6.1 C
Paris
Thursday, April 25, 2024

نبرد پیروزمندانه اما تلخ کیمیا علیزاده درمقابل همرزم سابق خود ناهید کیانی

کیمیا علیزاده، ورزشکار اهل ایران که پنج سال پیش در المپیک ریو مدال برنز کسب کرده بود روز یکشنبه به عنوان عضو تیم پناهندگان توانست در مسابقه تکواندو در دسته ۵۷ کیلوگرم، ناهید کیانی، نماینده ایران در رقابت های المپیک توکیو را شکست دهد.

رقابت این دو ورزشکار ایرانی به دلیل حضور کیمیا علیزاده به عنوان عضو تیم پناهندگان و رقابتش با حریفی از ایران مورد توجه زیادی قرار گرفت. کیمیا علیزاده در مصاف با ناهید کیانی با نتیجه ۱۸ بر ۹ پیروز شد. او پس از غلبه بر ناهید کیانی توانست جید جونز، حریف بریتانیایی و یک حریف چینی خود را نیز شکست دهد تا به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

نکته جالب پس از پایان این دیدار رفتار کیمیا علیزاده بود. او پس از پیروزی در این مسابقه به سراغ مهرو کمرانی، مربی ناهید کیانی رفت و او را در آغوش گرفت.

باید یادآور شد که مهرو کمرانی پیش از این مربی خود کیمیا علیزاده بود. گفته می‌شود که هیچ یک از دو ورزشکار پس از پایان این مسابقه حاضر به گفت‌وگو با رسانه‌ها نشد‌ه‌اند.

او در مرحله نیمه نهایی مغلوب حریف روسی خود شد تا بخت خود برای کسب اولین مدال تاریخ المپیک برای تیم پناهندگان را در مسابقه رده بندی بیازماید.

کیمیا علیزاده، ۲۳ ساله، در دوره قبلی المپیک تنها ورزشکار زن از کاروان ایران و اولین زن در تاریخ ورزش کشور بود که توانست مدال کسب کند. او سال ۱۳۹۸ اعلام کرد که تصمیم به ترک ایران گرفته است. کیمیا علیزاده در آن زمان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «رنج و سختی غربت را به جان می خرم چون نمی خواستم پای سفره ریاکاری، دروغ، بی عدالتی و چاپلوسی بنشینم.»

دولت آلمان سال گذشته درخواست پناهندگی کیمیا علیزاده را پذیرفت. او پس از خروج از ایران بدون حجاب در انظار عمومی حضور یافت و از حجاب اجباری در ایران انتقاد کرد. این در حالی است که مسئولان و رسانه های حکومتی ایران پنج سال پیش از موفقیت او به عنوان یک زن باحجاب در مسابقات المپیک تجلیل کرده بودند.

۲۹ ورزشکار با پرچم سفید تیم پناهندگان در رقابت های المپیک توکیو شرکت کرده اند که چهار نفر از آنها اهل ایران هستند.

کیمیا علیزاده پس از پایان مسابقه اش با ناهید کیانی مهرو کمرانی، مربی سابق خود و مربی کنونی ناهید کیانی را در آغوش گرفت. پیروزی کیمیا علیزاده بر جید جونز غیرمنتظره بود زیرا این ورزشکار بریتانیایی دارنده دو مدال طلای المپیک و یک مدال نقره مسابقات جهانی است.

در همین رابطه گزارشگر تلویزیون ایران در گزارش مسابقه ناهید کیانی از تیم تکواندو ایران و کیمیا علیزاده ورزشکار ایرانی تیم پناهندگان در المپیک توکیو، حتی یک بار نام کیمیا علیزاده را نبرد. این موضوع باعث واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است.

بر اساس آخرین خبرها، کیمیا علیزاده این مسابقه را با نتیجه ۱۸-۹ برد اما در نهایت در مسابقه رده‌بندی به حریف خود از ترکیه باخت و چهارم شد.

تصاویر پایان مسابقه او با ناهید کیانی که حریف امروز و هم تیمی سابق و همین طور مربی تیم تکواندو ایران را در آغوش می‌گیرد، در گزارش تلویزیون ایران پخش نشد.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط