10.2 C
Paris
Friday, March 29, 2024

پلیس ایالتی در ویرجینیا یک جوان ایرانی-آمریکایی را کشت

بنابه گزارش واشنگتن پست، «بیژن قیصر» جوان ۲۵ ساله و اهل شهر «مک‌لین» در شمال ویرجینیا در نزدیکی بزرگراه جرج واشنگتن بعد از یک تصادف و فرار در جمعه شب ۱۷ نوامبر، مورد تعقیب پلیس ایالتی قرار گرفت. بعد از چند کیلومتر تعقیب و گریز جیپ اسپورت آقای قیصر، در نهایت پلیس به ظن اینکه او مسلح است، به او شلیک کرد.

پلیس ایالتی اعلام کرد که افسران پلیس تلاش کردند تا اتومبیل قیصر را به ظن ارتکاب به جرم متوقف نمایند؛ اما او از فرمان ایست سرپیچی کرد و پلیس مجبور به تعقیب او شد.

پدر آقای قیصر در بیانیه ای که در اختیار واشنگتن پست قرار داده، گفت به سر او سه گلوله شلیک شد و همین موجب مرگ او بعد از ده روز شد.

هفته پیش، یک شاهد به واشنگتن پست گفت که دو پلیس به سمت جیپ رفتند و از فاصله نزدیک به راننده شلیک کردند. مقام های رسمی توضیح نداده اند که چرا ماموران پلیس شلیک کرده اند.

خانواده قیصر می گوید او اسلحه در ماشینش نداشت و «هیچگونه دلیلی نمی تواند این اقدام پلیس‌ها را توجیه کند».

هرچند ابتدا پلیس ایالتی تحقیقات خود را آغاز کرد اما از هفته پیش این تحقیقات به «اداره تحقیقات فدرال» موسوم به «اف‌بی‌آی» سپرده شده است.

هنوز جزئیاتی درباره نام افسران شلیک کننده و جزئیات تصادفی که آقای قیصر از آن گریخته آشکار نشده است. هنوز معلوم نیست یک پلیس یا تعداد بیشتری به بیژن قصیر شلیک کرده اند. اما مقام های فدرال می گویند تحقیقات ادامه دارد.

در سالهای اخیر تیراندازی پلیس به افراد غیر مسلح و بخصوص رنگین پوست محل اعتراضاتی شده است. یکی از راهکارهای پلیس برای اطلاع از جزئیات این وقایع تصویب قوانین محلی و ایالتی برای اجبار پوشیدن دوربین در حین ماموریت توسط ماموران است اما به نوشته واشنگتن پست، پلیس ایالتی از دوربین استفاده نمی کند. با اینحال، یکی از سخنگویان پلیس گفته، پلیس محلی که به همراه پلیس ایالتی به تعقیب خودروی بیژن قیصر پرداخته اند، مجهز به دوربین بوده اند و فیلم ها در اختیار اف‌بی‌آی قرار گرفته است.

حسابدار جوان

«بیژن قیصر» متولد آمریکا و از یک خانواده ایرانی تبار است.

اطلاعات عمومی و فیسبوک بیژن قیصر نشان می دهد او که در سال ۲۰۱۰ از دبیرستان فارغ التحصیل شد و ابتدا به دانشگاه آلاباما رفت اما بعد از یکسال به دانشگاه ویرجینیا منتقل شد و به تازگی از آنجا فارغ التحصیل شده بود.

آقای قیصر حسابدار بود و با پدرش جیمز قیصر که متولد یزد است، کار می کرد.

در بیانیه خانواده قیصر بعد از مرگ فرزندشان آمده که او طرفدار صلح و مخالف هرگونه خشونت بود: «او اسلحه نداشت و برای کسی تهدید نبود.»

«نگین قیصر» خواهر بزرگ بیژن گفته پلیس اطلاعاتی درباره حادثه تصادف و تعقیب و گریز نداده است. خانواده قیصر ابراز اطمینان کردند که روند تحقیقات در نهایت آنچه را که اتفاق افتاده است، آشکار خواهد کرد.

«دان بیر» نماینده دموکرات منطقه ای که در آن تیراندازی شده،‌ در واکنش به مرگ بیژن قیصر گفته، این حادثه در هیچ سطحی قابل قبول نیست. در عین حالی که متوجه می شوم تحقیقات در حال انجام است، اما مردم و مخصوصا خانواده و دوستان او لایق هستند که درباره جزئیات این حادثه مطلع شوند و من برای رسیدن به پاسخ، همچنان به پلیس ایالتی و اف‌بی‌آی فشار می آورم.

خواهر بیژن قیصر به واشنگتن پست گفت: پدربزرگ ما در ایران رئیس پلیس بوده و ما احترام زیادی به افسران پلیس قائلیم. خانواده من به سیستم باور دارد.

از آنجایی که پرونده در اختیار مقام های فدرال است، ممکن است اعلام جزئیات و اعلام جرم کمی طولانی تر شود. در سال ۲۰۱۳ یک مورد مشابه در منطقه فیرفکس ویرجینیا، تحقیقات مربوط به شلیک به یک فرد غیرمسلح به نام «جان گیر» شش ماه طول کشید و در نهایت در جولای ۲۰۱۵ علیه افسر شلیک کننده اعلام جرم شد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط