12.1 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

پاپ فرانسیس خواستار لغو تحریم‌های بین‌المللی در سطح جهان شد

پاپ فرانسیس،‌ رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه طی سخنانی که در پایان مراسم دعا و نیایش ویژه روز عید پاک در واتیکان ایراد کرد خواستار کاهش تحریم‌های بین‌المللی برای کمک به کشورهای درگیر با بحران ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ در سطح جهان شد.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین از نهاد‌های بین‌المللی و کشورهای صاحب ثروت خواست که در شرایط کنونی تا آنجا که ممکن است از میزان بدهی کشورهای فقیر بکاهند و حتی در صورت لزوم آنها را معاف از پرداخت بدهی‌هایشان بکنند.

پاپ فرانسیس کشورهای اروپایی را نیز برای مقابله با بیماری همه‌گیر ناشی از شیوع ویروس کرونا به همبستگی فراخواند و از این کشورها خواست به دنبال راه حل‌های نوین و مبتکرانه برای حل بحران کنونی سلامت در جهان باشند

پاپ که بر خلاف معمول در غیاب انبوه زائران و مومنان این مراسم را در واتیکان برگزار می‌کرد خواستار لغو تحریم های بین المللی بر ضد کشورهایی شد که در کمک به شهروندان خود با دشواری‌های زیادی روبرو شده‌اند.

پاپ فرانسیس شب عید پاک نیز در سخنانی امیدبخش برای مسیحیان جهان خواستار حفظ روحیه برای مقابله بحران کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان شده بود.

رهبر کاتولیک‌های جهان که شنبه شب در جریان یکی از مراسم ویژه نیایش پیش از عید پاک در کلیسای سن پیترو واقع در واتیکان سخن می‌گفت از مردم جهان خواست تسلیم ترس ناشی از بحران سلامت کنونی در جهان نشوند و روحیه خود را تقویت کنند. پاپ فرانسیس در بخش دیگری از سخنان خود خواهان پایان یافتن جنگ و مناقشات در جهان شد.

مراسم نیایش ویژه شب عید پاک هر ساله طور معمول در یکی سالن‌های کلیسای سن پیترو و با حضور حدود ۱۰ هزار نفر از زائران انجام می‌شود این در حالیست که مراسم امسال به دلیل وضعیت ویژه ناشی از بحران کرونا در شرایطی متفاوت و با حضور حدود بیست و چهار نفر از جمله چند تن از خادمان کلسیا و اعضای تقلیل یافته گروه کر برگزار شد. در این مراسم همچنین به دلایل عنوان شده برخی از برنامه‌های جانبی از جمله غسل تعمید بزرگسالانی که به دین مسیحیت گرویده‌اند حذف شده بود.

پاپ فرانسیس در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر یک روایت انجیلی روزی را که مقبره عیسی از جسد وی خالی یافته شد و مسیحیان آنرا رستاخیز مسیح نامیدند با وضعیت نامطمئن دنیای امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا مقایسه کرد و گفت: «و سپس ترس از آینده و آنچه که باید دوباره ساخته می‌شد وجود همه را فراگرفت. یک خاطره دردناک و امیدی که از دست رفته بود. برای آنها همانند آنچه امروز برای ما اتفاق افتاده تاریک ترین لحظه محسوب می‌شد.»

رهبر کاتولیک‌های جهان سپس با لحنی امیدوارانه تصریح کرد: «هراس نداشته باشید و تسلیم ترس نشوید. این همان پیام امید بخش است. مخاطب امروز این پیام ما هستیم. این کلام خداوند است که امشب برای ما تکرار می‌شود.»

پاپ فرانسیس در ادامه ضمن محکوم کردن تجارت اسلحه در جهان مخاطبان خود را دعوت کرد که در دوره مرگ پیام‌آور زندگی باشند. وی همچنین از آنهایی که تمکن مالی بهتری دارند خواست که به فقرا کمک کنند.

رهبر کاتولیک‌های جهان در بخشی از دعای پایان سخنان خود خواستار پایان یافتن سقط جنین و مرگ افراد بی گناه شد و جهانیان را به توقف جنگ‌ و تولید و تجارت سلاح دعوت کرد.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط