9.6 C
Paris
Tuesday, March 19, 2024

بررسی تاریخ ۵۳ ساله مجاهدین و خاطراتی از مسعود کشمیری

این برنامه به پنجاه و سومین سالگرد تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران و بررسی وقایع تاریخی آن اختصاص دارد.

سازمانی که با الهام از حوادث سال های ۱۳۴۲ به بعد و با جدایی از جریان نهضت آزادی و جبهه ملی، توسط محمد حنیف‌نژاد، سعید محسن و عبدالرضا نیک‌بین رودسری در ۱۵ شهریور ۱۳۴۴ متولد شد و پاسخ تاریخی پیشرفت های همه جانبه مردم را در نبرد مسلحانه و جنگ و گریزهای چریکی یافت. تا به این شکل حکومت شاهنشاهی پهلوی را سرنگون کرده، آزادی، برابری و عدالت را برای ایرانیان به ارمغان بیاورند.

این سازمان پس از شکل‌گیری، عضو گیری و پیوستن افراد شاخصی چون علی‌اصغر بدیع‌زادگان در سال ۱۳۴۵، ابتدا به تدوین مبارزه مسلحانه پرداخته و سپس به اقدام مسلحانه علیه سلسله پهلوی و منافع آمریکا در ایران پرداخت. بمب گذاری در جشن های ۲۵۰۰ ساله و ترور تعدادی از مستشاران نظامی آمریکا در ایران از جمله مواردی است که به کارنامه قبل از انقلاب ۱۳۵۷ اختصاص دارد…

موضوعات مورد بحث در گفتگو :

۱.مقدمه برنامه

۲.چرایی تجزیه وتحلیل تاریخچه ۵۳ ساله سازمان مجاهدین و علل تحریف وقایع توسط مجاهدین.

بطور مشخص درباره مبارزه با امپریالیزم جهانی به سرکردگی آمریکا، ترور مستشاران آمریکایی، شرکت در تسخیر سفارت آمریکا، حمایت مجاهدین و مسعود رجوی از آیت الله خمینی، پیوندهای تاریخی با صدام حسین، انقلاب ایدئولوژیک و طلاق های اجباری، عملیات های ترور و بمب گذاری ها، … از مواردی است که سازمان اقدام به سانسور کامل آنان نموده و دیگر هیچ نشانی از این قبیل موارد در مطالب مجاهدین نمی توان پیدا کرد…

۳.تشریح چگونگی تاسیس سازمان مجاهدین و روند شکل گیری توسط ۴ تن از بنیانگذاران سازمان و انتخاب مشی جنگ مسلحانه از ایدئولوژی مارکسیسم بعنوان علم مبارزه.

۴.نکاتی درباره ثبت تاریخ تاسیس سازمان در ۱۵ شهریور ۱۳۴۴.

۵.سکوت و سانسور سازمان درباره عبدالرضا نیک بین رودسری که به همراه محمد حنیف نژاد و سعید محسن از پایه گذاران مجاهدین بوده و علل جدایی نیک بین از مجاهدین در سال ۱۳۴۷.

۶.سکوت مجاهدین در قبال جدایی بیش از ۲۰۰۰ تن از اعضای مجاهدین طی ۴۰ سال گذشته.

۷.ساختار فرقه گرایانه مجاهدین آن روی سکه استراتژی مبارزه مسلحانه

۸.ترور، زندان و شکنجه درون سازمانی با مواردی مانند مجید شریف واقفی، مرتضی صمدیه لباف،… که از گذشته تا زمان رهبری مسعود رجوی وجود داشته و همچنان ادامه دارد.

۹.زندان و شکنجه در درون سازمان مجاهدین خلق برای افراد ناراضی و جدایی خواه با مسئولیت سید محمد صادق سادات دربندی.

۱۰.اگر شخص دیگری بجای مسعود رجوی رهبری سازمان را بدست می گرفت، آیا سرنوشت سازمانی که امروز شاهد آن هستیم بطور کیفی تغییر می کرد؟

۱۱.مهدی ابریشمچی در نشست انقلاب ایدئولوژیک رو به مسعود و مریم رجوی: اگر حنیف نژاد، بنیانگذاران اولیه و دیگر اعضای کادر مرکزی امروز زنده بودند، در برابر انقلاب ایدئولوژیک و سازمان خواهر مریم سر تعظیم فرود می آوردند!

۱۲.ادعای مسعود رجوی و سازمان مجاهدین: رژیم انقلاب سال ۱۳۵۷ را از ما به سرقت برد.

۱۳.نقش مجاهدین و مسعود رجوی در بسته شدن فضای باز سیاسی و امنیتی کردن جامعه.

۱۴.استراتژی ۵۳ ساله سازمان مجاهدین و بطور خاص از سال ۱۳۶۰ تا کنون، مشی جنگ مسلحانه بوده است. آیا این روش در ۴۰ سال گذشته ثمره و محصولی برای مردم ایران داشته است؟

۱۵.نتایج چرخه خشونت مجاهدین، ترور و اعدام در جامعه ایران و ضرباتی که به دیگر سازمان های سیاسی وارد آمد.

۱۶.اشاره ای به انفجارهای دفتر حزب جمهوری و دفتر نخست وزیری که طراحی آن پیشاپیش توسط مجاهدین صورت گرفته بود. ترور صیاد شیرازی.

۱۷.خاطراتی از مسعود کشمیری عامل انفجار دفتر نخست وزیری در ۸ شهریور ۱۳۶۰ و نکاتی درباره محمد رضا کلاهی صدمی عامل انفجار حزب جمهوری.

۱۸.سئوال شخصی: با توجه به تجارب و پروسه ای که با مجاهدین گذراندید، اگر بخواهیم به عقب و گذشته ها برگردیم ، بعنوان یک شخص اجتماعی و با بینش امروز آیا تمایل دارید به سازمان بپیوندید؟

پاسخ: خیر به هیچ وجه!

با تشکر از آقای سبحانی و کانون ایران قلم

گفتگوی جواد فیروزمند با محمد حسین سبحانی عضو سابق شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق ایران

آریا ایران – چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ – ۵ سپتامبر ۲۰۱۸

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط