6.8 C
Paris
Wednesday, April 24, 2024

گرسنگی بیش از ۱۱۳ میلیون انسان در سال ۲۰۱۸ میلادی

پژوهش‌های کارشناسان نشان می‌دهد دراثر جنگ، تغییرات اقلیمی و نابسامانی‌های اقتصادی در سال ۲۰۱۸، بیش از ۱۱۳ میلیون انسان در سراسر دنیا از لحاظ غذایی در وضعیت بحرانی قرار داشته‌اند. پژوهشگران هم‌چنین هشدار داده‌اند بحران غذایی در سال پیش رو، دامن ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان را خواهد گرفت.

آمار گرسنگان در دنیا برای سال ۲۰۱۷ رقم حدود ۱۲۴ میلیون نفر را ثبت کرده است.

بنا به گزارشی که شبکه اطلاعات امنیت غذایی (Food Security Information Network) روز ۱۳ فروردین (دوم آوریل) منتشر کرده است، درگیری‌ها و ناامنی مسبب وضع وخیم ۷۴ میلیون انسان است و این میزان برابر با دو سوم افرادی است که طبق هشدار کارشناسان نیاز مبرم به کمک دارند.

شبکه اطلاعات امنیت غذایی یک پروژه جهانی است که توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) راه‌اندازی شده است.

این شبکه برای تحقیقات خود از مقیاسی پنج مرحله‌ای استفاده کرده‌ است، که مرحله سوم آن با عنوان “بحران”، مرحله چهارم با “اضطرار” و مرحله پنجم با عنوان “فاجعه” شناسایی شده است.

به گزارش بنیاد تامپسون رویترز، لوکا روسو، تحلیل‌گر ارشد فائو، هشدار داده است وضعیت معیشتی میلیون‌ها انسان دیگر ممکن است به مرحله سوم یا مراحل بالاتر از آن برسد.

لوکا روسو ادامه داد :«آمار اعلام شده ۱۱۳ میلیون نفر در واقع نوک قله یخی است که بیرون زده است. اگر به افرادی که در قسمت پائین‌تر این کوه یخی قرار دارند نگاه کنید، درست است که آنها دچار بحران غذایی نیستند ولی در مرز رسیدن به آن قرار دارند.»

تحلیل‌گر ارشد فائو توضیح می‌دهد وضعیت ۱۴۳ میلیون انسان دیگر به قدری شکننده است که حتی مدت کمی خشکسالی آنها را وارد بحران غذایی می‌کند.

او در ادامه می‌گوید: «اگر ما به طور زیربنایی روی مشکلات این افراد کار نکنیم و برخی از مؤلفه‌هایی که آنها را دچار وضعیت بحرانی خواهد کرد را ازبین نبریم، تعداد افراد گرسنه جهان به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.»

بحران غذایی پارسال گریبان کدام کشورها را گرفت؟

در میان کشورهایی که در سال ۲۰۱۸ دچار بحران غذایی شده‌اند، بدترین وضعیت را یمن جنگ‌زده با ۱۶ میلیون گرسنه تجربه کرد.

جمهوری دمکراتیک کنگو با ۱۳ میلیون شهروند نیازمند غذا و افغانستان با حدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر گرسنه در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط