10.4 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

پژوهشی درباره تنوع رفتارهای جنسی جوانان امروز نسبت به نسل‌های قبل

بررسی سه تحقیق ملی در بریتانیا درباره رفتارهای جنسی نشان می‌دهد که جوانان این دوره تنوع بیشتری در روابط جنسی خود در قیاس با نسل‌های قبلی دارند.
بر اساس این بررسی که در نشریه سلامت نوجوانان منتشر شده، میانه سن نخستین تجربه جنسی و نخستین رابطه کامل جنسی در این کشور از اواسط قرن بیستم رو به کاهش بوده و فاصله بین این دو تجربه هم رو به کاهش است.
با این حال سن شروع تجربه جنسی در دهه‌های اخیر تفاوتی نکرده و در آخرین مطالعه ۱۶ سال بوده است.
در این بررسی نتایج تحقیقات ملی در زمینه رفتارهای جنسی مطالعه شده که از سال ۱۹۹۰ هر ده سال یکبار در بریتانیا انجام می‌شود و در مجموع با بیش از ۴۹ هزار نفر گفتگو شده است.
این بررسی نشان می‌دهد که در سال گذشته شایعترین رابطه جنسی در بین نوجوانان و جوانان ۲۴ تا ۲۶ سال همچنان ترکیب رابطه واژینال و دهانی بوده است.
علاوه بر این در سال گذشته میزان رابطه‌های دهانی و مقعدی در این جمعیت از جمعیت مسن‌تر بیشتر بوده است و تجربه آن شیوع بیشتری پیدا کرده است.
در سال ۱۹۹۱-۱۹۹۰ از هر ده نفر یکی رابطه جنسی واژینال، دهانی یا مقعدی را گزارش کرده بودند، اما در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۰ این رقم به یک نفر از هر چهار مرد و یک نفر از هر پنج زن افزایش یافت.
بجز این از هر ده نفر یک نفر پیش از ۱۸ سالگی سکس مقعدی را تجربه کرده بود.
آگاهی از این رفتارها برای بهبود سلامت و بهداشت جنسی این رده سنی حائز اهمیت است.
کی ولینگز، نویسنده ارشد این تحقیق و پروفسور سلامت جنسی و باروری در دانشکده بهداشت و بیماریهای حاره‌ای لندن می‌گوید: “تغییراتی که در رفتارها می‌بینیم با گسترده شدن تجربه جنسی افراد جوان همخوانی دارد، این عجیب هم نیست، با در نظر گرفتن سرعت تغییر زمینه‌های اجتماعی و افزایش روزافزون عواملی که بر رفتار جنسی تاثیر می‌گذارند.”
به نظر پروفسور سینتیا گراهام، متخصص سلامت جنسی و باروری در دانشگاه ساوتمپتون، اینترنت و رسانه های در شکستن تابوهای جنسی نقش مهمی داشته‌اند.
او می‌گوید: “اینترنت یعنی مردم می‌توانند چیزهایی را بسادگی پیدا کنند و ببینند که در گذشته نمی‌توانستند.”
“سکس مقعدی همچنان مذموم شمرده می‌شود، اما به نظر می‌رسد این نگاه در حال تغییر است. ما می‌دانیم که جامعه در کل بیشتر پذیرای چیزهایی مثل رابطه جنسی بین دو همجنس است. البته تحقیقات کمی در باره سکس مقعدی و انگیزه های آن انجام شده است.”
پروفسور گراهام همچنین گفت که برای اینکه آموزش جنسی آگاهانه‌تر شود و جوانان به اطلاعاتی مجهز شوند که برای سلامت جنسی آنها نیاز است، باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط