17.5 C
Paris
Tuesday, April 30, 2024

نگرانی آلمان از افزایش پناهجویان در اثر تغییر قرارداد دوبلین

خبرگزاری آلمان گزارش کرده است، دولت آلمان نگران آن است که در صورت تغییر قرارداد دوبلین از طرف پارلمان اروپا شمار بسیاری از مهاجران به این کشور روی آورند و خواستار زندگی در این کشور در کنار اعضای خانواده خود شوند.

براساس قرارداد کنونی دوبلین، آن کشوری مسئول رسیدگی به درخواست پناهجو می‌باشد که پناهجو برای اولین بار در اتحادیه اروپا، پا به خاک آن کشور گذاشته و در آنجا ثبت نام شده است. در صورتی که یک پناهجو در یک کشور اتحادیه اروپا برای اولین بار انگشت‌نگاری شده و به کشور دیگری برود، کشور دوم می‌تواند براساس قرارداد دوبلین، وی را به همان کشور اولی بازگرداند.

پارلمان اروپا پیشنهاد تغییر موازین قرارداد دوبلین را در ماه نوامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) تنظیم و برای بررسی به شورای اتحادیه اروپا فرستاد.

برمبنای اطلاعاتی که به دست هفته‌نامه آلمانی “اشپیگل” رسیده شورای اتحادیه اروپا در نظر دارد مسئولیت رسیدگی به درخواست پناهجویان را به دوکشور واگذارد: کشوری که پناهجو برای اولین بار در اتحادیه اروپا، پا به خاک آن گذاشته و ثبت نام کرده، و کشوری که خویشاوندان پناهجو در آنجا زندگی می‌کنند.

نگرانی آلمان
به گزارش هفته نامه آلمانی “اشپیگل” وزارت کشور آلمان بر این نظر است که با تصویب چنین تغییری شمار پناهجویانی که به آلمان وارد خواهند شد به شدت افزایش خواهد یافت.

مقامات اتحادیه اروپا بر این نظرند که پناهجویان پس از موفقیت در گرفتن اجازه اقامت به هر حال به مهاجرت دومی دست می‌زنند و نزد خویشاوندان خود در کشورهای دیگر اروپایی می‌روند و به همین دلیل بهتر است از مهاجرت دوم جلوگیری شود و در همان مرحله نخست آنها به کشوری فرستاده شوند که خویشاوندان فرد پناهجو در آنجا زندگی می‌کنند.

تغییر موازین قرارداد دوبلین در صورت تصویب می‌تواند خطری باشد در توافق‌های انجام شده برای دولت ائتلافی آتی در آلمان. در پی این توافق‌های اولیه حزب سوسیال دموکرات آلمان به‌رغم اعتراض‌های پیشین خود با سیاست حزب سوسیال مسیحی مبنی بر محدود کردن تعداد پناهجویان موافقت کرده است.

اتحاد احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی و حزب سوسیال دمکرات آلمان توافق کرده‌اند که آلمان همه‌ساله ۱۸۰ هزار تا ۲۲۰ هزار پناهجو بپذیرد و ورود افراد خانواده مهاجران را نیز محدود شود.

جالب توجه این که نمایندگان اتحاد احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی و همچنین نمایندگان حزب سوسیال دمکرات آلمان در پارلمان اروپا به تغییر قرارداد دوبلین رای مثبت داده‌اند.

آلمان اکنون امیدوار است که شورای اتحادیه اروپا با این طرح پارلمان اتحادیه اروپا مخالفت کند. تاریخ بررسی این طرح در هنوز تعیین نشده، زیرا کشورهای اتحادیه اروپا به هر حال نظری مشترک نسبت به تقسیم عادلانه پناهجویان در کشور های اتحادیه ندارند.

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط