14.3 C
Paris
Friday, April 26, 2024

آیا محمد رضا کلاهی صمدی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی، در کشور هلند به قتل رسیده است؟

تلویزیون هلند در تاریخ ۲۵ اکتبر ۲۰۱۶ برابر با سه‌شنبه 4 آبان 1395 طی مصاحبه با پلیس و ضمن پخش فیلمی، برای اولین بار عنوان نمود که یک شخص ایرانی در هلند به قتل رسیده که نام او علی معتمد می باشد.

مدتی بعد وب سایت صدای آمریکا در تاریخ ۰۳ دی ۱۳۹۵ ضمن انتشار یک مطلب و پخش فیلمی در مصاحبه با یک فعال سیاسی در هلند مدعی گردید محمد رضا کلاهی صمدی عامل انفجار حزب جمهوری که در ۷ تیر ۱۳۶۰ واقع شده بود یک سال پیش از این توسط یک تیم تروریستی در هلند به قتل رسیده است. اصل خبر صدای آمریکا را در اینجا ببینید.

علی معتمد نام شخصی است که در ۵۶ سالگی در هلند به قتل رسیده است که از او تحت عنوان محمد رضا کلاهی صمدی عامل انفجار حزب جمهوری که منجر به کشته شدن آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از اعضای حزب گردید یاد می شود.

انعکاس خبر انفجار دفتر حزب جمهوری در روزنامه کیهان 8 تیر 1360 شمسی
انعکاس خبر انفجار دفتر حزب جمهوری در روزنامه کیهان 8 تیر 1360 شمسی
محمد رضا کلاهی صمدی، عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی در 7 تیر 1360
محمد رضا کلاهی صمدی، عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی در 7 تیر 1360

پس از گذشت این همه مدت، طرفین اصلی این ماجرا یعنی دولت ایران و سازمان مجاهدین خلق هیچ کدام موضع گیری رسمی ننموده اند. اما تعدادی از جداشدگان و منتقدان مجاهدین خلق طی درج مقالاتی در وب سایت های گوناگون نسبت به آن واکنش نشان داده اند.
برخی خبر یا تحلیل متناقض ارائه داده، برخی درستی خبر را تایید نموده اند و برخی دیگر انتساب این فرد به محمد رضا کلاهی صمدی را رد نموده اند.

این افراد عبارتند از؛ آقایان سعید شاهسوندی، داوود باقروند ارشد، قربانعلی حسین نژاد، مهدی خوشحال و ایرج مصداقی.

گوشه ای از مطالب جداشدگان و منتقدان مجاهدین خلق

وب سایت نه به تروریسم، مقاله ای به قلم داوود باقروند ارشد و تحت عنوان محمدرضا کلاهی صمدی ( علی معتمد) و سرانجام 34 سال فرار به تاریخ ژانویه 3, 2017 نوشته است؛
http://nototerrorism-cults.com/?p=8337
سایت نه به تروریسم و فرقه ها این ترور را و هرگونه بدست گرفتن قانون و تروریسم را توسط هر کسی که انجام شده باشد را بشدت محکوم میکند. کلاهی هرچند بعنوان عامل ترور باید بدست عدالت سپرده میشد ولی مجرم اصلی مسعود رجوی و مریم رجوی و تروریسم آنهاست که باید به دست عدالت سپرده شوند که آزادانه در اروپا حضور دارند.
ما کلاهی را از نزدیک میشناختیم و مدتها در عراق همکار بودیم. او خیلی زود فهمیده بود که فریب تروریسم رجوی را خورده است و برای همین در سالهای 1365 از فرقه رجوی جدا شد.

این وب سایت در مطلب دیگری تحت عنوان: در حاشیه ترور محمدرضا کلاهی(علی معتمد) و هشدار به مسعود کشمیری به تاریخ فوریه 7, 2017 نوشته است؛
http://nototerrorism-cults.com/?p=8637
ولی چرا مشتریان حذف ویا مجازات کلاهی بعد از سی سال آنهم بعد از جدی شدن انتقال فرقه رجوی به آلبانی و ترک عراق برای ابد و حضور ابدی در اروپا دست بکار شده و کلاهی را مجازات و ترور میکنند؟

به عقیده بنده کلاهی دو مشتری جدی داشته است، یکی بدلیل مجازات کلاهی بخاطر تروریسم دومی فرقه رجوی بدلیل اینکه تمامی کسانیکه در این ترور دست داشته اند، بمب را ساخته اند، برنامه ریزی کرده اند، فرمان آنرا صادر کرده اند، و حتی با فریب کلاهی میزان بمب را فقط به اندازه ترور بهشتی به او گفته اند درصورتیکه خیلی بیشتر بوده (چون کلاهی تنها و تنها انتقال دهنده بمب بوده است) همگی در حال حاضر در اور سورواز فرانسه و آلبانی و اروپا حضور دارند و همین خطر بزرگی برایشان است.

رجوی برای حفظ خودش تن به هر کاری میدهد، و تاریخ سی و پنج سال گذشته نشان میدهد، از ریختن خون هزاران نفر برای یک روز زندگی خودش هیچ تردیدی بخودش راه نمیدهد. این فرقه را نباید دست کم گرفت.

در همین رابطه بنده به آقای مسعود کشمیری که سالیان با او در بغداد-عراق و … در یک پایگاه بوده ام، توصیه میکنم که اگر بطور خاص در سالهای اخیر از فرقه رجوی بریده ای، و یا حتی نه در هرحال باید بجد بفکر خودت باشی. چه از طرف رژیم و چه ا ز طرف فرقه رجوی این تهدید برایت وجود دارد.

مریم رجوی نیز یک فرد جدا شده را بعد از سالیان که هیچ اسمی از محمد رضا کلاهی نمی آورد خائن مینامد. بنابراین بدلیل تهدیداتی که تو نیز برایشان داری باید خودت را از مناسبات رجوی بیرون بکشی.. مطلقا نباید به فرقه رجوی که در گردابی کشنده گرفتار است و تو برایشان بسیار خطر ناک هستی اعتماد کنی چون از طریق اطلاعاتی که تو داری آنها در جرم تروریسم (بمب گذاری دفتر ریاست جمهوری) متهم ردیف اول محصوب میشوند پس برایشان خطر داری. و یا میتوانی از پلیس و دولت محل اقامتت کمک بگیری.

همین وب سایت در قسمت کامنت ها و در پاسخ به نظر یک خواننده زیر لینکی که در بالاترین از آقای مهدی خوشحال(ماجرای ترورشدن کلاهی در هلند عامل انفجار حزب جمهوری- اصل این مقاله در وب سایت iraniran-fanous.de یافت نشد) بازنشر نموده نوشته است؛
https://www.balatarin.com/permlink/2017/1/3/4392727

بله بنده وی را در فرقه رجوی میشناختم و در یک بخش کارمیکردیم. بنده حتی هنگام خروج وی از فرقه رجوی بهمراه محمد حیاتی که طلاق او را از زنش را به اجرا گذاشت (همسرش در تشکیلات ماند خودش رفت) بعنوان شاهد طلاق حضور داشتم. کلاهی عامل انفجار حزب جمهوری بود. قطعا فرقه رجوی از ترور او که بنده محکوم میکنم. بسیار خوشحال است که اسرار این ترور را با خود برد. کلاهی بعنوان عامل ترور و فرماندهان هر ترور و تروریسمی باید در دادگاه عادله مورد محاکمه قرار میگرفتند و نه ترور میشدند.

در مقاله ماجرای ترورشدن کلاهی در هلند عامل انفجار حزب جمهوری به قلم آقای مهدی خوشحال که در وب سایت نه به تروریسم منتشر گردیده، نوشته شده است؛
http://nototerrorism-cults.com/?p=8328

نوبت بعدی قربانی دیگری است که طی هفته قبل اعلام شد. محمدرضا کلاهی، عامل انفجار 7 تیر سال 1360 در ایران، سال گذشته و در هلند به دست باندهای مافیایی ترور شده است…

آقای قربانعلی حسین نژاد دیگر عضو جداشده از مجاهدین نیز در وب سایت پیوند رهایی طی مقاله ای تحت عنوان «کشته شدن» کلاهی صفحۀ دوم سناریوی «مرحوم شدن» رجوی؟! نوشته است؛

http://peyvande-rahaee.fr/index.php/typography/610-2017-01-29-04-56-21

اگر فرد مقتول در هلند به نام علی معتمد که به گفتۀ پلیس این کشور توسط افرادی خارجی غیر ایرانی (احتمالا اجیر) کشته شده است به گفتۀ آقای صادقی همان محمد رضا صمدی کلاهی عضو سازمان مجاهدین و عامل انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در 7 تیر 60 باشد هرچند که طبق پرسش و تحقیق اینجانب دوستان جدا شده از سازمان مجاهدین که کلاهی را قبل از جداشدنش از سازمان یعنی اواخر دهۀ شصت در تشکیلات سازمان در عراق دیده بودند می گویند که عکس منتشر شده از یک فرد مسن مطلقا به چهرۀ جوانی کلاهی نمی خورد و این او نیست …

اما برخلاف آقای داوود باقروند ارشد عضو سابق مجاهدین و شورای ملی مقاومت که می گوید با محمد رضا کلاهی همکار بوده و از نزدیک او را می شناخته فرد مقتول یعنی علی معتمد همان محمد رضا کلاهی صمدی عامل انفجار حزب جمهوری است، آقای ایرج مصداقی که خود از منتقدان سازمان مجاهدین است طی مصاحبه هایی در تاریخ ۲۱ و ۲۸ دسامبر ۲۰۱۶ با سعید بهبهانی در تلویزیون میهن تاکید می کند که علی معتمد همان محمد رضا کلاهی نیست و در این رابطه از کسانی که او را  می شناخته اند تحقیق نموده است.

و در این ویدیو

اما فرد مطلع دیگر آقای سعید شاهسوندی از اعضای با سابقه و پیشین سازمان مجاهدین است. او پس از مجروح شدن و دستگیری در عملیات مرصاد یا همان فروغ جاویدان  در سال 1367 شمسی گفته است که از یک روز قبل از وقوع انفجار حزب جمهوری توسط محمد رضا کلاهی صمدی از وقوع چنین رویدادی مطلع بوده است.

آقای شاهسوندی پس از ورود به اروپا طی مقالات یا مصاحبه های متعددی که بطور خاص با رادیو و تلویزیون بی بی سی داشته تاکید نموده که از روز ۸ تیر ۱۳۶۰ یعنی یک روز پس از انفجار حزب جمهوری، محمد رضا کلاهی صمدی را از افتتاح رادیو مجاهد شناخته و شخصا با او مواجه شده و با هم در رادیو مجاهد همکار بوده اند.
این نوشته در حال حاضر در دو مطلب از وب سایت آقای شاهسوندی نیز وجود دارد که از محمد رضا کلاهی با نام مستعار کریم رادیو یاد میکند؛

مطلب اول
گام به گام تا فاجعه، محاسبه هر دو طرف اشتباه بود
شامگاه ۷ تیر، اولین و بزرگ ترین عمل مسلحانه سازمان مجاهدین خلق علیه جمهوری اسلامی رقم خورد: انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی. شب عملیات، علی زرکش، علیرضا معدن چی، احمد شادبختی و همسرش، محمدعلی جابرزاده انصاری، من و همسرم در خانه ای مخفی در اول اتوبان عباس آباد حضور داشتیم.
زرکش خبر عملیات را به تعدادی از ما داد و ما از طریق دستگاه شنود بی سیم پاسداران و کمیته ها به گوش بودیم. شاخص پیروزی عملیات کشته شدن آیت الله بهشتی بود. بمب در زیر تریبون سخنرانی ایشان کار گذاشته شده بود. ساعت ۹ شب انفجار صورت گرفت. شدت موج انفجار و کهنه بودن ساختمان باعث فروریختن سقف و ریزش آوار شد. بیشترین تلفات نیز ناشی از ریزش آوار بود با انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و کشته و مجروح شدن صدها تن از مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی. سیکل معیوب و دایره شیطانی خشونت و خشونت متقابل بسته شد. دهه بعدی شاهد خونریزی های متقابل و کشته شدن فرزندان ایران زمین بود… درست در فردای هفتم تیر، من و سه نفر دیگر به عنوان گروه موسس “رادیو مجاهد”، بنا به دعوت دکتر قاسلمو عازم دفتر محل سیاسی حزب دمکرات کردستان در ارتفاعات زمزیران شدیم. چند هفته بعد، فردی به جمع ما پیوست. ظاهری نجیب و آرام و روحیه ای تشکیلاتی و اجرایی داشت. هویت او برای همه مشخص نبود. او با نام تشکیلاتی “کریم رادیو”در بخش فنی رادیو مجاهد سازماندهی شد. او کسی جز محمدرضا کلاهی، عامل انفجار ۷ تیر نبود. آخرین شنیده های من در مورد او این است که در روند تحولات ایدئولوژیکی درون سازمان مجاهدین خلق، مسئله دار شد و حتی شنیدم که از سازمان کناره گرفته و در حاشیه است، ولی به دلیل نقشی که در ماجرای هفت تیر داشت، امکان زندگی علنی ندارد و به صورت ناشناس زندگی می کند.

مطلب دوم
به مناسبت سی و پنجمین سالگرد انفجار حزب جمهوری اسلامی
گفت وگو با بی بی سی فارسی. توضیحات و اسناد تکمیلی:
متن محاوره ای گفت وگو اندکی تصحیح شده و حروف و کلمات تکراری واضافی حذف شده است. به دلیل محدودیت وقت می بایستی بسیار سریع و فشرده مطالب بیان شود. با این همه بخشی مهمی ناگفته ماند که ذیلا می آید:
1/ فردای انفجار من و سه نفر دیگر(مسعود عدل= کاک حمید، علی نفیسی= مهندس بهمن ومسعود کلانی= گوینده اصلی و تاکنونی رادیو مجاهدین) همراه با فرد اعزامی از سوی حزب دمکرات کردستان از طریق مهاباد به ارتفاعات زمزیران موسوم به دره دفتر سیاسی رفتیم. ماموریت ما راه اندازی رادیو مجاهد به کمک امکانات فنی رادیوی حزب دمکرات کردستان بود. مدتی بعد فردی به جمع ما پیوست که با نام “کریم رادیو” در قسمت فنی ، زیر نظر مهندس علی نفیسی مشغول به کار شد. او کسی نبود جز محمد رضا کلاهی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی.
2/در اولین ملاقات با رهبران حزب از جمله زنده یاد دکتر قاسملو و زنده یاد شرافکندی(کاک سعید) با حضور کاک فتاح کاویان (ایشان زنده اند) مسئول وقت رادیو کردستان، از انفجار پرسیده شد و ما آنرا تائید و کار مجاهدین دانستیم.

مطلب سوم

مصاحبه با مشرق در خبرگزاری فارس

اما چند تناقض در نوشته ها و مصاحبه های آقای شاهسوندی وجود دارد که نشان می دهد ایشان یا اطلاع درست از شناخت شخص محمد رضا کلاهی نداشته اند یا اینکه در تمام این سال ها که روی درستی این اطلاعات تاکید نموده اند، یک خبر انحرافی را منتشر نموده اند. درستی و صحت مطلب را از آقای سعید شاهسوندی باید پرسید.
۱.در مطلبی که در وب سایت تاریخ ایرانی از آقای شاهسوندی نقل قول شده آمده است، محمد رضا کلاهی صمدی در بخش رادیو مجاهد کار مهمی انجام نمی داد و فقط بولتن داخلی را تدوین می نمود. اما در مطلبی که بعدها عنوان کردند از او بعنوان عضو بخش فنی و تاثیرگذار رادیو مجاهد یاد نموده اند.

ایشان در مصاحبه با مشرق که در وب سایت تاریخ ایرانی نیز انتشار یافته گفته اند؛

او مدت‌ها در کردستان در بخش رادیو بود؛ کارایی ویژه‌ای نداشت اما برای حفاظت به منطقه منتقل شد و تهیه بولتن خبری رادیوهای مختلف از جمله کارهای او بود. بعد‌ها چند بار او را در بغداد دیدم… آخرین شنیده‌های من در مورد او این است که در روند تحولات ایدئولوژیکی درون سازمان مجاهدین، او هم به لحاظ اعتقادی مساله‌دار شده و حتی شنیدم که از سازمان کناره گرفته و یا در حاشیه است ولی به دلیل نقشی که در ماجرای هفت تیر داشته، امکان زندگی علنی ندارد و به صورت نا‌شناس زندگی می‌کند اما عملی که سازمان به دست او انجام داد، در واقع تکمیل کننده دایره خشونت شد که یک دهه جامعه ما را تحت سیطره خود قرار داد… بنا بر اطلاعیه مجاهدین [گروهک تروریستی نفاق]، طی شش ماه بیش از ۱۰ هزار نفر از نیروهای جمهوری اسلامی ترور شدند…

۲.آقای سعید شاهسوندی از محمد رضا کلاهی صمدی با عنوان مستعار کریم رادیو نام برده اند که از سال ۱۳۷۳ شمسی از مجاهدین جداشده و به آلمان رفته است. اما آقای داوود باقروند ارشد که مقاله اش را فوقا ملاحضه نمودید عنوان کرده است که محمد رضا کلاهی صمدی در سال 1365 از سازمان جداشده.

در حالیکه از همان سال ها تا همین اواخر که مجاهدین خلق در پادگان اشرف بودند فقط یک کریم رادیو در سازمان مجاهدین وجود داشت که زمانی هم از مسئولین بخش مخابرات سازمان در عراق و منطقه بود. این فرد با نام مستعار کریم رادیو که مدتی نیز تحت مسئول علی نفیسی و مسعود عدل در سازمان مجاهدین بوده کسی جز اکبر پاکدل نیست. اکبر پاکدل از همان ابتدا که در بخش فنی رادیو مجاهد حضور داشته بعدها از مسئولین بخش مخابرات سازمان بوده و تا خرداد ۱۳۷۸ در همان بخش فعال بود. تا اینکه در تاریخ چهارشنبه‌19خرداد ۱۳۷۸ساعت 8 صبح ودر اثر انفجار اتوبوس حامل مجاهدین از بغداد به پادگان اشرف مجروح شده و یک چشم اش را از دست می دهد. تلویزیون مجاهدین در همان ایام تصاویر و فیلم ویدیوی از اکبر پاکدل و دیگر مجروحان حادثه را پخش می نماید.
همچنین خانواده کریم رادیو با نام اصلی اکبر پاکدل هنوز در کرج زندگی میکنند که یکی از برادرانش نیز برای مدتی درپادگان اشرف بود که در سال ۲۰۰۳ از مجاهدین جداشده و در سال 2004 میلادی نزد خانواده خود به کرج بازگشت. بنابر این کریم رادیو  مورد ذکر آقای سعید شاهسوندی نمی تواند همان محمد رضا کلاهی صمدی باشد. همینطور محمد رضا کلاهی صمدی که آقای شاهسوندی تا کنون از آن ذکر نموده اند نمی تواند همان محمد رضا کلاهی صمدی یا علی معتمد باشد که آقای داوود باقروند ارشد در مقالاتشان به آن اشاره داشتند!

3. آقای سعید شاهسوندی در مصاحبه ای که از ایشان در وب سایت خبرگزاری فارس منتشر شده عنوان نموده اند که محمد رضا کلاهی صمدی را از 8 تیر 1360 شمسی بعنوان حفاظت به بخش رادیو مجاهد منتقل نموده اند.

در رابطه با موضوع محمد رضا کلاهی صمدی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی در ۷ تیر ماه ۱۳۶۰، به آقایان سعید شاهسوندی و داوود باقروند ارشد که خود را از همکاران و همراهان محمد رضا کلاهی صمدی در سازمان مجاهدین خلق معرفی نموده اند و گویا سال ها از نزدیک او را می شناخته اند، طی ایمیلی خواسته ام که در این رابطه اگر اطلاعات بیشتری دارند بنویسند که تاکنون پاسخی دریافت نکرده ام.

ایشان با توجه به اینکه هر دو عنوان نموده اند با محمد رضا کلاهی صمدی در سازمان مجاهدین خلق همکار بوده و او را از نزدیک می شناسند، بهتر از دیگران می توانند بگویند که آیا علی معتمد فرد کشته شده در هلند همان محمد رضا کلاهی صمدی عامل انفجار حزب جمهوری در ۷ تیر سال ۱۳۶۰ می باشد یا نه؟

۱۴ می ۲۰۱۷ برابر با ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
جواد فیروزمند

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط