10.6 C
Paris
Friday, March 29, 2024

کشف خودرو حامل سیلندر گاز انفجاری در پاریس

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه ، یک خودرو حاوی شش سیلندر پر از گاز اما بدون چاشنی و یک سیلندر خالی، شنبه‌شب گذشته در نزدیکی کلیسای جامع نتردام پاریس کشف شد. منابع نزدیک به پلیس فرانسه، روز چهارشنبه هفتم سپتامبر اعلام کردند که نام صاحب این خودرو که یک پژو 607 است، در فهرست “اس” که مخصوص “رادیکالسیم” است قرار دارد. این فرد و یکی از نزدیکانش بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه از پاریس گزارش داده که اولین بار یکی از کارکنان یک بار در نزدیکی کلیسای نتردام متوجه این خودرو و محموله آن شد.
این خودرو که پلاک آن کنده شده بود، در خیابان مونتبلو در حاشیه رود سن و در منطقه پنجم پاریس پارک شده بود.
این محله یکی از شلوغ‌ترین و توریستی‌ترین محله‌های پاریس است.

به گفته یک منبع آگاه در پلیس پاریس، مدارکی به زبان عربی در صندلی جلو این خودرو کشف شده است. چراغ‌های خطر این خودرو روشن بوده اما هیچ وسیله‌ با سیستمی که این سیلندرها را روشن کند، پیدا نشده است.
تحقیقات در این زمینه در چارچوب تحقیقات مقدماتی از سوی دادستانی ضدتروریسم پاریس ادامه دارد.
چند هفته پیش، پاتریس کلاوار، رئیس اداره امنیت وزارت کشور فرانسه در مقابل کمیسیون دفاع ملی و نیروهای نظامی مجلس این کشور گفته بود که اکنون خطر تروریسم در فرانسه به شکل جدیدی ظاهر شده است.
به گفته این مقام امنیتی فرانسه، تروریست‌ها تلاش می‌کنند تا با کارگذاشتن مواد منفجره در مکان‌های شلوغ به اهداف خود برسند.
فرانسه از ابتدای سال 2015 تاکنون چندین بار هدف حملات تروریستی قرار گرفته که در حملات نوامبر گذشته در پاریس بیش از 130 نفر و در حمله نیس بیش از 80 نفر کشته شدند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط