16.8 C
Paris
Sunday, April 28, 2024

گره زدن سرنوشت مردم ایران به تجاوز و کشورگشایی پوتین در اوکراین خیانت است

گره زدن سرنوشت مردم ایران در حمایت از کشورگشایی و جاه طلبی های پوتین و تجاوز ارتش روسیه به اوکراین، خیانت به مردم، ایران و آینده فرزندان این آب و خاک است.

هیچ دلیل قانونی، انسانی و بین المللی نمی توان یافت که حتی به اندازه نوک سوزن به تجاوز جنایتکارانه پوتین در اوکراین حق بدهد.

دلیل تراشی های حامیان پوتین در ایران برای ظاهرا مقابله با گسترش ناتو و آمریکا ستیزی در اروپای شرقی، بهانه های واهی است برای تحکیم رابطه با تجاوزگری که بدون هیچ شک و تردیدی نشان از عاملیت آنان دربین حکومت ایران دارد.
حکومتی که حتی نمی تواند بر علیه گروگانگیری توافق هسته ای برجام توسط پوتین، موضع مستقل اتخاذ نموده و پاسخ منفی و کوبنده به پوتین بدهد و منافع بین المللی مردم ایران را زیر پای خواسته های یک متجاوز قربانی می کند، نمی تواند منافع مردم ایران را تامین نماید.

هزاران کشته و مجروح، شهرهایی که با بمباران بی وقفه ارتش روسیه در اوکراین نابود شده، ده ها میلیون بی خانمان و نزدیک به سه میلیون پناهنده اوکراینی به سایر کشورها، دستاورد حمله تجاوزکارانه پوتین به اوکراین می باشد. جنگی که آتش آن می تواند به تمام بشریت سرایت کند و آغازگر جنگ جهانی سوم باشد و حیات کره خاکی را به نابودی بکشاند.

در این میان قشر دیگری نیز وجود دارند که خود را فعال سیاسی، فعال حقوق بشری و فعال ضد جنگ می نامند اما از شروع جنگی که پوتین براه انداخته، با رضایتی خودخواهانه سکوت اختیار نموده و زیر آبی می روند تا گربه شاخ شان نزند و رزق و روزی تزویر شان قطع نگردد. این بدبخت ها یا کاملا سکوت کرده اند یا به چپ و راست می زنند تا ایز گم کنند. این ها سادومازوخیسم هایی هستند در جلد فلان فعال اجتماعی که حتی اگر هست و نیست شان توسط همان جنایتکاران مورد تجاوز قرار گیرد احساس رضایت دارند و ککشان هم نمی گزد. یعنی بی شرفی مطلق!

تف به روی آنهایی که در کوچه پس کوچه سایت ها و شبکه های اجتماعی زر سیاسی و حقوق بشری می زنند، عکس و فیلم یادگاری با فلان گروه و حزب منتشر می کنند، درباره هر چیزی خود را صاحب نظر می دانند، اما در برابر تجاوز و جنایات جنگی پوتین سکوت کرده اند.
بدون تردید چنین اشخاص ضد انسانی، در رده بی شرف ترین ها هستند که بنابه تجربه تلخ تاریخ گذشته ایران، اگر سرزمین و خانه و کاشانه شان مورد تجاوز وکشورگشایی آینده ولادیمیرپوتین قرار گیرد، حتی زن و فرزندانشان را نیز به متجاوزانی در زمره پوتین تقدیم خواهند نمود.

سکوت در برابر تجاوز جنگی پوتین به اوکراین عملی غیر انسانی است، این تجاوز جنگ بین روسیه و اوکراین نیست. جنگ بین انسان هایی است که مورد تجاوز بیگانه قرار گرفته اند و آنهایی است که برای هموار کردن جاه طلبی های پوتین به مردم بی دفاع یک کشور آزاد تجاوز می کنند.
سکوت یا بی عملی دولتمردان در مقابل تجاوز جنایتکارانه پوتین به اوکراین نه تنها منافع مردم ایران را تامین نمی کند، بلکه خیانت به مردم و آینده ایرانزمین است!

جواد فیروزمند – جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ – ۱۱ مارس ۲۰۲۲

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط