10.3 C
Paris
Friday, March 29, 2024

نیکولا سارکوزی از رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه حذف شد

بنا به گزارش رسانه ها، نتایج انتخابات مقدماتیِ تعیین نامزد نهایی برای شرکت در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷، سارکوزی حذف شده و فرانسوآ فییون و آلن ژوپه به دور دوم رسیده اند.

نیکولا سارکوزی با قرار گرفتن در جایگاه سوم از عرصه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ فرانسه حذف شد.

پس از اعلام نتایج اولیه این انتخابات که در آن فرانسوا فیون، نخست وزیر پیشین فرانسه، با اختلاف بسیار در صدر قرار گرفته بود، نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری پیشین این کشور برای بار دوم از سیاست خداحافظی کرد.

این نخستین بار است که احزاب راست و میانه فرانسه برای تعیین نامزد نهایی این جناح انتخابات مقدمانی برگزار می کنند. روز یکشنبه در مرحله اول این انتخابات مقدماتی حدود چهار میلیون نفر شرکت کردند.

نامزد نهایی جناح راست یکشنبه هفته آینده ( ۲۷ نوامبر) از میان فرانسوا فییون و الن ژوپه انتخاب خواهد شد.

از ۷ نامزد جناح راست در انتخابات مقدماتی، ۶ نفر افرادی شناخته شده در عرصه سیاسی فرانسه بودند. نیکولا سارکوزی رئیس جمهوری سابق فرانسه، الن ژوپه و فرانسوا فیون نخست وزیران اسبق دولت هاى شیراک و ساركوزى بوده اند. ژان فرانسوا کوپه، برونو لومر و ناتالی کوسیسکوموریزه هرکدام سابقه وزارت را در کارنامه دارند و ژان فردریک پواسون چهره کمتر شناخته شده این رقابت نماینده مجلس و نامزد «حزب دموکرات مسیحی» است.

نتیجه دور نخست انتخابات مقدماتی جناح راست برای انتخاب نامزد نهایی احزاب راست و میانه بسیار تعیین کننده است چرا که یکی از این دو سیاستمدار پیروز ، احتمالا رییس جمهوری آینده فرانسه خواهد بود.

نارضایتی های عمومی از دولت سوسیالیست فرانسه و پایین بودن محبوبیت فرانسوا اولاند رئیس جمهوری این کشور، احتمال راه یابی کاندیدای جناح چپ به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ فرانسه را به شدت کاهش داده است. پیش بینی می شود یکی از دو نفری که روز یکشنبه انتخاب شدند با مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی (جبهه ملی)، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که کمتر شش ماه دیگر برگزار خواهد شد، برای ورود به کاخ الیزه رقابت خواهد کرد.

نیکولا سارکوزی و برونو لومر دو نامزد حزب «جمهوری خواهان» گفته اند در دور دوم به فرانسوا فییون رای خواهند داد. با این حساب احتمالا فرانسوا فییون کاندیدای نهایی احزاب راست و میانه در رقابت های انتخاباتی ماه می سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط