8.7 C
Paris
Friday, March 29, 2024

یک شبکه بین‌المللی پولشویی و فرار مالیاتی در اروپا منهدم شد

بنابه گزارش صدای آلمان، مقامات قضایی در هشت کشور عضو اتحادیه اروپا موفق به کشف و منهدم کردن یک شبکه بین‌المللی شدند. شبکه‌ای که از طریق پولشویی و همچنین فراهم کردن راه‌های فرار از پرداخت مالیاتی، موفق به کسب بیش از ۳۹۰ میلیون یورو پول و دارایی شده ‌است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی واحد همکاری قضایی مشترک اتحادیه اروپا (یوروجاست) در لاهه، دست‌کم ۱۷ میلیون یورو از این مبلغ مربوط به فرار از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

کشف و انهدام این شبکه بزهکار توسط پلیس مشترک اتحادیه اروپا (یوروپل) صورت گرفته است.
در همین رابطه، تنها در اسپانیا ۵۲ نفر دستگیر شده‌اند. سه نفر در آلمان و دو نفر در دو کشور بلژیک و پرتغال نیز از جمله کسانی هستند که توسط یوروپل بازداشت شده‌اند.

افزون بر آن پلیس اتحادیه اروپا اقدام به تفتیش ۶۲ خانه در اسپانیا و ۱۴ خانه در آلمان نموده است. منزل برخی از افراد مظنون به همکاری با این شبکه در کشورهای بلغارستان، ایتالیا، مجارستان و رومانی نیز تفتیش شده است. این عملیات گسترده دو روز ادامه داشته است.

سابقه‌ی ۹ سال بزهکاری
در جریان تفتیش از بیش از یکصد منزل در کشورهای مختلف، افراد مشکوک به فعالیت در این شبکه دستگیر شد‌ه‌اند. افزون بر آن، مبالغ هنگفتی پول و خودروهای لوکس نیز توسط یوروپل ضبط شده است.

بر اساس اخبار منتشر شده مرکز فعالیت این شبکه در اسپانیا بوده است.

این شبکه با استفاده از “شرکت‌های صوری” و دست‌کاری اطلاعات داده‌های کامپیوتری مربوط به داد و ستدهای الکترونیکی امکان فرار از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در اسپانیا را فراهم کرده و در عین حال از طریق همین شرکت‌ها در دیگر کشورها نیز از قبل فرار مالیاتی درآمد داشته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی یوروپل، این شبکه ۹ سال در عرصه پولشویی و فرار مالیاتی فعالیت می‌کرده است. هدایت و رهبری این شبکه بین‌المللی با یک پدر و پسر اسپانیایی هندی‌تبار بوده است.

ایجاد ۱۰۰ “شرکت صوری”
افزون بر آن این شبکه اقدام به خرید و واردات کالاهای واقعی و تقلبی الکترونیکی کرده و همین کالاها را مجددا به شکل آنلاین به فروش می‌رسانده است.

این شرکت برای پیشبرد فعالیت‌های خود بیش از یکصد “شرکت صوری” در آمریکا و اروپا ایجاد کرده بود. این شرکت‌ها با صدور صورتحساب‌های جعلی برای داد و ستدهای الکترونیکی کالاهای وارداتی نظیر خودروهای لوکس زیر قیمت بازار، فرار مالیاتی را ممکن می‌کرده است.

تحقیقات اولیه یوروپل نشان می‌دهد که این شرکت تنها ظرف سه سال گذشته صورتحساب‌هایی جعلی به ارزش ۲۵۰ میلیون یورو به جریان انداخته است.

این شرکت همچنین با استفاده از “شرکت‌های صوری” در زمینه جابه‌جا کردن پول و پولشویی نیز فعال بوده است. این پول‌ها پس از جابه‌جایی غیرقانونی، به شبکه مالی کشورهای بلغارستان و مجارستان تزریق می‌شده‌اند.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط