12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

پیام آیت‌الله خامنه‌ای به جوانان فرانسوی؛ آیا جنگ تبلیغاتی شدت می گیرد؟

روز چهارشنبه ۷ آبان/۲٨ اکتبر، سایت رسمی آیت‌الله خامنه‌ای پیامی را خطاب به “جوانان فرانسه” منتشر کرد. در این سایت تأکید شده که متن این پیام کوتاه به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

آیت‌الله خامنه‌ای در این پیام می‌گوید: “جوانان فرانسه !از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟”

آیت‌الله خامنه‌ای می‌افزاید: “سؤال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟”…

در روزهای اخیر بسیاری از مقامات جمهوری اسلامی از امانوئل مکرون انتقاد کرده‌ و دفاع وی از آزادی بیان و انتشار کاریکاتور را بهانه‌ای برای “توهین به اسلام و پیامبر” دانسته‌اند.

روز چهارشنبه، حسن روحانی نیز با اشاره به انتشار کاریکاتورهای محمد در اروپا گفت: “بی احترامی به یک پیامبر هنر نیست. ضد ارزش بوده و تشویق به خشونت است. اینکه احساسات میلیون‌ها نفر از مسلمان و غیرمسلمان را تحریک کنیم، هنر نیست”… روحانی افزود: “غرب اگر راست می‌گوید، اروپا و فرانسه اگر راست می‌گویند که به دنبال آن هستند که در جامعه امروز بشری صلح، صفا و برادری حاکم شود، از دخالت در امور داخلی مسلمانان دست بردارند”.

در همین روز، خبرگزاری ایرنا گزارش داد که “هزاران نفر از تهرانی‌ها با تجمع مقابل سفارت فرانسه، انتشار تصاویر توهین‌آمیز” از پیامبر را محکوم کردند.

در بیانیه‌ای که در پایان این تظاهرات خوانده شد آمده است: “در طول تاریخ کم نبوده‌اند افراد پست و حقیری مثل او (امانوئل مکرون) که سعی کرده‌اند خدشه‌ای به وجود قدسی حضرت رسول و دین اسلام وارد کنند”… بیانیه می‌افزاید: “دیر نباشد که به حکم قطعی خداوند، پس از پیروزی نهایی حق بر باطل، خبر به درک واصل شدن و خوراک مار و مور شدنش مایه‌ی سرور همه‌ی آزادگان و مظلومان جهان شود”…

امانوئل مکرون در واکنش به قتل یک معلم فرانسوی توسط یک اسلام‌گرای افراطی، تأکید کرده بود که به رغم این جنایت، فرانسه همچنان از آزادی بیان دفاع می‌کند و از “کاریکاتور” دست نمی‌کشد.

موضع‌گیری مکرون با موجی از واکنش‌های دولت‌های مسلمان مواجه شد. به ویژه دولت‌هایی چون ترکیه و جمهوری اسلامی ایران، برای بهره‌برداری تبلیغاتی از این فرصت بسیار تلاش کرده‌اند.

رادیو فرانسه

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط