10.9 C
Paris
Saturday, April 27, 2024

یک ایرانی جدا شده از مجاهدین خلق در آلبانی به ۱۰ سال زندان محکوم شد

مقامات دادگاهی در آلبانی روز پنجشنبه ۱۵ دسامبر گفتند که یک مرد ایرانی را به اتهامات مرتبط با تروریسم مجرم شناخته و او را به ۱۰ سال زندان محکوم کرده‌اند.

دادگاه ویژه فساد و جرایم سازمان یافته آلبانی در حکمی که روز چهارشنبه صادر شد اما یک روز بعد در رسانه‌ها منتشر شد بیژن پولادرگ را به حمایت مالی از تروریسم و عضویت در یک سازمان تروریستی مجرم شناخت. هیچ جزییاتی درباره آقای پولادرگ، شهر زادگاه یا زمانی که او به آلبانی آمده است اعلام نشد.

پولادرگ این اتهامات را رد کرد. این رای بدوی بوده و او حق اعتراض به حکم را دارد.

پولادرگ دو سال پیش به ظن جاسوسی از اعضای گروه مجاهدین خلق که حدود ۳ هزار نفر از آن‌ها در آلبانی زندگی می‌کنند بازداشت شد. این گروه پیش از این در عراق مستقر بود و در سال ۲۰۱۴ به این کشور کوچک حوزه بالکان نقل مکان کرد.

پولادرگ در اصل بخشی از اعضای مجاهدین خلق بود که تقریبا سه سال پیش از این گروه جدا شد.

روابط آلبانی با ایران پس از پذیرش اعضای مجاهدین خلق متشنج شده است. تیرانا در دو مورد جداگانه در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۸ چهار دیپلمات ایرانی را به دلیل «تهدید برای امنیت ملی» اخراج کرد.

آلبانی در ماه سپتامبر روابط دیپلماتیک خود را با ایران به دلیل حمله سایبری ۱۵ ژوئیه قطع کرد.

منبغ؛ یورونیوز فارسی
https://per.euronews.com/2022/12/15/an-iranian-who-separated-from-the-mek-was-sentenced-to-10-years-in-prison-in-albania
و

صدای آلمان
https://www.dw.com/fa-ir/%D8%A2%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%DB%B1%DB%B0-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AD%DA%A9%D9%88%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF/a-64109236

آلبانی یک ایرانی را به ۱۰ سال زندان محکوم کرد

دادگاهی در آلبانی یک شهروند ایرانی را به اتهام ارتباط “حمایت ازتروریسم” به ۱۰ سال زندان محکوم کرده است. بیژن پولادرگ که سابق بر این عضو سازمان مجاهدین خلق بوده اتهام‌ها را رد کرده است.

دادگاهی در آلبانی یک مرد ایرانی را با اتهام‌های مرتبط با تروریسم به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های دادگاه در روز پنج‌شنبه ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) نوشت، طبق حکم دادگاه ویژه فساد و جنایات سازمان‌یافته که چهارشنبه صادر اما پنج‌شنبه علنی شد، بیژن پولادرگ به دلیل “تأمین مالی تروریسم و عضویت در یک سازمان تروریستی” محکوم شناخته شده است.

جزئياتی مربوط به سن پولادرگ، محل زندگی یا زمان ورود او به آلبانی ارائه نشده است.

پولادرگ این اتهام‌ها را رد کرده است. او حق دارد علیه این حکم فرجام‌خواهی کند.

طبق این گزارش، پولادرگ دو سال پیش به ظن “جاسوسی علیه اعضای سازمان مجاهدین خلق” بازداشت شد.

در حال حاضر حدود ۳هزار تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق در آلبانی زندگی می‌کنند. آن‌ها در سال ۲۰۱۴ بعد از ترک عراق راهی این کشور کوچک حوزه بالکان شدند.

آسوشیتدپرس می‌گوید، پولادرگ که پیش از این از اعضای سازمان مجاهدین خلق بود حدود سه سال پیش از آن جدا شد.

رابطه آلبانی با ایران بعد از میزبانی اعضای مجاهدین به تیرگی گرایید. این کشور چهار دیپلمات ایرانی را به دلیل “تهدید امنیت ملی” خود اخراج کرده است.

در ماه سپتامبر آلبانی به دلیل حمله‌ سایبری گسترده ماه ژوئیه که منجر به از کار افتادن موقت چند سرویس دیجیتال و وب‌سایت‌های دولتی این کشور شد روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد.

آلبانی این حمله را “تجاوز دولتی” نامید. آسوشیتدپرس می‌نویسد، از آن زمان تا کنون “از همان منبع ایرانی” چندین حمله سایبری خفیف‌تر به این کشور انجام شده است.

۲۴/آذر/۱۴۰۱- رادیو فردا

https://www.radiofarda.com/a/albanian-court-senteces-iranian-man-to-10-years-prison-over-terrorism/32178324.html

دادگاه آلبانی یک تبعه ایرانی را با اتهام حمایت از «تروریسم» به ۱۰ سال زندان محکوم کرد

دادگاهی در آلبانی یک تبعه جمهوری اسلامی ایران را به دلیل جرائم مربوط به «تروریسم» به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.

دادگاه ویژه رسیدگی به فساد و جرائم سازمان‌دهی‌شده روز چهارشنبه ۲۳ آذرماه بیژن پولادرگ، تبعه ایرانی، را به اتهام «تامین مالی تروریسم و عضویت در گروه تروریستی» به ۱۰ سال زندان محکوم کرد و این رای روز پنج‌شنبه علنی شد.

بر اساس گزارش‌هایی که پیشتر منتشر شده بود، آقای پولادرگ تا یک‌سال پیش از بازداشت از اعضای سازمان مجاهدین خلق بود و دلیل اتهام او شنود تلفن‌های اعضای این گروه مخالف جمهوری اسلامی اعلام شده است.

هنوز هیچ اطلاعاتی درباره سن، محل زندگی و تاریخ ورود این تبعه ایرانی به آلبانی منتشر نشده است. با وجود این، گزارش‌ها حاکی است که او سه سال پیش، از سازمان مجاهدین خلق «جدا شده بود».

دفتر دادستان آلبانی فروردین امسال از ارسال پرونده این شهروند ایرانی به دادگاه خبر داده و رسانه‌های نزدیک به سازمان مجاهدین خلق که مقر آن در آلبانی است، در مهر‌ماه سال ۱۳۹۹ از بازداشت این فرد خبر داده بودند.

سازمان مجاهدین خلق می‌گوید این فرد را به همراه چند تن دیگر که از «عوامل جمهوری اسلامی» بودند، در سال ۱۳۹۸ اخراج کرده بود.

بیژن پولادرگ این اتهامات را رد کرده است و حق اعتراض به حکم دادگاه را دارد.

سه هزار عضو مجاهدین خلق در سال ۲۰۱۴ از عراق به آلبانی منتقل شدند. از همین رو، روابط ایران و آلبانی به طی سال‌های گذشته پرتنش بوده است.

آلبانی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ چندین دیپلمات ایرانی را با اتهام‌هایی از جمله «اقدام به فعالیت‌های غیرقانونی، نقض موقعیت دیپلماتیک خود و ایجاد تهدید امنیت ملی» از این کشور اخراج کرد.

دولت آلبانی شهریورماه امسال از حملات سایبری به زیرساخت‌های غیرنظامی این کشور خبر داد و هکرهای وابسته به جمهوری اسلامی را عامل آن دانست و در نهایت، روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد.

با استفاده از گزارش‌های خبری آسوشیتدپرس و رادیو فردا؛ د.خ./ آ.ت.

 

 

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط