8.2 C
Paris
Friday, April 19, 2024

کمک های بین المللی به لبنان و حضور امانوئل مکرون در بیروت

پس از دو انفجار مهیب و مرگبار در بیروت پایتخت لبنان که منجر به حداقل ۱۴۰ کشته، صدها مفقود و بیش از ۵۰۰۰ زخمی گردید، امانوئل مکرون اولین رئیس جمهور یک کشور خارجی است که از بیروت دیدن می کند و مورد استقبال میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان گردید.


در همین رابطه کاخ الیزه، مقر ریاست‌جمهوری فرانسه، اعلام کرد: امانوئل مکرون، پیش از ظهر روز پنج‌شنبه ۶ اوت، وارد بیروت شد تا از نزدیک در جریان اوضاع قرار گیرد.
امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه، به محض ورود به لبنان، در حساب کاربری شخصی خود در توییتر، خطاب به مردم لبنان، نوشت: «لبنان تنها نیست».

رییس‌جمهوری فرانسه، روز چهارشنبه ۵ اوت، ضمن اعلام خبر سفر خود به لبنان تاکید کرد: برای دیدار با مردم لبنان و اعلام پیام همبستگی و برادری مردم فرانسه به لبنان سفر می‌کنم.
رییس‌جمهوری فرانسه افزوده بود: در این سفر اوضاع را با مقامات سیاسی لبنان مورد بررسی قرار می‌دهم.
امانوئل مکرون، بلافاصله پس از ورود به بیروت، از مناطقی در شهر بیروت که بر اثر انفجارها به شدت آسیب دیده‌اند،‌ بازدید کرد.
آقای مکرون گفت به دنبال یک پیمان سیاسی جدید در لبنان است و پیشنهاد خود را با رهبران لبنانی در میان می‌گذارد.
او گفت: اول سپتامبر بازمی‌گردم و اگر تا آن موقع آنها از پسش برنیایند، من مسئولیت سیاسی خود را به عهده می‌گیرم.


انتظار می‌رود که رئیس‌جمهور فرانسه برای جلب کمک‌های بین‌المللی به لبنان تلاش کند و در عین حال از رهبران گروه‌های مختلف در لبنان بخواهد که اصلاحات سیاسی انجام بدهند.
او هنگام ورود به بیروت در جمع خبرنگاران گفت لبنان با بحران اقتصاد و سیاسی مواجه است و باید اصلاحات ضروری انجام دهد وگرنه همچنان دچار بحران خواهد بود.
به گفته یکی از پزشکان در لبنان، بدلیل تعداد بسیار زیاد زخمی‌ها، بیمارستان‌ها به شدت نیازمند اهداء خون هستند و از سوی با کمبود دارو به‌ویژه داروهای ضددرد مواجهند.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: شماری از پزشکان بدون مرز که به منظور امدادرسانی به بیروت رفته‌اند وضعیت در بیروت را بسیار نگران‌کننده و تاسف‌بار توصیف کردند.
گزارش‌های محلی از شهر بیروت هم حاکی از آن است که در کمتر از ۴۸ ساعت از وقوع انفجارهای مهیب در بیروت که به بیش از نیمی از این شهر آسیب جدی وارد آورده است، ده‌ها شهروند لبنانی بطور داوطلبانه برای پاکسازی شهر بسیج شدند. این ابتکار داوطلبانه‌ی شهروندان بیروت در حالی صورت گرفته است که حکومت این کشور هنوز هیچ اقدامی برای پاکسازی پایتخت انجام نداده است.

کدام کشورها و چه میزان به لبنان کمک کردند؟
قبرس: دو هلی کوپتر، ده نیروی امداد و هشت سگ زنده یاب
جمهوری چک: ۳۵ نیروی امداد مصر: دو هواپیما حامل کمک های پزشکی
فرانسه: سه فروند هواپیما شامل تجهیزات امدادرسانی و پزشکی، ۵۵ نیروی امنیتی و امدادی، ۶ تن کمک بهداشتی و ۱۰ متخصص فوریت‌های پزشکی
یونان: ۱۲ امدادگر، یک سگ زنده‌یاب و دو ماشین مخصوص امداد
ایران: ۹ تن غذا و دارو، نیروی امداد و یک بیمارستان صحرایی
عراق: یک هواپیما با کمک های امدادی اولیه
ایتالیا: دو هواپیمای نظامی با ۸ تن کمک های پزشکی
هلند: ۶۷ نیروی امداد و نجات و جست وجو
نروژ: ۴۰ تن محصولات درمانی و حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار کمک نقدی
لهستان: ۳۹ نیروی امداد و ۴ سگ زنده یاب
قطر: دو بیمارستان صحرایی با هزار تخت بیمارستانی
تونس: دو هواپیما غذا و مواد دارویی و امکان درمان صد مجروح
روسیه: پنج هواپیما حامل کمک و یک بیمارستان صحرایی به همراه کادر درمان

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط