11.2 C
Paris
Friday, April 19, 2024

پیروزی صدف خادم, نخستین بوکسور زن ایرانی در فرانسه

روز شنبه ١٣ آوریل ۲۰۱۹ برابر با ۲۴ فروردین ۱۳۹۸، صدف خادم، اولین بوکسور زن ‌ایرانی در شهر ساحلی روآیان فرانسه، و در مسابقه‌ای زیر نظر فدراسیون جهانی بوکس‌‌ در مقابل آن شوان بوکسور فرانسوی مبارزه کرد و به پیروزی دست یافت.

صبح روز شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸، صدف خادم همراه مربی‌اش مهیار منشی‌پور قهرمان سابق بوکس سبک وزن جهان به روی ترازو رفت و با حریف خود رو به رو شد، رویارویی که با لبخند و آغوش و عکس یادگاری و‌همچنین تبادل هدیه دو‌ مبارز همراه بود: یک قاب منبت‌کاری‌از سوی صدف و یک پیراهن تیم بوکس از سوی حریف.

رسانه‌های‌ مختلف محلی و بین‌المللی فرانسه به استقبال این مسابقه رفتند.

مجله‌ اکیپ فرانسه، معروفترین نشریۀ ورزشی فرانسه، گزارش مفصلی از صدف خادم در شماره امروز خود منتشر کرد و این مسابقه از دو تلویزیون به شکل‌ مستقیم پخش شد.

صدف خادم پس از پیروزی بر حریف در روی رینگ گفت؛ ما برای زنان و سختی هایی که کشیده اند پیروز شدیم.
من این پیروزی را به یک میلیون زن و مرد ایرانی تقدیم می کنم که در دفاع از کشورم کشته شدند. زنان ایرانی اگر بخواهند می توانند از سختی ها، کوه ها و موانع عبور کنند.

آن شوان، حریف صدف خادم پس از برنامه‌ وزن‌کشی به رادیو‌ بین‌المللی فرانسه گفت: من احترام بسیار زیادی برای صدف قایلم، او‌ شجاعت زیادی به خرج داده و بگذارید بگویم به نوعی ناراحتم که باید با او مبارزه کنم چون خودم را در کنار او تصور‌ می‌کنم، من هم در کنار او برای حقوق برابر زن و مرد مبارزه میکنم.

صدف خادم رشته بوکس را از ۴ سال پیش شروع کرد. مهیار منشی‌پور مربی صدف خادم به خبرگزاری رویترز گفته که در سال ۲۰۱۷ به ایران سفر کرده و در آنجا یک جلسه عمومی آموزشی برگزار کرده که حدود ۳۵ نفر در آن شرکت کردند و ۶ نفر از آن‌ها زن بودند.

او گفته که صدف از طریق رسانه‌های اجتماعی با او تماس گرفته و خواسته که به او بوکس آموزش دهد، اما منشی‌پور گفته این کار غیرممکن است.

با این حال چند ماه پیش فدراسیون ایران درهای خود را به روی زنان بوکسور باز می‌کند و از آن‌ها می‌خواهند یک رویداد ورزشی را ترتیب دهند. منشی‌پور گفته که بعدا متوجه می‌شود برگزاری این رویداد امکان ندارد چرا که طبق قوانین ایران، چنین کاری نیز به مربی و داور زن دارد. بنابراین صدف خادم برای مبارزه رسمی به فرانسه آمده است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط