13.3 C
Paris
Monday, May 6, 2024

یلدا معیری، عکاس خبری، در واکنش به حکم دادگاه خود لباس پاکبانی به تن کرد

یلدا معیری، عکاس خبری که به دلیل عکاسی از اعتراضات مردمی اخیر در ایران بازداشت شده بود، روز جمعه ۱۶ دی با انتشار ویدیویی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با لباس پاکبانی خبر داد که دادگاه علاوه بر حکم شش سال حبس تعزیری، برای او مجازات‌های تکمیلی از جمله «خدمات پاکبانی» صادر کرده است.

خانم معیری روز ۲۹ آذر پس از گذراندن ۳۲ روز در بند ۲-الف سپاه پاسداران و ۶۰ روز در زندان قرچک ورامین آزاد شد.

این عکاس خبری تصریح کرده است که قاضی دادگاه در حکم صادره، او را متهم کرده که «در پوشش خبرنگاری به دنبال خبرسازی و معرکه‌گیری بوده است».

خانم معیری علاوه بر شش سال حبس تعزیری به پنج مورد مجازات تکمیلی نیز محکوم شده است که عبارتند از تهیه یک پژوهش ۱۰۰ صفحه‌ای از آثار مرتضی مطهری، منع خروج از کشور به مدت دو سال، منع استفاده از تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی به مدت دو سال، منع اقامت در استان تهران و استان‌های همجوار به مدت دو سال و همچنین ارائه خدمات پاکبانی در پارک بانوان به مدت دو ماه.

این عکاس در ادامه سخنان خود تاکید کرده است که وقتی اجازه عکاسی از واقعیات سرزمین خود را نداشته باشد با کمال میل تن به کار پاکبانی می‌دهد و از امروز نه در پارک بانوان بلکه در خیابان‌های شهری که جوانی خود را در آن گذرانده است این کار را آغاز می‌کند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط