15.8 C
Paris
Friday, April 26, 2024

انتقاد رئیس‌جمهور فرانسه از رویکرد دونالد ترامپ در قبال ایران

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی خود از زمان به قدرت رسیدن، بر حمایت از توافق هسته‌ای ایران تأکید کرد و در عین حال موضع دونالد ترامپ در قبال ایران را به «شیوه‌ای بد» مورد انتقاد قرار داد.

بر پایه گزارش آسوشیتدپرس، آقای مکرون در گفت‌وگوی روز یکشنبه خود با تلویزیون ملی فرانسه، از رئیس‌جمهور آمریکا خواست که توافق هسته‌ای با ایران را فسخ نکند.

او همچنین افزود که به دونالد ترامپ گفته است سیاست سخت‌گیرانه‌اش در قبال ایران «شیوه‌ای بد» است.

در عین حال آقای مکرون در پاسخ به سؤالی در مورد تأثیر شیوه رهبری «متغییر» دونالد ترامپ بر مسائل بین‌المللی تصریح کرد که در این زمینه نگرانی ندارد و آمریکا را متحد کشور خود می‌داند.

آقای مکرون با تأکید بر تعهد خود به حمایت از توافق هسته‌ای ایران یادآور شد که به زودی از ایران دیدار خواهد کرد.

تصمیم دونالد ترامپ به تأیید نکردن پایبندی ایران به برجام که زمینه را برای احتمال بازگشت تحریم‌ها از سوی کنگره فراهم می‌کند و ممکن است به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای شود، نگرانی‌هایی را در میان متحدان اروپایی آمریکا که طرف گفت‌وگوهای هسته‌ای بودند برانگیخته است.

آقای ترامپ روز جمعه با اشاره به معایب توافق هسته‌ای ایران، گفت که اگر در همکاری با کنگره و متحدان‌مان موفق به اصلاح این معایب نشویم، از توافق هسته‌ای خارج خواهیم شد.

در واکنش به این تصمیم، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، که هدایت گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران را به عهده داشت، جمعه شب اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا اختیارات فراوانی دارد، اما فسخ توافقی که به خوبی کار می‌کند و راستی‌آزمایی شده، از این جمله نیست.

رهبران فرانسه، آلمان، و بریتانیا هم در این زمینه، ضمن تأکید بر نگرانی‌ها در مورد برنامه موشکی ایران و رفتارهایش در منطقه، نسبت به عواقب لغو توافق هسته‌ای هشدار داده بودند.

رئیس‌جمهور فرانسه گفته است که به زودی از ایران دیدار خواهد کرد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط