13.4 C
Paris
Friday, March 29, 2024

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عمان و صعود به یک چهارم نهایی

تیم ملی فوتبال ایران در یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ با گل‌های علیرضا جهانبخش و اشکان دژاگه از روی نقطه پنالتی دو بر صفر عمان را شکست داد و حریف چین شد.

تیم ملی فوتبال ایران که به عنوان سرگروه به این مرحله صعود کرده بود بازی را با ترکیب علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی، وحید امیری، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، مجید حسینی، سردار آزمون، اشکان دژاگه و رامین رضاییان شروع کرد.

با این که کی‌روش ایران را با ترکیبی هجومی به مصاف عمان فرستاده بود، بازی با یک شوک بزرگ برای ایران آغاز شد. مهاجم عمان در همان دقیقه اول بازی با فراری سریع با بیرانوند تک به تک شد و مجید حسینی او را با خطا متوقف کرد. داور برای عمان پنالتی گرفت و یک کارت زرد به مجید حسینی داد.

ستاره بازی اما علیرضا بیرانوند بود. دروازه‌بانی که در دور گروهی دروازه‌اش را بسته نگه داشته بود، توانست ضربه پنالتی احمد مبارک مهیجری را مهار کند تا دروازه ایران بسته بماند.

ایران در ادامه هم مضطرب بازی می‌کرد تا این که علیرضا جهانبخش، بازیکن باشگاه برایتون انگلیس توانست روی اشتباه مدافع حریف در دقیقه ۳۲ دروازه حریف را باز کند.

ایران برای رسیدن به گل بعدی ۹ دقیقه منتظر ماند. حرکت مهدی طارمی با خطای مدافعان عمان همراه شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. اشکان دژاگه، کاپیتان تیم ملی ایران پشت توپ رفت و در دقیقه ۴۱ دروازه حریف را باز کرد.

ایران در مرحله بعد با چین بازی می‌کند که دو بر یک تایلند را شکست داد.

ایران در نیمه دوم هم به حملاتش ادامه دا و فرصت‌های مناسبی به دست آورد اما بی‌دقتی سردار آزمون و مهدی طارمی موجب شد که دروازه عمان بسته بماند.

وحید امیری در دقیقه ۶۵ با خطا روی بازیکن حریف کارت زرد گرفت و دو اخطاره شد و بازی مقابل چین را از دست داد. علیرضا جهانبخش اولین یار تعویضی ایران بود که در دقیقه ۶۹ جایش را به روزبه چشمی، مدافع باشگاه استقلال داد.

تعویض دوم برای ایران در دقیقه ۷۸ بود که سامان قدوس بجای اشکان دژاگه وارد زمین شد. دژاگه بازوبند کاپیتانی را به امید ابراهیمی سپرد و بیرون رفت.

تعویض بعدی ایران سردار آزمون بود که در این بازی فرصت‌های زیادی را از دست داد و در دقیقه ۸۸ جایش را به مسعود شجاعی داد.

سابقه ایران و عمان:
این دومین تقابل ایران و عمان در جام ملت‌های آسیا بود. مسابقه قبلی در مرحله گروهی سال ۲۰۰۴ بود که عمان ۰-۲ جلو افتاد اما ایران توانست با گل دقیقه ۹۴ محمد نصرتی بازی را مساوی کند.
ایران از سال ۲۰۰۴ تا کنون نتوانسته بود در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا پیروز شود و در سه دوره قبلی (۲۰۱۵ و ۲۰۰۷، ۲۰۰۴) در مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شده بود.
سردار آزمون در مرحله گروهی این دوره، ۱۸ شوت به سمت دروازه داشته، بیشتر از هر بازیکن دیگری در این مسابقات و بیشتر از دو برابر سایر بازیکنان ایران. او با سه گل، بهترین گلزن ایران است.
در مرحله گروهی این رقابت‌ها ۲۴ شوت به سمت دروازه عمان شده بود و در آن مرحله فقط قطر (۲۲ شوت)، عربستان سعودی (۲۱ شوت) و ایران (۱۶ شوت) آمار کمتری از این تیم داشتند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط