10.7 C
Paris
Sunday, April 28, 2024

کمیته آزادی برای سسیل کولر خواستار آزادی او و همسرش ژاک پاری شد

کمیته آزادی برای سسیل، روز پنجشنبه هفتم دی، در بیانیه ای اعلام کرد که ۶۰۰ روز از بازداشت سسیل کولر، فعال سندیکایی فرانسوی، در ایران می گذرد و خواستار آن شد این «کابوس متوقف شود.»

این کمپین با اشاره به این که او باز هم در آستانه سال نو میلادی، دور از خانواده اش نگه داشته شده است، زندانی شدن این فعال سندیکایی را ناعادلانه نامید.

در بیانیه این کمیته تاکید شد که سسیل کولر از زمان بازداشت از داشتن وکیل مستقل محروم شده است.

در این بیانیه اشاره شد که او چندین ماه را در سلول انفرادی گذراند که به عنوان شکنجه و مغایر با قوانین و هنجارهای سازمان ملل متحد شناخته می شود.

این کمیته بر بی گناهی این فعال سندیکایی تاکید کرد و خواستار آن شد که فورا آزاد شود تا به کشورش بازگردد.

سسیل کولر و همسرش، ژاک پاری، فعال سندیکایی، پس از دیدار با شماری از فعالان کارگری و معلمان در تهران بازداشت شدند.

پس از آن، تلویزیون جمهوری اسلامی فیلمی از دیدار این فعالان در یک رستوران پخش کرد و شبکه عربی ‎زبان «العالم»، متعلق به رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی، روز ۱۴ مهر سال قبل با انتشار «اعترافات اجباری» این دو شهروند فرانسوی، اعلام کرد که آنها برای تدارک یک «انقلاب و سرنگونی جمهوری اسلامی» به ایران سفر کرده بودند.

این دو فعال سندیکایی فرانسوی همچنان با شماری از این فعالان کارگری و معلمان، مانند رضا شهابی، ریحانه انصاری نژاد، داود رضوی، کیوان مهتدی، حسن سعیدی و رسول بداقی زندانی هستند.

بازداشت این دو و سایر فعالان کارگری و معلمان ایرانی، انتقادهای گسترده اتحادیه‌های کارگری و معلمان در جهان را به همراه داشته است. آنها با اشاره به مقاوله نامه های سازمان بین المللی کار که از سوی ایران امضا شده است، تاکید کرده اند که دیدار فعالان سندیکایی بین کشورها قانونی است.

در این ارتباط، کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه، روز ۲۵ آبان در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، خواستار آزادی فوری چهار شهروند فرانسوی زندانی در ایران شد که به گفته او، در شرایط بسیار نگران‌کننده‌ای قرار دارند.

اگرچه برخی از شهروندان دو تابعیتی و خارجی بازداشت‌شده از سوی جمهوری اسلامی طی ماه‌های اخیر از زندان‌های ایران آزاد شده و به کشورهای خود بازگشته‌اند، اما هنوز شماری از آنها از جمله چهار شهروند فرانسوی در زندان‌های ایران هستند.

سسیل کولر، ژاک پاری و لوئی آرنو، سه تن از چهار شهروند فرانسوی بازداشتی در ایران هستند. اطلاعات چندانی درباره هویت شخص چهارم در دسترس نیست.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط