7.2 C
Paris
Thursday, March 28, 2024

وزیر اسکان مجدد بریتانیا جزئیات طرح پذیرش ۲۰ هزار افغان را در پارلمان اعلام کرد

ویکتوریا اتکینز، وزیر امور اسکان مجدد افغان‌ها در بریتانیا امروز در پارلمان آغاز برنامه پذیرش ۲۰ هزار پناهجوی افغان در مدت پنج سال آینده را “رسما” اعلام کرد و از شوراهای محلی بریتانیا درخواست کرد که کمک کنند تا “آینده روشنی برای دوستان افغان” که به این کشور آمده‌اند، بسازیم.

او تاکید کرد که پذیرش این تعداد علاوه بر همکاران افغان بریتانیا است که به ۷ هزار نفرشان کمک شده که از این کشور خارج شوند.

او گفت که بریتانیا یکی از ” سخاوتمند‌ترین” کشورها برای پذیرش افغان‌های آسیب پذیر بوده است.

این طرح به گفته او، فراهم کردن “راهی امن و قانونی” برای این افراد است.

او گفت که در ماه سپتامبر اعلام کردیم که در سال اول طرح اسکان مجدد، ۵ هزار نفر پذیرفته می‌شوند که این رقم تکمیل خواهد شد، او اولویت بندی و سه بخش افراد ارجاع شده در این طرح را تشریح کرد.

گروه نخست شامل این طرح، افرادی هستند که قبلا از افغانستان به بریتانیا آورده شده اند، شامل مدافعان حقوق زنان، روزنامه نگاران و دادستان‌ها و افغان‌هایی‌که خانواده شهروندان بریتانیایی هستند.

به این افراد اقامت دایمی داده شده است.

او گفت که امسال دو بخش تازه را نیز در چارچوب این طرح باز می‌کنیم؛ گروه دوم از بهار امسال، کسانی اند که از افغانستان خارج شده و توسط دفتر امور مهاجران سازمان ملل معرفی شده اند.

سومین گروه، همکاران افغان بریتانیا و نهادهای بین المللی و افرادی که به صورت خاص در معرض خطر اند، از جمله اقلیت‌ها و دختران و زنان.

در سال اول، فارغ التحصیلان بورسیه چیونیگ شورای بریتانیا و کارکنان قراردادی هستند. دفاتر نمایندگی بریتانیا با این افرادواجد شرایط تماس می‌گیرند.

خانم اتکینز گفت که پس از سال اول، در هماهنگی با شرکا و نهادهای دیگر بین المللی، برنامه پذیرش سومین گروه را بیشتر توسعه خواهیم داد.

با آنهم، او تاکید کرد که ظرفیت پذیرش بریتانیا “نامحدود” نیست و ما باید تصمیم‌های دشواری در مورد افراد اولویت‌دار بگیریم.

وزیر اسکان مجدد افغان‌ها در بریتانیا گفت: واضحا از کشورهای دیگر نیز می‌خواهیم که در این طرح بلندپروازانه به رهبری بریتانیا وارد شوند.

او گفت که علاوه بر این طرح، بریتانیا به عنوان رئیس کشورهای گروه هفت، ۲۸۶ میلیون پوند کمک بشردوستانه حیاتی به افغانستان در این زمستان اختصاص داده است.

او گفت: در چهار ماه گذشته، ۱۰ وزارتخانه، دولت‌های محلی و ۳۵۰ شورای محلی بریتانیا علاوه بر سازمان‌های خیریه و غیردولتی برای آغاز زندگی تازه این افراد در بریتانیا تلاش کرده اند.

او گفت که برای ۱۲ هزار نفر، “اسکان موقت فوری” خدمات درمانی، غذا و آموزش فراهم شده است.

بیش از ۴ هزار نفر نیز در خانه‌های دایمی خود اقامت کردند یا در حال رفتن و جابجایی هستند که به گفته او، تاکنون “بی‌سابقه” است.

او گفت که تمام کودکانی که به بریتانیا آورده شده اند، اکنون به مدرسه‌ رفته اند.

این در حالی است که هفته گذشته، روزنامه گاردین لندن گزارش داده بود که “بیش از ۱۲ هزار افغان تخلیه شده” در بریتانیا حدود چهار ماه‌ است که در هتل‌های موقتی اسکان داده شده و در انتظار مسکن دایمی خود به سر می‌برند.

وزیر اسکان مجدد افغانها در بریتانیا گفت که با کمک شوراهای محلی در حال توسعه طرح ادغام مجدد این افراد در جامعه هستیم تا هرچه سریعتر با وارد شدن در بازار کار به خوداتکایی برسند.

بریتانیا ۱۵ هزار نفر را “بلافاصله” پس از بهم ریختن اوضاع در افغانستان تخلیه کرده و اسکان داده است که بزرگترین شمار را پس از آمریکا تشکیل می‌دهد.

او گفت که اولویت ما در جریان عملیات تخلیه از کابل موسوم به “پتینگ” نجات هرچه بیشتر افراد در معرض خطر بود.

افراد تخلیه شده شامل همکاران نیروهای بریتانیایی، شهروندان بریتانیا و افراد در معرض خطر بودند.

پس از عملیات تخلیه در اواخر آگوست تاکنون حدود ۱۵۰۰ نفر دیگر نیز از این کشور خارج کرده است، از جمله قضات زن، مدافعان حقوق بشر و افراد اقلیت‌های جنسی بوده اند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط