14.8 C
Paris
Saturday, April 27, 2024

پارلمان آلمان قوانین دریافت شهروندی را تسهیل و محدودیت‌های تابعیت مضاعف را لغو کرد

پارلمان آلمان، طرحی را تصویب کرد که قوانین مربوط به دریافت شهروندی این کشور را تسهیل کرده و به محدودیت‌های داشتن تابعیت مضاعف (دوگانه) پایان می‌دهد. دولت آلمان عقیده دارد که این طرح، ادغام مهاجران در جامعه را تسریع کرده و به جذب کارگران ماهر کمک می‌کند.

قانون‌گذاران آلمانی، امروز، جمعه ۱۹ ژانویه، به طرح ارائه شده از سوی ائتلاف سوسیال لیبرال اولاف شولتس، صدراعظم چپ میانه این کشور، رای مثبت دادند.

بر اساس قوانین جدید، اتباع خارجی پس از پنج سال اقامت در آلمان، واجد شرایط دریافت شهروندی این کشور خواهند بود. این مدت، که پیشتر ۸ سال تعیین شده بود، در صورت «دستاوردهای ویژه تلفیق در جامعه» به سه سال کاهش یافته است.

علاوه بر این، اگر یکی از والدین غیر آلمانی، به مدت پنج سال در این کشور اقامت قانونی داشته باشد، فرزندان وی که متولد آلمان باشند، به طور خودکار شهروند این کشور خواهند شد.

محدودیت های تابعیت مضاعف موجود نیز بر اساس تصمیم امروز پارلمان آلمان حذف خواهد شد. تا کنون، اگرچه برخی از معافیت ها وجود داشته اما اکثر شهروندان کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا و سوئیس، باید پس از دریافت شهروندی آلمان، از تابعیت اولیه خود خارج می‌شدند.

اپوزیسیون راست میانه آلمان از این پروژه به شدت انتقاد کرده و استدلال می‌کند که این اقدام، ارزش تابعیت آلمان را را پایین می‌آورد.

نرخ تابعیت در آلمان بسیار کمتر از میانگین اتحادیه اروپا است. دولت آلمان می‌گوید که ١٤‬ درصد از جمعیت ٨‬٤‬,٤‬ میلیون نفری این کشور، معادل بیش از ١٢ میلیون نفر، تابعیت آلمانی ندارند. این در حالی ست که حدود ٥,٣‬ میلیون نفر از این افراد، حداقل یک دهه است که در آلمان زندگی می‌کنند.

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط