10.8 C
Paris
Thursday, May 2, 2024

چرا مافیای مجاهدین خلق برخی از فعالین مدنی را حمایت میکند؟!

در شرایطی که همه گروه های اپوزیسیون از جمله رضا پهلوی و طرفدارانش در فرشگرد مدعی براندازی حول تئوری های جین شارپ، بوسیله مبارزات مدنی هستند، کمتر کسی فکر کند که مجاهدین خلق، با نفوذ میان فعالین مدنی داخل کشور، این نوع ابزار را به نفع خود مصادره کرده باشد.

مجاهدین، گروهی که در دهه شصت اعتقادی به مبارزه مسالمت آمیز و مدنی نداشت و همه را از یک طرف به رگبار می بست، امروز قوی تر از هرگروه دیگری، تلویحا و پشت پرده بر مبارزات مدنی تاکید میکند.

هاشم خواستار، نمونه بارز نفوذ مجاهدین خلق در مبارزات مدنی و فعالین داخل کشور است. او که خود را فعال مدنی و از کانون صنفی معلمین معرفی میکند، تحت پرچم حقوق معلمین، سیاست های مجاهدین خلق را پیاده میکند.

او که از ابتدای آبان ماه ۱۳۹۷ ، بدستور دادستان مشهد، به بیمارستان روان و اعصاب ابن سینا، منتقل شده است، در دو هفته اخیر به شدت مورد حمایت رسانه ای مستقیم مجاهدین خلق و جریان سایبری آنها در توییتر و تلگرام قرار گرفته است.

این حمایت تا آنجا پیش رفته، که سازمان مجاهدین خلق، برخلاف رویه سابق خود، در حمایت از هاشم خواستار، بیانیه صادر کرده است.

حال آنکه، این سازمان برای دیگر معلمین دربندی که سال هاست زندانی رژیم بوده اند، بیانیه ای صادر نکرده و صرفا به یک خبر کوتاه اکتفا نموده است.

در طرف دیگر نیز، همانگونه که گفته شد، خواستار در برهه های زمانی مختلف، علنا و تلویحا به حمایت از مجاهدین خلق پرداخته است. به عنوان نمونه:

الف: وی در مصاحبه با تلویزیون وهابی! کلمه ، که با بودجه سعودی ها کار می کند و توسط مسلمانان سنی مذهب ایرانی مدیریت میشود، اعتراضات دیماه را، نهاد تنومند که بذر آن در ۳۰ خرداد ۶۰ کاشته شده است، معرفی میکند، حال آنکه ۳۰ خرداد ۶۰ به عنوان روز آغاز فاز مسلحانه مجاهدین خلق شناخته می شود.

ارتباطات تنگاتنگ مجاهدین با سعودی ها و دریافت کمک های مادی و تسلیحاتی از آنان، تاکنون به اثبات رسیده است.

ب: نامه هاشم خواستار به دبیرکل سازمان ملل و حمایت علنی از این گروه نیز، نمونه دیگر از همکاری هاشم خواستار با مجاهدین خلق می باشد؛ خواستار در این نامه فعالیت گروه های چپگرا، نظیر مجاهدین خلق در کشور را نشانه دمکراسی و آزادی بیان معرفی میکند.

هر چند مجاهدین مدت ها است که بیش از آنکه از چپ و اسلام انقلابی دم بزنند، به دامان نئو کان ها و راست گرایان جنگ طلب آمریکایی سقوط کرده اند.

ج: هاشم خواستار همچنین در وصیت ! نامه خود، مجاهدین خلق اعدام شده در تابستان ۶۷ را، « مظلومترین انسان هاییکه جانشان را در راه عقیده ی خود داده اند» معرفی میکند و در ادامه وصیت میکند که در کنار ایشان دفن شود.

د: او که سابقه دستگیری و بازداشت موقت توسط ساواک را نیز دارد، در مقالات و سخنرانی های خود، همانند مجاهدین خلق، محمدرضا شاه پهلوی را «دیکتاتور» می خواند، حال آنکه در شرایط کنونی جز مجاهدین خلق، هیچ گروه دیگری، شاه را دیکتاتور نمی خواند.

در شرایطی که رضا پهلوی و طرفدارانش، مبارزات مدنی را فقط ! در بوق و کرنا می دمند ، مجاهدین خلق در سال های اخیر، برخلاف رویه ای که داشتند، تلاش می کنند تا با نفوذ به جریانات مبارزات مدنی مردم ایران ، چراغ خاموش همه گروه ها را کنار زده و خود پرچمدار این حرکت باشند.

با توجه به روحیه تمامیت خواهی این سازمان، در این مسیر نیز با «خودی» و «غیرخودی» کردن چهره های مبارز، فعالین مدنی مستقل را کنار زده و صرفا بر روی نیروهای خودی تمرکز و بزرگ نمایی میکند.

مریم قجر (رجوی ) هم توئیت مخصوصی برای هاشم خواستار منتشر کرد.

تصاویر مربوط به حمایت مجاهدین خلق در خارج از کشور از هاشم خواستار پیوست می باشد.

این هشداری به همه میهن دوستان و فعالین دلسوز سیاسی و مدنی کشور است تا اجازه ندهند مسیر مبارزات مدنی منحرف گردد.

فرامرز دادرس – صفحه فیسبوک

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط