12.1 C
Paris
Thursday, April 18, 2024

گزارش رسانه‌های اروپایی درباره گروه النضال و پول‌هایی که از سرویس‌های اطلاعاتی عربستان می‌گیرد

به گزارش “ندرلند تایمز” تحقیقات صورت گرفته توسط پلیس دانمارک و رسانه‌های دیداری و شنیداری هلند، دانمارک و نروژ نشان می‌دهند که شبکۀ ماهواره ای “احوازنا” وابسته به گروه جدایی طلب “النضال” (“جنبش مبارزه عربی برای آزادی احواز”) از سرویس‌های امنیتی عربستان پول‌های هنگفتی دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، شاخۀ گروه “النضال” نیز برای ساماندهی تشکیلات خود در اروپا و انجام عملیات تروریستی در ایران از سرویس‌های اطلاعاتی عربستان مبالغ هنگفت جداگانه‌ای می‌گیرد. در اوایل فوریه، دستگاه قضایی دانمارک رهبر کنونی این گروه، حبیب جَبُر، و دو تن دیگر از اعضای گروه “النضال” را به جرم جاسوسی، حمایت مالی از تروریسم و همکاری با سرویس های اطلاعاتی عربستان با اسم رمز MS32 به زندان محکوم کرد.

شبکۀ رادیویی “آرگوس” در هلند گفته است که گروه “النضال” علیه برخی افراد در این کشور نیز جاسوسی می‌کرده است. یکی دیگر از اعضای گروه “النضال” به نام “عیسی اس” که به عنوان پناهندۀ ایرانی در هلند شناخته می شود به اتهام حمایت از عملیات تروریستی در ایران توسط محکمه‌ای در شهر نتردام به بیش از چهار سال زندان محکوم شده است.

شبکۀ ماهواره ای “احوازنا” در سال ٢٠١٧ در شهر “ریس‌ویک” در هلند دایر شد. اسناد پلیس دانمارک و رسانه‌های هلندی و نروژی نشان می دهند که گروه “النضال” در سال‌های ٢٠١٩-٢٠١٧ مبلغ یک میلیون و دویست هزار یورو صرف تبلیغات خود از طریق شبکۀ ماهواره‌ای “احوازنا” کرده است.

دادگاه دانمارک در حکم خود اعلام کرد که گروه “النضال” در ازای این فعالیت‌ها مبالغ قابل توجه‌ای از دولت عربستان دریافت کرده است.

شبکۀ “احوازنا” با رد این اتهامات گفته است که فعالان این شبکه را افراد داوطلب بدون دستمزد تشکیل می‌دهند و کلیه تجهیزات فنی این شبکه نیز لوازم دست دوم هستند.

دولت هلند کلیه فعالیت‌های شبکه “احوازنا” در این کشور را به حال تعلیق در آورده است و دولت دانمارک نیز فعالیت های شبکۀ گروه “النضال” را به خاطر تبلیغ تروریسم به مدت دو سال ممنوع اعلام کرده است.

به گزارش رسانه های دانمارکی، هلندی و نروژی گروه “النضال” در سال ٢٠١٥-٢٠١٤ برای فعالیت های اروپایی خود علیه ایران تقاضای کمک‌های مالی مازاد نیز کرده بود. برای نمونه اسناد پلیس دانمارک نشان می دهند که این گروه تنها برای برگزاری یک تظاهرات در لاهه ١٩٠ هزار یورو از سرویس‌های امنیتی عربستان پول دریافت کرده است.

منبع، رادیو فرانسه

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط