9.2 C
Paris
Tuesday, April 23, 2024

نبش قبر پرونده خیریه اشرف یا مجوزی برای سرکوب بیشتر مردم؟

همزمان با چهارمین ماه از اعتراضات سراسری مردم ایران که با بیش از ۵۰۸ کشته، ۲۰۰۰۰ زندانی و ۶۵۰ دانشجوی ربوده شده از دانشگاه ها همراه بوده و هر روز ابعاد و زوایای جدیدی از جنایات عوامل سرکوبگر رژیم روشن می شود، حضور و همراهی با شبکه های ۳ و ۵ که تمامی وقایع اخیر را سانسور کرده، چیزی جز همراهی با سرکوب کودکان، نوجوانان، زنان و مردان بپاخاسته ایران نیست.

در چنین شرایطی نبش قبر پرونده ای که بیش از دو دهه پیش در اروپا بسته شد (ایران اید/خیریه اشرف)، نه تنها چیزی بر آگاهی مردم ایران نیافزوده است، بلکه شگرد شناخته شده ای برای سرکوب بیشتر مردم ایران زیر عنوان جاعلانه تاریخ نویسی یا افشای ۶۰۰۰ سند از اسناد سری دولت انگلستان است.

خصوصا اگر مدعیان و شاهدان بکارگرفته شده در این پروژه امنیتی عنوان پناهنده سیاسی «جداشده از مجاهدین» در اروپا یا بقول شبکه ۵، «افراد بریده شده از سازمان» را یدک بکشند!

بارها گفته و نوشته ام که منتقد رجوی و سازمان مجاهدین خلق ایران بودن، دال بر همکاری با نیروی سرکوبگر و همراهی با وحشی ترین گروه های فشار در نشریات و شبکه های تلویزیونی شان نیست. با تو جه به اینکه افراد قابل ذکر اگر حرف جدید و محکمه پسندی برای گفتن داشتند، کسی آنان را از شرکت یا شهادت در دادگاه مربوطه یا حتی پس از آن منع نکرده بود.

همگان می دانیم که نیروی سرکوبگر رژیم از هر بهانه ای برای نسبت دادن اعتراضات و خیزش انقلابی مردم ایران به عناصر وابسته به سازمان مجاهدین و سرکوب بیشتر مردم استفاده کلان می برد. به همین دلیل از نظر من افراد مورد استفاده قرار گرفته شده در پروژه شبکه ۵ بعلاوه مجید تفرشی، همکاران و منادیان سرکوب و مشارکت در جنایات وحشیانه علیه کودکان، زنان و خانواده های جان باختگان مردم ایران هستند…!

با درود به زنان و مردان بپاخاسته ایران
زن، زندگی، آزادی

جواد فیروزمند – جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ – ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲

***

دادگاه انقلاب برای مهدی بهمن نویسنده و نگارگر، به دلیل مصاحبه با شبکه ۱۳ اسرائیل حکم اعدام داد

اگر مصاحبه یک نویسنده ایرانی با شبکه ۱۳ اسرائیل از نظر حکومت ایران حکم اعدام دارد، شرکت در پروژه امنیتی – تلویزیونی همان حکومت برای اعضای سابق مجاهدین در اروپا چه حکمی دارد؟

مهدی بهمن نویسنده و نگارگر در ایران که پژوهش های زیادی درباره ادیان دارد و تاکنون دو بار با شبکه ۱۳ اسرائیل مصاحبه کرده بود، به دلیل همین مصاحبه ها دستگیر، زندانی و به اعدام محکوم شده است.

در چنین شرایطی بنظر شما افرادی با عنوان پناهنده سیاسی و «جداشده از مجاهدین» در اروپا که همزمان با حکم اعدام برای مهدی بهمن و ده ها تن دیگر در ایران، با پروژه رسمی شبکه ۵ و ۳ همان حکومت همکاری کرده و در تلویزیون فاسد حکومتی از فساد مالی حرف می زنند را چه می توان نامید؟

***

تبلیغات این مجموعه در وبسایت های حکومتی باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه ۵، ایرنا، جوان آنلاین، قوه قضاییه، حوزه آنلاین، وزارت دفاع، قطره و …

تاریخ انتشار در سایت های وابسته: ۳۰ آذر ۱۴۰۱

واکاوی فساد مالی مجاهدین خلق در «ایران اید»

مجموعه مستند سیاسی «ایران اید» با محوریت واکاوی فساد مالی سازمان مجاهدین خلق است که به تحلیل پرونده فساد مالی مریم رجوی و همراهانش پرداخته است.

مجموعه مستند سیاسی «ایران اید» با محوریت واکاوی فساد مالی سازمان مجاهدین خلق به تهیه کنندگی و کارگردانی مجید تفرشی قرار است از آتن شبکه پنج سیما تماشایی شود.

«ایران اید» کاری مشترک از دفتر لندن و گروه سیاسی شبکه پنج و سه سیما است که در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است و به زودی تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

این مجموعه یک پروژه به ظاهر خیریه در کشور‌های اروپایی است که سازمان منافقین آن را دنبال می‌کرد.

هدف از ساخت این پروژه کمک به مردم ایران اعلام می‌شد، اما این هدف ظاهری، پوششی برای سر کیسه کردن شهروندان بی اطلاع اروپایی از سوی سازمان بد نام مجاهدین بود.

از این رو «ایران اید» به تحلیل و تبیین پرونده فساد مالی مریم رجوی و همراهانش براساس اسناد موجود در کشور‌های اروپایی از جمله انگلستان با روایت افراد بریده شده از این سازمان است.

به عبارت دیگر با افشای حدود شش هزار برگ از اسناد رسمی دولتی و موسسات خیریه آزاد شده در آرشیو ملی بریتانیا، در ژوئن ۲۰۱۹ ابعاد جدید گسترده و عمیقی از تبهکاری‌های پنهان و چند لایه مالی سازمان موسوم به مجاهدین خلق و موسسات اقماری و پوششی آن افشا شد.

تاکنون به ابعاد گوناگون مالی این موضوع زیاد پرداخته شده، اما این نخستین بار است که در این مجموعه به مدد انبوه اسناد جدید، گفتگو با کارشناسان و شاهدان عینی و دیگر تحقیقات تکمیلی بین المللی، به جزئیات و زوایای پنهان این روند تبهکاری مالی یک فرقه سیاسی ایدئولوژیک پرداخته شده است.

 

 

 

 

AriaNews
AriaNewshttps://aria.ariairan.com/
اخبار اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، علمی از سراسر جهان در Aria News | آریا نیوز
آخرین خبرها
اخبار مرتبط