5.4 C
Paris
Thursday, April 25, 2024

یک میلیون تومان وام حمایتی کرونا به چهار میلیون خانوار ایرانی

بنابه گزارش خبرگزاری ها، وزارت رفاه ایران از شناسایی چهار میلیون خانوار ایرانی خبر داده که شرایط دریافت کمک مالی اضافی در دوران شیوع کرونا را دارند.

حسین میرزایی می‌گوید مرحله اول پرداخت وام حمایتی کرونا به همگی خانوارهای یارانه‌بگیر متقاضی تکمیل شده است و حال چهار میلیون خانوار که به عنوان “اقشار خاص” و “آسیب‌پذیر” شناسایی شدند، می‌توانند برای یک میلیون تومان وام دیگر درخواست بدهند.

آقای میرزایی گفته خانوارهای “آسیب‌پذیر” که شرایط گرفتن وام یک میلیونی اضافی را دارند با پیامک از این امکان مطلع شده‌اند.

بنا به گزارش‌های رسمی با شیوع کرونا در ایران یک میلیون نفر بیکار شده‌اند و درآمد کارکنان مشاغل غیررسمی نیز ضربه قابل توجهی خورده است. ارزش ریال هم در هفته‌های اخیر در برابر ارزهای خارجی سقوط کرده است.

حسین میرزایی، سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا، به ایرنا گفته که وام یک میلیون تومانی اضافی به دستفروشان، رانندگان وانت‌بارها، کارگران ساختمانی و همچنین خانواده‌های پنج نفره و بیشتر تعلق می‌گیرد.

علاوه بر وام به خانواده‌هایی که یارانه نقدی می‌گیرند، دولت ایران اعلام کرده که به شاغلان و کارفرمایان کسب‌وکارها و مشاغل آسیب‌دیده از کرونا وام حمایتی خواهد داد.

فرصت درخواست این وام از وزارت کار تا ۲۵ تیر ماه تمدید شده است.

همچنین اعلام شده که خانوارهایی با شرایط مشخص تسهیلاتی برای رهن و اجاره خواهند گرفت.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط