10.4 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

پرچم بزرگ المپیک ۲۰۲۴ پاریس بر فراز برج ایفل به اهتزاز در می‌آید

پرچم المپیک ۲۰۲۴ پاریس روز یکشنبه بر فراز برج ایفل در پایتخت فرانسه به اهتزاز درخواهد آمد. سازمان دهندگان المپیک پاریس مدعی شده‌اند که این پرچم، بزرگ‌ترین پرچم تاریخ خواهد بود.

مراسم بر افراشتن پرچم المپیک ۲۰۲۴ در پاریس هم‌زمان با اختتامیه‌ المپیک توکیو و مراسم تحویل رسمی پرچم المپیک به میزبان بعدی بازی‌های تابستانی سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

تونی استانگه، رئیس کمیته‌ سازماندهی المپیک پاریس گفت: «این بزرگ‌ترین پرچمی خواهد بود که تاکنون به اهتزاز در آمده است.» او اندازه‌ پرچم المپیک ۲۰۲۴ را به بزرگی یک زمین فوتبال توصیف کرد.

پیشتر در ماه ژوئن پرچمی آزمایشی بر فراز برج ایفل پاریس به اهتزاز درآمده بود.

ان هیدالگو، شهردار پاریس برای حضور در مراسم اختتامیه المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در توکیو به سر می‌برد و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز از طریق ارتباط تصویری از پاریس در این مراسم شرکت خواهد کرد.

آقای ماکرون از زمان برگزیده شدنش به عنوان رییس جمهوری فرانسه در سال ۲۰۱۷ و هفته‌ها پیش از اعلام پاریس به عنوان میزبان المپیک ۲۰۲۴، مشتاقانه از میزبانی کشورش دفاع کرده بود.

خانم هیدالگو که تا سال ۲۰۲۶ شهردار پاریس خواهد بود در پاسخ به این سؤال که آیا انتخابات ریاست جمهوری بعدی فرانسه در ماه آوریل تأثیری بر روند برگزاری بازی‌های المپیک خواهد داشت یا نه، گفت: «در فرانسه در خصوص برگزاری بازی‌های المپیک اجماع وجود دارد.»

شهردار پاریس گفت که «همه‌ رهبران سیاسی نگاه یکسانی به این مسأله دارند.» او گفت: «ما فکر می‌کنیم برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ در پاریس، خبر بسیار بسیار خوبی برای کشور ما است.»

ان هیدالگو یکی از نامزدهای بالقوه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده در فرانسه برای رقابت با امانوئل ماکرون است.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط