجی‌ها شده و گفته باید به جای برنامه قرعه‌کشی گرین کارت (اجازه اقامت و کار) را سیستم دیگری بگیرد که در آن اجازه مهاجرت بر اساس امتیازات متقاضیان داده شود.

قانون مهاجرت سال ۱۹۹۰ آمریکا، برنامه “ویزای گونه‌گونی” را پایه گذاری کرد که بر اساس آن از شروع سال مالی ۱۹۹۵، هر ساله بیش از ۵۰ هزار ویزای مهاجرتی طی یک قرعه کشی سالانه فراهم شد.
هدف این قرعه کشی، که از آن زمان تا کنون به طور سالانه برگزار شده، متنوع ساختن جمعیت مهاجران ایالات متحده از طریق انتخاب مهاجر از کشورهای مختلف جهان بوده است.

اندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک، اظهارنظرهای دونالد ترامپ علیه مهاجرت در واکنش به حمله سه‌شنبه را نکوهش کرده و گفته که واکنش او به نفع تروریست‌ها تمام می‌شود.
آقای کومو با تاکید برا اینکه موضع گیری های آقای ترامپ کمکی به وضعیت نمی‌کند گفته در چنین شرایطی همه وظیفه دارند بر اتحاد و همبستگی تأکید کنند نه اینکه به دو دستگی دامن بزنند.

روز گذشته، یه مهاجر ازبکستانی به نام سیف‌الله سایپوف، با زیر گرفتن عده ای مردم ۸ نفر را کشت و تعدادی را زخمی کرد.
جان میلر، معاون رئیس پلیس نیویورک گفت که مظنون احتمالا دستورالعمل‌های داعش را که در اینترنت وجود دارد دنبال کرده است.
پیشتر، فرماندار ایالت نیویورک گفته بود که آقای سایپوف در زمانی که در آمریکا زندگی می‌کرده به تندروی گرایش پیدا کرده است.
سایپوف در سال ۲۰۱۰ از ازبکستان به آمریکا رفته و از آن زمان، به طور قانونی در این کشور اقامت داشته است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط