10.2 C
Paris
Friday, April 19, 2024

۵۵ میلیون دلار برای تابلوی دختران روی پل اثر ادوارد مونک

تابلوی دختران روی پل، اثر ادوارد مونک، نقاش اکسپرسیونیست نروژی به بهای ۵۴ میلیون ۴۰۰ هزار دلار در یک حراجی در نیویورک فروخته شد.

به گفته حراجی ساتبیز، این تابلو پس از تابلو جیغ گران‌ترین اثر این نقاش اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم است که حراج شده است.

مختصری درباره ادوارد مونک؛
ادوارد مونک – Edvard Munch متولد ۱۲ دسامبر، ۱۸۶۳ و درگذشتهٔ ۲۳ ژانویه ۱۹۴۴میلادی، نقاش برجستهٔ نروژی در سبک اکسپرسیونیسم بود. دوران کودکی او توأم با فشار و بیماری، بر روحیاتش تأثیر زیادی گذاشت، از این روی بسیاری از تابلوهای ادوارد مونک بر محور درد و بیماری و با موضوع یک زن و مرد شکل گرفته‌اند.مونک هنرمندی به شدت شخصی بود که حال و هوای او در آثارش در دوره‌های مختلف متجلی شده‌اند. خودنگاره‌های او در دوره‌های گوناگون، احوال روحی‌اش را که غالباً «ملتهب» بود ثبت کرده‌اند.

ادوارد مونک به سینما به شدت علاقه داشت. او در سال ۱۹۲۷ در پاریس یک دوربین فیلمبرداری خرید و چهار فیلم کوتاه غیرحرفه‌ای با موضوع «صحنه‌های خیابانی، ترافیک، مناظر، دوستان و خودش» ساخت.

از مشهورترین نقاشی‌های او چهار تابلوی مجموعه فریاد است که عموماً با نام جیغ نیز شناخته می‌شود. ادوارد مونک چهار تابلوی فریاد را در اواخر دهه ۱۸۹۰ میلادی و در طول اولین دهه سده بیستم به صورت رنگی و رشته‌ای از طرح‌های قلمی و زغالی به نقاشی کشید. تابلو فریاد معروف‌ترین اثر ادوارد مونک، یکی از شاه‌کارهای هنر مدرن و از الگوهای آشنای سبک اکسپرسیونیسم شناخته می‌شود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط