12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

۱۷ کشته در حمله مسلحانه به یک مدرسه در فلوریدای آمریکا

بنابه گزارش رسانه ها، رئیس پلیس جنوب فلوریدا می گوید در تیراندازی در دبیرستانی در شهر پارکلند حداقل ۱۷ نفر کشته شده اند. پلیس مهاجم را بازداشت کرده است.

در همین رابطه پلیس مشغول تخلیه این دبیرستان بزرگ با سه هزار دانش آموز است که ساعتی قبل در آن تیراندازی روی داد بوده است.

تصاویری که ساعاتی پیش به طور زنده پخش می شد ماموران مسلح نقاب‌‎پوشی را نشان می‌داد که مشغول هدایت ده‌ها دانش‌آموز به محوطه اطراف این دبیرستان بودند.

۱۷ نفر در این تیراندازی جان خود را از دست داده اند. ۱۲ نفر در داخل مدرسه، ۲ نفر درست در بیرون آن، یک نفر در جاده و دو نفر در بیمارستان. عده ای هم زیر عمل جراحی هستند و فقط از شما می خواهم برای این شهر و برای این مدرسه دعا کنید چون روز وحشتناکی بوده است.”

مهاجم مسلح فردی ۱۹ ساله به نام نیکلاس کروز است که مقام ها درحال بررسی شبکه های اجتماعی و وبسایت هایی هستند که او به آنها مراجعه کرده بود.

پلیس تایید کرد که مهاجم زمانی دانش آموز همین دبیرستان بوده و به دلایل انضباطی اخراج شده بود.

به گفته کلانتر ازرئیل مهاجم حداقل یک تفنگ نیمه خودکار ای آر ۱۵ و چند خشاب گلوله به همراه داشت.

با وجود بازداشت تیرانداز، پلیس تا ساعتی بعد مشغول جستجوی اتاق به اتاق دبیرستان استونمن داگلاس بود تا یقین یابد که محوطه این مجموعه بزرگ امن است.

پیشتر رسانه‌ها و مقام‌های محلی گفتند احتمالا چند نفر از جمله یکی از معلمان و یکی از کارمندان مدرسه کشته شده‌اند.

در تصاویر هوایی هم ماموران امداد مشاهده می‌شدند که مشغول مداوای فوری مجروحان و انتقال آنها به آمبولانس‌ها بودند.

دانش‌آموزانی که از دبیرستان خارج شدند گفتند ابتدا صدای آژیر آتش‌نشانی شنیده شد و سپس در یکی از ساختمان‌ها که ویژه دانش‌آموزان دوره راهنمایی است تیراندازی شروع شد و دست کم یکی از معلمان هم تیر خورد.

پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، هم اعلام کرده مامورانش در محل حاضر شده‌اند و همزمان رسانه‌ها گزارش دادند تعداد زیادی از والدین نگران در محوطه اطراف دبیرستان و پشت نوارکشی‌های پلیس تجمع کردند.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط